Časopis za pokrajino Posavje
25.05.2022
POSAVSKI OBZORNIK
novi
arhiv

​Antiarkadija – Kleindienstove distopične in rahlo humorne krajine

Objavljeno: Sobota, 07.05.2022    Rubrika: KULTURA Redakcija
DSC_1377

Z leve: kustosinja dr. Asta Vrečko, direktor Goran Milovanović in umetnik Staš Kleindienst

V kostanjeviški Galeriji Božidar Jakac so v petek zvečer odprli prvo letošnjo razstavo v nekdanji samostanski cerkvi – razstavo akad. slikarja Staša Kleindiensta z naslovom Antiarkadija.

To razstavo so pripravljali kar nekaj časa, je v uvodu v odprtje povedal direktor galerije Goran Milovanović, njena tematika pa se mu zdi pravšnja za leta, ki so za nami, in realnost današnjih dni, ki je obremenjena z okoljskimi težavami, pretirano industrializacijo in potrošništvom. »Končno imamo nekaj takega, da lahko skorajda z vsakim kvadratnim decimetrom slike odpremo poglavje, o katerem bi lahko napisali esej,« je še dejal.
DSC_1335

Ena od razstavljenih idiličnih krajin


 
Staš Kleindienst
na razstavi Antiarkadija predstavlja slikarska dela zadnjega ustvarjalnega obdobja, opus za razstavo v cerkvi pa je nadgradil z muralom, ki doda razstavi dodatno razsežnost. »Razstava bi težko prišla v bolj primernem času, saj (upajmo) zaključujemo poglavje pandemije, ki je za dve leti povsem zamrznila svet, spremenila naše navade in odnose ter zamajala predstave o »normalnosti«. Lahko se poistovetimo z upodobitvami urbanih ruševin, časovnih kapsul neizživete preteklosti in zamrznjenih trenutkov človeške zmede, brezvoljnosti in submisivnosti. Distopične krajine in dogajanje na Kleindienstovih delih se nam nenadoma zdijo nenavadno blizu, skorajda vsakdanje,« je o razstavi zapisala njena kustosinja dr. Asta Vrečko.
DSC_1378

Kustosinja razstave dr. Asta Vrečko


Kot je dodala na odprtju, so Kleindienstova dela izjemno natančna in poglobljena, tako da vsako vzame zelo dolgo časa za ogled. Gre za dela zrelega umetnika, ki presoja družbo s kritičnim očesom, in so izjemna kombinacija slikarske virtuoznosti in teoretskega znanja ter družbene kritičnosti, začinjena s kančkom humorja. »Umetnik na slikah spretno manipulira z našim pogledom, tako da nas povabi, da gledamo celotno delo, pokrajino, hkrati pa nas napelje, da svoj fokus prestavimo iz makro pogleda v množico prizorov, ki se dogajajo na sliki. Individualizirani posamezniki sicer dihajo vsak svoje življenje, pripovedujejo vsak svojo zgodbo, vendar jih povezuje isti prostor, prebivajo v istem univerzumu posameznega dela. Idilične pokrajine v zadnjem planu, ki simbolizirajo čistost, nepokvarjenost, pa so pogosto v dialektičnem odnosu z ostalimi deli slike, saj je njihov vizualni antagonizem utemeljen prav na njunem soobstoju,« pojasnjuje Vrečko. Izpostavila je še performativnost razstave, k čemur pripomore tudi razstavni prostor (desakralizirane) nekdanje cerkve.

Staš Kleindienst je leta 2007 diplomiral na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, prav tam je leta 2009 tudi magistriral. Njegova dela so vključena v več zasebnih in javnih zbirk. Leta 2014 je prejel nagrado skupine OHO ter med drugim leta 2018 kuriral razstavo študentov z naslovom 12 razlogov za slikanje v galeriji ŠKUC. Leta 2019 mu je Univerza v Ljubljani podelila Priznanje pomembnih umetniških del. Živi in dela v Vipavi. 

Otvoritveni dogodek je najbrž tudi zaradi kustosinje Aste Vrečko, ki je bila na nedavnih volitvah izvoljena za poslanko, v zadnjih dneh pa se jo omenja kot najresnejšo kandidatko za novo kulturno ministrico, privabil precej občinstva. 
 
P. P.
« Nazaj na seznam
»

ne spreglejte