Časopis za pokrajino Posavje
18.10.2018
POSAVSKI OBZORNIK
novi
arhiv

Fotografski pogled v neskončnost in večnost

Objavljeno: Petek, 21.09.2018    Rubrika: KULTURA Redakcija
_DSC8967

Obiskovalci na odprtju razstave

Jesenska razstavna sezona se v kostanjeviški Galeriji Božidar Jakac nadaljuje s fotografsko razstavo Branka Cvetkoviča NE-PROSTOR│NičniPROSTOR v nekdanji samostanski cerkvi.

Kot je uvodoma povedal direktor galerije Goran Milovanović, je Cvetkovič, rojen leta 1951 v Novem mestu, živi pa v Ljubljani, javnosti poznan kot fotograf arhitekture, razvija pa tudi lasten umetniški fotografski izraz. Tega je podrobneje predstavila kustosinja razstave dr. Nadja Gnamuš. Njegov tokratni projekt odpira popolnoma drugačno fotografsko usmeritev v njegovem opusu in pomeni nov pristop k razumevanju prostora in pojmovanju univerzalnega prostorskega dojemanja.
_DSC8946

Z leve: Cvetkovič, Milovanović in Gnamuševa

Takšen pristop je začel razvijati že pred desetletji, ko je bil službeno na Sejšelih in tudi tokratne fotografske podobe so nastale ob veličastnih pogledih na Atlantski ocean na Madeiri. “Fotografije odpirajo dobro znana občutja morja, njegove veličine, prostranosti in v gledalcu zbujajo skoraj panteistično doživljanje narave. ... Velikokrat pa morje postane nekaj popolnoma drugega: postane abstraktna površina, čista barvna ploskev, ki nima več horizonta in orientacijskih točk. Razstava deluje dejansko slikarsko, zelo se približuje abstraktnemu slikarstvu in to referenco je Cvetkovič zavestno vzpostavljal,” je povedala kustosinja. Fotografije omogočajo predstavo neskončnega, večnega, brezkrajnega, nečesa izven našega izkustva, njegova ideja je blizu dojemanju časa in prostora kot entitete.

“Gre za popolno redukcijo prostora kot našega fizičnega izkustva, v katerem vsak dan hodimo, namesto tega pa umetnik vzpostavi idejo antiprostora kot najbolj skrajnega nasprotja prostorskega izkustva,” je nadaljevala Gnamuševa. “V sakralnem razstavnem prostoru imajo fotografije še specifičen predznak in stopijo v intimen dialog z drugimi vprašanji, z našim razumevanjem življenja, pojmovanjem zemeljskega, vesoljnega in navsezadnje tudi našim odnosom do smrti, ki jo fotograf izrecno tematizira s fotografijami mrtvih oči. Kot pravi sam Cvetkovič, je smrt tisti najbolj abstrakten in najbolj nedoumljiv prostor, ki obstaja znotraj naše zavesti in tudi prostor njene popolne odsotnosti,” je še dejala.
 
Razstava bo na ogled do 25. novembra.
 
P. P.
« Nazaj na seznam
»