Časopis za pokrajino Posavje
20.10.2019
POSAVSKI OBZORNIK
novi
arhiv

Magistrski koncert Anje Žabkar

Objavljeno: Sreda, 02.10.2019    Rubrika: KULTURA Bralci pišejo
anja koncert (19)

Utrinek s koncerta

14. septembra 2019 smo bili v Viteški dvorani Posavskega muzeja Brežice priča dogodku, ki je bil poslušalcem v užitek in veselje, sopranistki Anji Žabkar pa eden najpomembnejših dogodkov v življenju. S posavsko javnostjo se je odločila deliti svoj magistrski koncert ob zaključku študija na Akademiji za glasbo v Zagrebu. Anja je po nekaj letih druga sopranistka iz krške občine, ki je zelo uspešno diplomirala na zagrebški akademiji.

anja koncert (18)

Anja Žabkar

Pred petimi leti, ko je Anja nastopila na Aninem glasbenem večeru v Leskovcu pri Krškem, smo jo predstavili z naslednjimi besedami: »Sopranistka Anja Žabkar je svoje prve pevske korake naredila v Glasbeni šoli Krško, kjer je solo petje končala pod mentorstvom prof. Aljaža Farasina, sedaj pa se izpopolnjuje pri prof. Janji Hvala v Ljubljani in se pripravlja na sprejemne izpite za vpis na Akademijo za glasbo. Anji petje predstavlja sprostitev in preseganje meja zmogljivosti. Njena velika želja je uspeti na opernih odrih, saj je opera postala njen način izražanja.« Nazadnje je bila Anja sprejeta na ljubljansko in zagrebško akademijo. Izbrala je Zagreb. Anja Žabkar je po izobrazbi prof. slovenščine in univ. dipl. literarna komparativistka in sedaj še diplomantka študija opernega petja na Akademiji za glasbo Univerze v Zagrebu. Za seboj ima več samostojnih koncertov in recitalov v okviru klasičnih prireditev, kot so Senjske koncertne večeri, Creske kulturne večeri, ciklus Fortissimo possibile v Lipiku, Conventus melici Iosephi (Josipovi umjetnički susreti Karlovac), Anini večeri v Leskovcu pri Krškem, Advent v Zagrebu idr. Na velikem odru HNK Zagreb (Hrvatsko narodno kazalište, mo. Tomislav Fačini) je spomladi 2016 v študentskem projektu debitirala z vlogo Narcisa v Händlovi operi Agrippina, za katerega je prejela Rektorjevo nagrado. Sodelovala je tudi z operno šolo Mirula na Cresu, kjer je v odlomkih Mozartovih oper Così fan tutte in Čarobna piščal uprizorila vlogi Fiordiligi in Drugo damo, pa tudi Cherubina v Figarovi svatbi ter Ines v Verdijevem Trubadurju (Creske kulturne večeri, mo. Simon Dešpalj). Sodeluje s Pevskim društvom Naša pesem, Rajhenburškim oktetom in zborom Svoboda, Pihalnim orkestrom Krško, Simfoničnim orkestrom Krško, Rotary klubom Čatež, Društvom ljubiteljev fotografije Krško, Slovenskim domom in Slovenskim veleposlaništvom v Zagrebu ter mnogimi drugimi.

Na dan koncerta je ob koncu njene glasbene študijske poti njeno znanje ocenjevala komisija profesorjev: red. prof. art. Cynthia Hansell Bakić, izr. prof. art. Martina Gojčeta Silić, doc. art. Simon Peter Dešpalj. Na klavirju jo je spremljal prof. Ivan Pernicki. Anja je za svoj koncert izbrala pester in raznolik, hkrati pa zahteven program. Do izraza so prišle njena globoka senzibilnost interpretacije, njena ženska čutnost, strast in hkrati krhka nežnost. Za začetek je izvedla sceno Wolfganga Amadeusa Mozarta – Ei parte … Per pietà, ben mio (recitativ in arija Fiordiligi iz 2. dejanja opere Così fan tutte, K. 588). Osrednja tema je nakazana že v naslovu: vse ženske so nezveste in moški se morajo s tem pač sprijazniti. Fiordiligi je ena izmed izbrank, ki se sprva odločno zoperstavi preizkušnji zapeljevanja, a na koncu le podleže. Polna sramu in obžalovanja prosi dragega za odpuščanje. Med interpretacijo cikla Petih črnskih pesmi (Xavier Montsalvatge: Cinco canciones negras) je Anja potovala po paleti čustev: od lenobne pripovedi slik s Kube in temačnosti pesmi o možu z nožem, ki sam postane nož, do brezskrbne ženske zapeljivosti igrive spogledljivke, ki jo občudujejo mornarji, in materinske nežnosti v uspavanki za malega črnčka, ki jo je zaključila živahna, s plesom in tradicionalnimi vzkliki prežeta črnska pesem. Ko smo po prvem delu koncerta mislili, da je Anja dala že vse od sebe, nas je z izjemno interpretacijo do solz ganila v drugem delu. Prav s sceno Desdemone iz 4. dejanja opere Otello Giuseppeja Verdija sta prišla do izraza še njen igralski talent in njena sposobnost globoke empatije. Krivo obtožena prešuštvovanja v pričakovanju smrti Desdemona odpoje znamenito Pesem o vrbi (Salce), po kateri sledi v recitativnem slogu odpeta tradicionalna krščanska molitev Zdrava Marija (Ave Maria), ki jo nato popelje v spanec. Da bo Anjin repertoar pester in da je njena glasbena širina zelo velika, nam je pokazala še z zadnjim ciklom romantičnih pesmi Ronalda Landona: A Cycle of Life (Krog življenja), ki so spominjale na glasbeno zvrst iz Broadwaya. V ospredju je ljubezen, katere življenje je predstavljeno kot zrcalni odsev življenjskega cikla narave, skladbe pa si simbolično delijo imena z letnimi časi: sveža zaljubljenost Pomladi in vrhunec ljubezni v Poletju, a Jesen že prinaša vetrove, ki hladijo tudi najbolj zaljubljene. Neomajna ljubezen ne podleže niti Zimi, ko snežinke zaljubljencema naposled sešijejo beli plašč. Ciklus je zaključil samospev o sprejemanju življenja v vsej njegovi nepredvidljivosti. Anjin poln in topel lirski sopran ter njena odlična interpretacija sta se dotaknila vseh, ki smo bili priča temu čudovitemu glasbenemu dogodku. Publika je koncert pospremila s stoječimi ovacijami in bučnimi vzkliki iz dvorane. Tudi komisija je bila ganjena in navdušena. Navdušeni pa so bili tudi ob odlični organizaciji dogodka, ki je daleč presegel običajni nivo diplomskih koncertov na Akademiji.

Anja se je zahvalila vsem, ki so ji stali ob strani, ter nas za konec počastila še z dodatkom za dušo, in sicer z Lastovko Elde Viler. Poleg najbližjih se je zahvalilia še Rotary klubu Čatež, ki jo je štipendiral, in direktorici Posavskega muzeja Brežice, gospe Alenki Černelič Krošelj, ki ji je odprla vrata Viteške dvorane v letu, ko muzej praznuje svojo 70-letnico.

Mirjana Marinčič, foto: Branko Benčin
 
« Nazaj na seznam