Časopis za pokrajino Posavje
20.10.2019
POSAVSKI OBZORNIK
novi
arhiv

Brezčasnost v slikarskih in kiparskih delih Alberta Mesnerja

Objavljeno: Petek, 06.09.2019    Rubrika: KULTURA Redakcija
Radogost, Albert Mesner (80)

Septembrski gost kulturnega večera Radogost je bil slikar in kipar Albert Mesner z avstrijske Koroške (desno).

Prvi sredin večer v mesecu septembru  je potekalo v prostorih sevniškega gradu odprtje slikarskih in kiparskih del Alberta Mesnerja iz Bistrice pri Pliberku na avstrijskem Koroškem. Kipar in slikar, ki za svojo izrazno govorico uporablja tudi keramiko, je bil gost Radogost večera, ki ga redno mesečno pripravlja in vodi Rudi Stopar.

Radogost, Albert Mesner (78)

Domači glasbeniki s posebnim gostom so navdušili občinstvo.

Razstavljena dela v obeh sobanah Stare galerije in v grajskem oknu Radogost nudijo izjemno umetniško doživetje, saj je v umetninah združeno več plasti avtorjevega ustvarjalnega navdiha o neskončnem, nedoločnem, skrivnostnem – brezčasnem. Njegove slike so neke vrste pripovedi, pogosto sestavljene iz dveh različnih svetov, ujetih na slikarsko platno v kompozicijah iz gline in večkratnega nanašanja barv. »Njegove brezčasne slike nastajajo plast za plastjo. Tedne ali celo mesece nanaša plasti, včasih tudi do dvajset, jih stalno preoblikuje, razniči in spet obnavlja. Večkratno nanašanje barv je igra grajenja in razpadanja ter vnašanja nivojev in struktur, kar ga vsakič močno prevzame. Zadovoljen je, če mu uspe z množico plasti v sliko vdahniti življenja. Slike so neposredne in tenkočutne,« je del zapisa dr. Sabine Buchwald v zgibanki, ki je del razstave. »Kolikor se le da, Albert Mesner uporablja naravne stvari. S pomočjo pigmentov, kamnitih in mineralnih snovi, kave, pepela, raznih zemelj itd. proizvaja v slikah globočino. Njegova strast so površine in njihova zgradba, vedno išče skrito, zakopano, preizkuša neznano in si prizadeva za nove pristope. Mnogokrat oblikuje več slik hkrati in večina njegovih slik ima naslov in včasih je mogoče iz naslova sklepati o nadrejeni temi, vendar ni nujno, da zaobjame glavno izpoved,« je še del opisa umetniškega ustvarjanja slikarja in kiparja z avstrijske Koroške, ki se preizkuša tudi z umetninami v t. i. raku tehniki, stari japonski tehniki oblikovanja gline.

Za prijetno in živahno glasbeno doživetje so skrbeli domači glasbeniki – Zvone Es na kitari, Klavdij Es na klaviaturi, Ivo Žnidaršič na orglicah in poseben gost iz ansambla Frajkinclari Srečko Zorko na harmoniki. Glasbeniki so zaigrali tako v grajski kapeli, kjer se je odvijal uvodni del kulturnega večera, in po ogledu razstave še v grajski vinoteki ob bogato obloženi mizi, za kar sta poskrbela zakonca Šeško, Gordana in Janko, Jasenka Stopar pa je tudi tokrat spekla okusne rogljičke.

»Moj poklon Rudiju za njegov vsakomesečni trud, da najde umetnika, sestavi besedilo za zgibanko, poišče donatorja za pogostitev ter v celoti odvodi prireditev. Mislim, da ga ni junaka, ki bi to uspešno počel že osem let ter s tem odpiral vrata v svet umetnosti,« pove eden izmed domačinov, ki je prav tako imel priložnost, da se je predstavil s svojimi slikarskimi deli na enem izmed minulih večerov Radogost, kot jih je poimenoval sevniški umetnik.

S. R.
« Nazaj na seznam