Časopis za pokrajino Posavje
30.07.2021
POSAVSKI OBZORNIK
novi
arhiv

Inovacija ni samo ideja, ampak je veliko več

Objavljeno: Nedelja, 13.06.2021    Rubrika: GOSPODARSTVO Redakcija
podjetje_ino_cvetanovski_znidersic (6)

Cvetanovski in Žnideršič pri eni od lanskih inovacij podjetja INO – mulčerju z brezpogonskim usmerjevalcem mase

Podjetje INO v Krški vasi je podjetje z dolgoletno tradicijo razvoja in proizvodnje kmetijske in komunalne mehanizacije. Njihova politika je zasnovana na inovativnosti, kakovosti in podjetnosti. Posebej inovativnost je tista, na katero dajejo velik poudarek, saj je brez nje težko biti konkurenčen na vedno bolj neizprosnem evropskem in svetovnem trgu. O inovativnem naboju podjetja sta spregovorila direktor Aleksandar Cvetanovski in vodja laboratorija za elektroniko Jurij Žnideršič.

»V podjetju INO je v centru pozornosti končni kupec, ki določa tudi obliko strategije, na kak način se bodo tehnične izboljšave in inovacije implementirale,« je uvodoma dejal Aleksandar Cvetanovski, dipl. inž. rač. in inf., mag. posl. ved, in nadaljeval, da mora inoviranje njihovih izdelkov slediti predvsem reševanju težav pri delu njihovih kupcev predvsem s področja komunale in kmetijstva. »Inovacije in izboljšave morajo biti odgovor vsem težavam in problemom, s katerimi se srečujejo naši kupci. Mednje spadajo tudi tisti, ki se bodo v prihodnosti čedalje bolj ukvarjali tudi z ekološko pridelavo sadja in zelenjave. Naš večinski napor in tudi sredstva, ki jih vlagamo v inovacije in tehnične izboljšave, so strateško postavljeni v ekološko pridelavo sadja in zelenjave ter na vzdržno in neinvazivno obdelavo raznih zelenic, parkov itd.,« je pojasnil. Po njegovih besedah imajo že vrsto let usklajen pravilnik o tehničnih izboljšavah in inovacijah, s katerim želijo vzpodbuditi vse zaposlene, da so inovativni. Imajo lasten razvojni oddelek, ki sicer ni podvržen pravilniku, le-ta je namenjen predvsem tistim, ki so dnevno vpeti v proizvodnjo in vidijo, na katerem področju se da izdelek tehnično še izboljšati. Njihove predloge dobivajo tedensko, če že ne kar dnevno. Izberejo jih na podlagi ocene, ali se določena izboljšava splača in ima tržni potencial. »Inovativne predloge obravnavamo čez vse leto, pri tem izračunamo neto gospodarsko korist, in če tehnično izboljšavo ali inovacijo sprejmemo, s predlagateljem podpišemo dogovor in mu izročimo nagrado v finančni obliki,« je opisal Cvetanovski in omenil, da so lani kljub epidemiji imeli tri uspešne predloge direktno iz proizvodnje, ki so bili tudi nagrajeni. »Mislim, da smo s tem pravilnikom postavili temelje za naprej, in upam, da bo pri mladih, ki jih zaposlujemo, spodbudil željo po inoviranju,« je še dodal.

Lanske inovacije in izboljšave

Jurij Žnideršič, mag. inž. el., je izpostavil, da inovacija ni samo ideja, ampak celotna pot od ideje do brezhibnega delovanja stroja, gre torej za dolgotrajen proces. Da se ideja o inovaciji ali izboljšavi realizira, je potrebno vsaj leto, če ne celo dve. Predstavil je nekaj zadnjih inovacij v podjetju INO. Ena od teh je pletvenik za medvrstno obdelavo v kombinaciji z bočnim diskom, kar je odgovor na omejevanje škropiv za zatiranje plevela. Druga je elektronski odmik bočne kosilnice, s čimer so povečali spekter njene uporabe tudi za bolj občutljive rastline (npr. grmičevje). Naslednja v vrsti inovacij je elektronska inovacija INO operation control, za katero so pridobili tudi evropska sredstva in izhaja iz predhodnega proizvoda INO vibration control, s pomočjo katerega se spremlja tehnična brezhibnost stroja, kajti pri nekaterih strojih so vibracije kritičen element, ki lahko stroj tudi uničijo. Z INO operation control lahko nadzorujejo tudi druge parametre stroja, kot so delovni obrati, lokacija, temperatura, vibracije itd. »V našem podjetju imamo tudi inovacije, ki znižujejo ceno strojev, ki jih konkurenca že ima, a smo z našo inovacijo ceno še znižali. Lani smo tako inovirali brezpogonski usmerjevalec mase, ki le-to meče na stran, direktno k rastlinam oz. nasadu. Ta stroj je bil razvit za potrebe v Južnoafriški republiki,« je izpostavil Žnideršič. Poleg inovacij so tu še tehnične izboljšave, ki pomenijo določene prihranke in izboljšujejo kvaliteto, a jih kupec neposredno ne zazna. Zadnji takšni sta optimizacija proizvodnje rotorjev z inovativnim robotskim programom, kar pomeni, da bo proizvodnja rotorjev potekala veliko hitreje, ter sistem za poravnavo kardanov, ki ima nižje težišče od vseh ostalih in je bolj enostaven za uporabo. Za ta zadnji izum, katerega avtorja sta Žnideršič in njegov sodelavec Tone Vogrin, je podjetje dobilo tudi generalni evropski patent. Pa tudi sicer je INO lastnik več patentnih pravic v njihovi profesionalni liniji strojev.

Ni pravega zavedanja, kaj pomeni biti inovativen

Kot sta še povedala sogovornika, inovacije spremljajo na sejmih in demonstracijah, kjer so prisotni tudi konkurenčni stroji, z ogledom posnetkov na YouTube kanalih ipd. »Pri nas sicer velja pravilo, da iz spoštovanja do drugih podjetij njihovih inovacij, tudi če niso patentirane, ne kopiramo, ampak skušamo najprej ugotoviti, kaj je namen inovacije, kaj je prinesla in zakaj je stroj boljši, ter na podlagi tega na drug način doseči isti namen,« je poudaril Žnideršič. Informacije o inovacijah sicer širijo po različnih kanalih, vedno bolj intenzivno uporabljajo socialna omrežja in YouTube, prisotni so tudi v lokalnih medijih, če ocenijo, da je to potrebno. Podjetje INO je zaradi mednarodno certificiranih strojev član največjega združenja za kmetijsko mehanizacijo DLG s 40 tisoč člani, kar je tudi zelo dober kanal za informiranje o inovacijah. »Ključno je, da danes ljudje želijo videti stroj v eksploataciji in prav iz tega razloga smo zdaj že dve leti prikrajšani, ker ni predstavitev v živo,« je Cvetanovski potrdil dejstvo, da je ravno vizualizacija delovanja stroja tisti jeziček na tehtnici za odločitev za nakup. Kot proizvajalci profesionalnih strojev, ki jih med 75 in 80 % večinoma pod lastno blagovno znamko izvozijo na tuji trg, niti ne zaznavajo, da se širša javnost zaveda, kaj pomeni to, da si prepoznan s končnim produktom v Evropi. »Najbolj vesel sem, ko prodamo stroje v Švico, Nemčijo in druge države. Na teh trgih je boj neizprosen, saj se iščejo specialni stroji, tako da s povprečnim strojem, ki bo zadostno kvalitetno deloval, nimaš tam kaj početi. Treba je biti inovativen na sto in en način,« je ob koncu še poudaril vodilni mož podjetja INO in dodal, da se lokalno okolje ne zaveda tega, kaj pomeni biti inovativen v podjetju: »Iz tega sledijo nagrade, posledično boljši osebni dohodki in vse, kar je s tem povezano. Želim si delati v podjetju in živeti v okolju, kjer bodo imeli ljudje dostojne plače. Če želimo vse to zagotavljati, moramo biti ves čas inovativni, aktivni in iskati priložnosti.«

Rok Retelj

Prispevek je objavljen v zadnji številki Posavskega obzornika.

#povezujemoposavje
« Nazaj na seznam