Časopis za pokrajino Posavje
30.11.2022
POSAVSKI OBZORNIK
novi
arhiv

Fotografska razstava »Dvojina« poročnih fotografov Nike in Grege

Objavljeno: Petek, 23.09.2022    Rubrika: KULTURA Redakcija
DSC_0839

Utrinek s pogovornega večera v okviru odprtja fotografske razstave Dvojina

V krški Dvorani v parku je v četrtek, 22. septembra, potekalo odprtje fotografske razstave z naslovom »Dvojina«. O svoji prvi samostojni razstavi in svojem delu sta v pogovoru z moderatorko Klaro Evo Kukovičič spregovorila poročna in družinska fotografa z umetniškim imenom »Nika in Grega«.

Kot je uvodoma v svojem pozdravnem nagovoru dejala vodja Območne izpostave JSKD Krško Tinka Vukič, je »dvojina najbolj intimna jezikovna kategorija, slovnična posebnost, ki jo najdemo le v peščici jezikov«. Vukič je tudi povedala, da se v okviru razstave dvojina »zrcali skozi 19 izbranih fotografij avtorjev Nike Kink in Grege Vavtarja. Njuna fotografska pripoved Dvojine ne razkriva zgolj kot načrtno dokumentiranje dogodkov, temveč fotografijo uporabita kot medij, s katerim pripovedujeta zgodbe, upodabljata čustva in intimnost določenega trenutka«. Po besedah Tinke Vukič fotografa »s pomočjo novih, sodobnih in privlačnih umetniških praks izražata kvaliteto lastne ustvarjalnosti in izraznosti, s katero kažeta individualen pogled na umetnost fotografije«.
DSC_0872-obdelana

Maja Weiss in Robert Petan sta navdušila z izborom skladb.



V sproščenem in izčrpnem pogovoru z avtorjema fotografij, ki ga je z lepo besedo usmerjala in vodila moderatorka Klara Eva Kukovičič, sta Nika in Grega izpostavila, da na posamezni poroki, ki jo fotografirata, ustvarita okoli 12.000 fotografij, da lahko resnično ujameta neprecenljive trenutke, ki jih nato obdelata in selekcionirata in s tem na koncu mladoporočencema predata nekje 600 fotografij v obliki zaključene celote oziroma poročne zgodbe.

Avtorja sta tudi poudarila, da sta do sedaj bila prisotna že na okoli 200 porokah, a pri tem Nika izpostavlja, da je vsaka poroka po svoje unikatna, Grega pa je ob tem malo v šali pripomnil, da je pri vsaki poroki vse drugače, neponovljivo, razen govora matičarke ter župnikovega obreda.
DSC_0871

Od leve proti desni: Klara Eva Kukovičič, Tinka Vukič, Grega Vavtar ter Nika Kink s hčerkico



»Tega dela se preprosto ne moreš naveličati, čeprav me zanima tudi delo v računalniški stroki, nama zaenkrat najina prvotna usmeritev – tj. fotografiranje porok – ustreza,« je še dejal Grega, Nika pa je poudarila, da je to zanju v tem življenjskem obdobju »sanjski poklic«. Dejala sta tudi, da imata v glavi ustvarjen »mentalni seznam«, kaj bi na določeni poroki lahko naredila drugače oziroma boljše, saj vidita tudi tisto, česar svatje ter ženin in nevesta morda niti ne opazijo.
DSC_0809-obdelana

Ena izmed razstavljenih fotografij na temo Dvojina



Pri fotografiranju poroke so pomembne tudi predpriprave, je poudarila Nika, kar predstavlja dokaj stresno delo, v igri so visoka pričakovanja, testiranje svetlobe, občasno pa se znajdeta tudi na drugi strani objektiva, čeprav, tako Grega, se ne slikata veliko.
Moderatorka Klara Eva Kukovičič je avtorja razstave tudi povprašala o tem, kako sprejemata kritiko, ki je verjetno neizbežen del njunega ustvarjalnega procesa, na kar sta odgovorila, da sta se v tem času, odkar skupaj delujeta v tem poslu, že navadila konstruktivno sprejemati medsebojno kritiko in sta se naučila v tem oziru ločevati posel in zasebno oziroma partnerski odnos. »V najinem primeru je tako, da se posel in partnerski odnos nehote tudi velikokrat prepletata,« je še poudarila Nika in dejala, da na koncu dneva nikoli ne zaspita jezna drug na drugega oziroma sprta, vsako kritiko pa jemljeta kot dobronamerno, njuno delo je pa zdaj že na nek način utečeno.

Na vprašanje, kaj je za njiju lepa fotografija, sta dejala, da imata za to povsem različne 'oči', saj je Nika bolj romantična duša, medtem ko se Grega rad poigrava z različnimi zornimi koti, a vendar njun stil na koncu stremi v isto smer – k čimbolj naravni fotografiji, ki ne sledi slepo zapovedanim trendom. »Skozi leta sodelovanja se 'oko natrenira', kar opazijo tudi pari, ki jih fotografirava,« je še dejal Grega.

Moderatorka ju je povprašala tudi o tem, kako pravzaprav postaneš poklicni fotograf, na kar sta odgovorila, da verjetno vsak pride do točke, »ko ne ve, kako naprej, kako izraziti sebe«, zato sta se v svojem primeru odločila, da bosta odšla na izobraževanje, ki pomaga, tako Nika, razširiti pogled, kar se je pokazalo kot točka preloma oziroma razcvet tako v teoriji kot v praksi, za nameček pa sta se odpravila še na izobraževanje v Italijo k priznanemu ameriškemu fotografu. »A vendar potem prideš do točke, ko se vse ustavi in začneš sam rasti na podlagi pridobljenega znanja, vsekakor pa moraš biti za poročnega fotografa v prvi vrsti človek,« je še dejala Nika.

»V tem poslu moraš preprosto tekmovati sam s sabo, sploh pri kadrih – tukaj šteje le praksa in število narejenih fotografij. Menim, da se poročne fotografije na da naučiti na šoli. Moraš jo preizkusiti in vzeti v zakup, da boš delal predvsem ob petkih, sobotah in sredah, veliko pa se dela tudi ponoči,« je strnil svoje razmišljanje Grega.

Nika je ob koncu pogovora smeje še dejala, da je najbolj vesela, ko si vsi spremenijo profilne fotografije na družbenih omrežjih z njunimi fotografijami: »Poroke so veseli dogodki, gre za zaupanje, preprosto postaneva del zgodbe.« Pri tem je Grega še pristavil: »Na tistih porokah, kjer se ima par zelo rad, še ti dobiš občutek, da si svat in ne fotograf, čeprav si denimo delal 16 ur.«

Zanimiv pogovor se je prehitro prevesil v zaključni del in tedaj sta poročna fotografa še izpostavila, da sta vnaprej zelo zasedena, ponavadi kar za leto in pol vnaprej, tako da so vsi trije sogovorniki malo v hecu in malo zares ugotavljali, da je potrebno rezervirati poročnega fotografa, še preden se zaročiš.

Ob koncu pogovora so bili vsi obiskovalci povabljeni k druženju in ogledu fotografij ob izbrani penini, ki sta jo v ta namen prispevala CPT Krško in Peninoteka z gradu Rajhenburg.

Za glasbeno kuliso sta s prečudovitim izborom skladb poskrbela odlična vokalistka Maja Weiss in Robert Petan na kitari. Izvedla sta nekaj vsem dobro poznanih skladb, med drugim tudi pesmi, kot sta Med iskrenimi ljudmi ter Poletna noč.

Fotografska razstava Dvojina bo na ogled do 17. oktobra 2022, nastala pa je v organizaciji JSKD OI Krško v sodelovanju z Valvasorjevo knjižnico Krško v okviru Poletnih večerov v parku. Odprtje in postavitev razstave je podprla Mestna občina Krško.

A. K.
« Nazaj na seznam
»

ne spreglejte