Časopis za pokrajino Posavje
16.07.2019
POSAVSKI OBZORNIK
novi
arhiv

Poletna muzejska noč s 3. pogledom v Štovičkov depo

Objavljeno: Nedelja, 16.06.2019    Rubrika: KULTURA Redakcija
DSCF2627

Poletna muzejska noč v Mestnem muzeju Krško

Dvoriščna umirjenost Mestnega muzeja Krško je dobila v sobotni večer še poseben čar. Na njem so se pričeli zbirati obiskovalci, ki so želeli doživeti odtenek t. i. Poletne muzejske noči. Po besedah višje kustosinje Nine Sotelšek se vseslovenski dogodek odvija vsako tretjo soboto v juniju in je največja nacionalna promocijska akcija slovenskih muzejev in galerij. Projekt je pri nas prvič zaživel leta 2003 na pobudo Lili Šturm in se razrastel do današnjih prireditvenih razsežnosti. Letos je v 55 slovenskih krajih po tradiciji od 18. do 24. ure svoja vrata odprlo kar 83 muzejev in galerij ter pripravilo preko 370 dogodkov.

DSCF2629

3. pogled v Štovičkov depo - Študije in male plastike je predstavila Nina Sotelšek

Kulturni dom Krško je v svojih enotah brezplačno odprl vrata v Mestnem muzeju, Galeriji in na Gradu Rajhenburg, javna vodstva pa so potekala tudi po razstavi v krški Mencingerjevi hiši. V Galeriji Krško si je bilo mogoče ogledati razstavo Irene Jurca Privid življenja, na Gradu Rajhenburg je potekala delavnica za otroke s kustosinjo pedagoginjo Zinko Junkar ter strokovno vodstvo dr. Helene Rožman Stavbni razvoj gradu Rajhenburg, rekonstrukcija romanske kapele in zgodbe renesančnih fresk, v Mestnem muzeju Krško pa so pripravili odprtje občasne razstave 3. pogled v Štovičkov depo - Študije in male plastike.

Nagovor o umetniku, ki bi 26. junija obeležil 123. rojstni dan, je v nekaj besedah podala dr. Rožmanova, ki je med drugim še dejala, da je krški Muzej svoja vrata prvič odprl leta 2010 in akademskega kiparja Vladimirja Štovička počastil s stalno razstavo. Umetnik je svoja dela Občini Krško podaril leta 1976. »Danes jih hrani, varuje, raziskuje in predstavlja Mestni muzej Krško. Poleg stalne razstave, ki predstavlja različne vidike Štovičkovega ustvarjanja, so predstavljena tudi dela, ki se nahajajo v depoju. Vsako leto je določeno število kiparskih del odbranih za konservatorsko-restavratorski poseg, ki pomeni tudi možnost integriranja Štovičkove zapuščine v muzejske razstave,« je bilo še rečeno v uvodniku, ki ga je dopolnila tudi direktorica KD Darja Planinc. Občasna razstava Študije in male plastike je tretja iz cikla razstav Pogled v Štovičkov depo. Predstavlja izbor študijskih kipov iz nežgane gline in malih plastik v mavcu, ki so pomemben segment pri preučevanju umetnikovega načina dela in so nastala med letoma 1921 in 1926. Razstava bo odprta do 1. marca 2020.

Nekaj besed o konservatorko-restavratorskih delih je dodala še mag. Maja Ivanišin. Podžupan občine Krško Vlado Grahovac, ki jo je tudi odprl, pa je izrazil zadovoljstvo in zahvalo nad ohranjanjem dediščine ter dodal, da se bodo na Občini še naprej trudili za zagotavljanje tovrstnih materialnih delovnih pogojev. O razstavljenih delih pa je spregovorila Sotelškova, ki je pojasnila, da je umetnik Občini Krško izročil zbirko 1600 eksponatov, ki ima poleg umetniške tudi veliko kulturnozgodovinsko vrednost. »Čeprav jo vrednotimo kot celoto, ki predstavlja kiparjev življenjski opus, jo delimo na plakete, medalje in reliefe, veliko in malo plastiko ter dokumentarno gradivo. Zbirko glede na upodobljene motive delimo na portrete, akte, žanrske prizore s poudarjeno socialno tematiko, med katerimi so tudi prizori iz obdobja druge svetovne vojne,« je nanizala Sotelškova in dejala tudi, da so en prostor v muzeju namenili seriji občasnih razstav in jih poimenovali Pogled v Štovičkov depo. »Ti krhki mali kipci so bili zbrani zato, ker gre za dela, ki so nastala med kiparjevim šolanjem na praški likovni akademiji in v prvih letih po njem. Študijski kipi so pomemben segment pri preučevanju njegovega načina dela, saj razkrivajo kiparjevo tehniko, gesto in metjejsko znanje. Male plastike, kjer je Štoviček pokazal največ izrazne drznosti, večinoma prikazujejo eno osebo ali manjšo skupino socialno ogroženih ljudi iz časa med obema svetovnima vojnama. V površinski dodelavi so male plastike nekoliko manj ambiciozne, saj gre vendarle za osnutke oz. študije obdobja, ko je avtor preizkušal različne motive in iskal svoj izraz,« je bilo slišati Sotelškovo, ki je v nadaljevanju prisotne popeljala do razstavljenih del in za zaključek povabila na sredino predavanje z naslovom Ohranjanje Štovičkove zbirke, kjer bosta z Ivanišinovo podrobneje predstavili praktično delo na Štovičkovi kiparski zbirki ter se na ta način poklonili obeležitvi umetnikovega rojstnega dne.

M. H.
« Nazaj na seznam