Časopis za pokrajino Posavje
30.11.2022
POSAVSKI OBZORNIK
novi
arhiv

​V jesen z Dolgim črnim poletjem Erika Mavriča

Objavljeno: Sobota, 24.09.2022    Rubrika: KULTURA Redakcija
DSC_5563

Razstava je umeščena v specifično razstavišče Lapidarija.

V Lapidariju kostanjeviške Galerije Božidar Jakac so v petek zvečer odprli še predzadnjo letošnjo razstavo, in sicer razstavo 14 risb Erika Mavriča z naslovom Dolgo črno poletje.

Direktor galerije Goran Milovanović je povedal, da Mavrič (letnik 1979) sodi v mlajšo srednjo generacijo slovenskih likovnih umetnikov, ki je zaznamovala predvsem risarsko področje, hkrati pa sodi tudi v kvoto avtorjev, ki jih je dolžna pokrivati Galerija Božidar Jakac, saj trenutno živi in dela v okolici Krškega.
 
DSC_5575

Umetnik Erik Mavrič ob enem od 14 razstavljenih del


Svojstvene alegorije sodobnega sveta

Kustos razstave Miha Colner je povedal, da je Mavričeva razstava nastala namensko prav za specifičen razstavni prostor Lapidarija oz. je zanjo ustvaril povsem nova dela v tehniki oglja na vezano ploščo. Umetnik z njo pripoveduje zgodbo o kratkovidnosti in samoumevnosti sodobne družbe in s tem povezanimi eksistencialnimi tegobami posameznika, ujetega v vzorce družbenih normativov. Dela predstavljajo (samo)ironično grotesko in humoresko, kjer je v glavni vlogi vselej človek. »Naslov Dolgo črno poletje zaobjema današnji 'zeitgeist', torej čas, v katerem ne vemo, kaj se bo zgodilo in vsi predvidevamo, da nas mogoče čaka neka katastrofa. V zelo svojstvenem slogu je ustvaril alegorije sodobnega sveta,« je povedal kustos in dodal, da je Mavrič eden najbolj enigmatičnih domačih ustvarjalcev, saj je izoblikoval zelo specifičen slog ustvarjanja, ki se napaja pri socialnemu realizmu, ekspresionizmu, nadrealizmu, kubizmu in stripovski produkciji.
DSC_5573

Zbrani na otvoritvenem dogodku



Apokaliptične risbe

Njegove kompleksne, obsežne in podrobne kompozicije, ki prinašajo skrajno temačno in hkrati humorno pripoved o svetu tukaj in zdaj, kakor tudi v bližnji in daljni prihodnosti. »Risbe so apokaliptične in se izrisujejo v luči resigniranega pogleda v bodočnost, kjer se vsakdanji pojavi sprevračajo v grotesko. V tem pogledu je razstava Dolgo črno poletje svojevrstna sodobna interpretacija motiva ladje norcev, kjer se potniki krhkega splava brezglavo predajajo mesenim užitkom, medtem ko neustavljivo plujejo proti prepadu in neizbežni smrti, kar umetnik primerja s stanjem duha sodobnega sveta. Vsi ti premisleki so danes še vedno (ali ponovno) prisotni v družbi, saj se ideja po bolj odgovorni in pravični globalni družbi (še) ni uresničila. Zato se Mavrič v pričujočem ciklusu ne ozira v preteklost, ampak zgolj analizira sedanjost,« je še povedal Colner o razstavi, ki bo na ogled do 27. novembra.
 
Kar številnim udeležencem otvoritvene slovesnosti sta bili na ogled tudi razstavi Maše Jazbec z naslovom »Sintetični organizmi« v nekdanji samostanski cerkvi in retrospektivna razstava Vladimirja Makuca v v razstavnih prostorih v zahodnem traktu galerije.
 
P. P.

#povezujemoposavje
 
« Nazaj na seznam
»