Časopis za pokrajino Posavje
7.08.2020
POSAVSKI OBZORNIK
novi
arhiv

Plaketa Štovičkov podpis

Objavljeno: Torek, 23.06.2020    Rubrika: KULTURA Redakcija
MMK - 4. pogled v stovickov depo (3)

Ob otvoritvi (z leve): restavratorka Maja Ivanišin, kustosinja razstave Nina Sotelšek, direktorica KD Krško Darja Planinc in podžupanja Ana Somrak

Letošnjo Poletno muzejsko noč so v Kulturnem domu Krško obeležili z dogodki za javnost na Gradu Rajhenburg, krški Galeriji in Mestnem muzeju. V slednjem je v krška podžupanja Ana Somrak odprla občasno razstavo 4. pogled v Štovičkov depo.

Z vpogledi v t. i. Štovičkov depo v muzeju omogočajo ljubiteljem umetnosti, da se ti ob že razstavljenih delih na stalni razstavi postopoma seznanjajo tudi s plaketami, medaljam, reliefi in malimi plastikami kiparja in medaljerja Vladimirja Štovička. Slednji je namreč občini Krško zapustil zajeten fond 1600 umetniških eksponatov, ki jih mestni muzej skrbno hrani v depoju muzeja. V sklopu vpogledov v muzeju postavijo na ogled med deset do 30 umetnikov del. Na tovrsten način so bila med leti 2016 in 2018 na občasni razstavi izpostavljeni Štovičkovi akti, v letu 2018 in 2019 portretne plastike, od lanskega junija do letošnje pomladi umetnikove študije in male plastike, medtem ko tokratni četrti pogled v Štovičkov depo obiskovalcem predstavlja umetnikove otroške portrete. Te je Štoviček ustvaril, kot je povedala kustosinja razstave Nina Sotelšek, v obdobju skoraj polnih sedmih desetletjih, to je od leta 1914, ko je še študiral na praški akademiji, do leta do 1982.

»V svojih desetletja trajajočih raziskovanjih portreta v plitvem reliefu se je Štoviček izkazal kot pretanjen portretist, ki je s poudarkom ključnih izraznih potez znal opredeliti človekov značaj in ustvariti karakterno polnokrvne portrete. Tehnološko zahteven medij je z leti izpilil do potankosti in ustvaril prepoznaven izraz, s čimer je plaketa postala Štovičkov podpis,« je še med drugim dejala Sotelškova. Pri razstavljenih otroških portretih po dodelanosti in izraženih čutnostih izstopajo otroški portreti, ki jih je umetnik izdelal po modelu, medtem ko so na tistih, ki jih je ustvarjal po fotografijah, bolj opazne toge, zadržane poteze, praviloma s prisiljenim nasmeškom.

Razstavljene portrete je konservatorsko-restavratorsko obdelala mag. Maja Ivanišin, ki je ob tej priložnosti izpostavila, da je večina izbranih plaket za razstavo iz mavca, ki ni bil površinsko zaščiten, zaradi česar je odstranjevanje nečistoč z njih zahtevalo še dodatno previdnost, saj so bile posamezne plakete že odlomljene robove in površinske odrgnine, medtem ko so v primerjavi z mavčnimi plaketami odlitki v bronu manj problematični, manj podvrženi odlaganju nečistost oziroma dajejo lokalne sledi korozije materiala plaketam patino, pečat časa.

B. M.
« Nazaj na seznam