Časopis za pokrajino Posavje
21.11.2017
POSAVSKI OBZORNIK
novi
arhiv

Uradno zaživel projekt Master 5

Objavljeno: Petek, 20.10.2017    Rubrika: GOSPODARSTVO    Ogledov: 802Redakcija
DSC_3843

Na včerajšnji uvodni konferenci predstavniki krških partnerji v projektu (z leve): Janja Starc - OOZ, Miran Stanko - Občina, Erna Župan Priković - ŠC Krško-Sevnica

Včeraj je v Šolskem centru Krško-Sevnica potekala uvodna konferenca projekta Master 5, ki je bil v sklopu evropskega projekta Erazmus +KA3 izbran maja letos med 11 projekti na ravni celotne Evrope. Uradno se je začel z mesecem septembrom in bo trajal 24 mesecev ali do konca avgusta 2019.

Nosilec mednarodnega projekta ali vodilni partner je Območna obrtno-podjetniška zbornica Krško (OOZ), partnerji pa še Občina Krško in ŠC Krško-Sevnica, Hrvaška obrtna zbornica, Obrtničko učilište - Ustanova za obrazovanje odraslih, srbska Regionalna razvojna agencija Bačka iz Novega Sada ter Hrvaška gospodarska zveza v Nemčiji Kroatische Wirtschaftsvereinigung e.V, pridružena partnerja projekta pa še Zveza svobodnih sindikatov Slovenije in Unija poslodavaca Vojvodine.

Tako kot iniciativa Zavezništvo za mlade je projekt Master 5 nastal na pobudo evropskega poslanca Franca Bogoviča, ki je že v mesecu maju na konferenci v Krškem dejal, da je mladim potrebno predstaviti tiste panoge v domačem okolju, ki so perspektivne, v prvi vrsti na tehničnem področju, kar je mogoče doseči le povezovanjem in okrepljenim sodelovanjem gospodarstva, šolstva in lokalne skupnosti. Kot je povedala Janja Starc iz OOZ Krško, je prav slednje cilj projekta Master 5, s sodelujočimi partnerji razviti in prepoznati možnosti poklicnega izobraževanja z nadgradnjo izobraževanja na višji ravni in usposabljanjem skozi dualni sistem, to je z učenjem na delovnem mestu. Tako namerava po vzoru Nemčije razviti model t. i. mojstrske šole, ki naj bi zapolnila sedanjo vrzel v obstoječem izobraževalnem sistemu. Kot so zasnovali program, ki ga nameravajo programsko in regulativno razviti v roku dveh let, bi bil pogoj za vpis v mojstrsko šolo zaključena poklicna šola, nakar naj bi izobraževanje potekalo po principu 4+1, to pomeni štiri dni prakse v podjetju in en dan teoretičnega učenja, pri čemer bi to za vključene v izobraževanje pomenilo, je povedala Starčeva, da bi ti na dan teoretičnega teoretičnega izobraževanja ne ponavljali ali nadgrajevali predmetnika iz poklicne šole, temveč pridobivali znanje s področja podjetniških znanj, kot so ekonomija poslovanja, trženje ipd., saj bodo na ta način prišli do znanj, ki so potrebna za razvijanje podjetniške poti in učinkovito samostojno vključitev v delovne procese. V sklopu projekta je predvideno tudi izobraževanje oziroma usposabljanje mentorjev, ki bodo po podjetjih izvajali mentorstvo vključenih v ta program. Mojstrski naziv, ki je denimo v Nemčiji pogoj, da lahko oseba odpre obrt, bo potrditev, da je oseba pridobila ustrezno kvalifikacijo v branži, imela bo večje zaposlitvene možnosti in ji bo omogočen karierni napredek.

Spričo začetka projekta so predstavniki vseh sodelujočih, ki so se udeležili uvodne konference, izrazili zadovoljstvo.

B. M.
« Nazaj na seznam
»