Časopis za pokrajino Posavje
16.09.2019
POSAVSKI OBZORNIK
novi
arhiv

Predstava »Ženske« v vinski kleti brežiškega gradu

Objavljeno: Nedelja, 08.09.2019    Rubrika: KULTURA Redakcija
IMG_20190907_202732

Dobre pol ure trajajoča predstava KD Drugi oder je grajsko vinsko klet spremenila v pravo gledališče.

Kulturno društvo Drugi oder iz Brežic je s štirimi uprizoritvami nove gledališke predstave z naslovom Ženske minula petek in soboto nedavno obnovljeno vinsko klet Posavskega muzeja Brežice spremenilo v pravo gledališče. Pod scenarij in režijo se je podpisal Žan Florjanič, za katerega je to tretje avtorsko delo v treh letih.

V predstavi, v kateri igrajo Vesna Smrekar, Saša Uhan, Mojca Florjanič in Goran Miljanović, se vse vrti okoli ženske in religije. Kot so v društvu zapisali na vabilu na predstavo, tudi največje in najhujše zlo postane brezpredmetno v trenutku, ko je njegova substanca prenesena na nekaj izven tvojega dosega, izven okvirjev lastne odgovornosti. Katarza morda ni rešitev človeka ali človeštva. Katarza je rešitev duše. Ženska v svetu je ženska v religiji. Postavljena na oteženo stran pravice nosi odgovornosti in preplačuje grehe drugih, pogosto brez katarze. Naša ženska je polnočna in polnomočna ženska – ne podlega kapricam in ignoranci sveta ali religije. Da jo ljubimo in spoštujemo, je ne rabimo in ne smemo spreminjati. Naša ženska ni pesem, slika, glasba; naša ženska je pesnica, slikarka, glasbenica. Naša ženska je edinstvena in hkrati vsaka ženska na svetu. Je umetnica in umetnost.
kd_drugi_oder_predstava_zenske35

Žan Florjanič


Florjanič je za naš medij povedal, da je do zdaj večinoma pisal predstave, v katerih so igrali moški, tokrat pa so bile vloge obrnjene, a daleč od tega, da bi bilo pri tem karkoli seksističnega: »Glas vse prevečkrat dajemo ljudem, ki si ga ne zaslužijo, zato sem se tokrat odločil, da dam glas ljudem, za katere vem, da znajo odlično igrati, to so člani KD Drugi oder.« Poleg tega ga je k pisanju predstave spodbudilo spoznanje, da se v zadnjem času ljudje vedno bolj vračajo k religijam, a, kot pravi, na povsem napačen način. »Sam zelo spoštujem vse religije, vendar sem se v zadnjem letu bolj približal krščanskim vodam. Želel sem izpostaviti napako mnogih, ki dandanes katero koli religijo oz. spiritualnost poskušajo zatlačiti v neko svojo sliko sveta, kar se meni osebno ne zdi prav, kajti religija ne bi smela biti orodje za samostojno rast, ampak je samostojna entiteta, ki se ji moramo posvečati in ne zapravljati, ampak vlagati čas v nekaj, kar je višjega in česar nič na svetu ne more nadomestiti,« je pojasnil in še omenil, da glavni lik v predstavi, moški, ki sredi igre prileti na sceno, predstavlja klasičnega današnjega človeka, ki poskuša izbirati stvari, ki njemu ustrezajo, ampak definitivno ne ustrezajo tistemu, karkoli je že nad nami. Gre torej za dve interpretaciji predstave – feministično in versko. Florjanič, ki je v lanskem poletju režiral predstavo Trikotnik, še leto nazaj pa Dosmrtno življenje, je zelo zadovoljen s predstavami, že samo zaradi samega prizorišča: »Vsak prostor v brežiškem gradu je odličen za uprizoritev predstave, ta prenovljena vinska klet pa je še toliko bolj popolna za to, kar smo želeli narediti, zato se lahko samo zahvalim direktorici Alenki Černelič Krošelj, ki nam je pustila, da premierno odpremo ta prostor.«

Za glasbene vložke v predstavi, ki si jo je v dveh dneh ogledalo 135 ljudi, saj je bilo za vsako uprizoritev zaradi majhnega prostora število mest omejeno, sta zaslužna Petra Uršič in Simon Širec, za scenografijo pa je poskrbel Denis Derenda Cizel.

R. R.
« Nazaj na seznam