Časopis za pokrajino Posavje
20.10.2020
POSAVSKI OBZORNIK
novi
arhiv

Razborškova slikarska dela v oknu Radogost in Stari galeriji

Objavljeno: Sreda, 14.10.2020    Rubrika: KULTURA Redakcija
Milan Razboršek, grad 1

Slikar Milan Razboršek se je odprtja razstave na sevniškem gradu udeležil z družinskimi člani.

V mesecu oktobru, ki ga imenujemo tudi vinotok, saj so navadno prav v oktobru potekale trgatve in opravila, povezana s pridobivanjem vina, se v grajskem oknu Radogost in v Stari galeriji na sevniškem gradu predstavlja slikar Milan Razboršek z Izlak nad Zagorjem.

Leta 1959 leta rojen Milan Razboršek, ki živi in ustvarja na Izlakah, je zaposlen je kot strokovni sodelavec v Galeriji Medija v Zagorju. Doslej je sodeloval na več skupinskih razstavah in imel 21 samostojnih razstav (ta na sevniškem gradu, kjer se je v preteklosti enkrat že predstavil, je 22.). Razboršek je umetniški vodja slikarske kolonije Izlake – Zagorje ob Savi, ki je najstarejša likovna kolonija v Sloveniji in srednji Evropi; večkratni udeleženec Ex tempora Art Kum itd.

Milan Razboršek, grad 5 (2)

Posebno mesto v Razborškovih slikarskih delih imajo krokarji.

Slikar, ki je znan po ekspresivnih krajinah Zasavja z izrisovanjem forme gora, košenic, cerkva, gradov, zaselkov in mest ter posebne industrijske dediščine, se v razstavnem prostoru sevniškega gradu predstavlja z »apokaliptičnimi slikami«, v katerih izraža, kar sluti, čuti in sanja. »Umetnik vizualizira in na slikah prepleta like in predmete, ki jih težko racionalno pojasnimo: tu so npr. Meduzina glava, Prometej, stražar z okrvavljeno sulico, Buda, figura v skafandru, figura bobnarja, figura z violino … Tu so torej glasbeniki, plesalci, klovni, pa tudi robot, helikopter, krokar in morski psi, pa odtisi okrvavljenih dlani ter razni stolpi in druga arhitektura iz nabora zgodovinskih slogov; vse se prepleta v nenavadne forme in na različnih nivojih. Perspektiva je nenavadna in nelogična, kakor tudi upodobljeni liki. Vse to bi lahko poimenovali teater človeštva,« je zapis umetnostne zgodovinarke Milene Zlatar, ki se tudi sprašuje, kakšen je pomen takšnih slik, tako za umetnika kot za gledalca. »So slike kolektivni spomin ali opomin? Najbrž oboje, pa tudi slutnja negotove prihodnosti,« je odgovor, ki se nadaljuje z razlago naslikanega Prometeja. »S tem pokaže luč, daje nam upanje. Grški mit govori o Titanu Prometeju, ki je ljudem podaril ogenj, s tem pa intelekt in ustvarjalnost. Verjel je v človeka,« je Zlatarjeva zaključila svoj zapis.

S. R., foto: Z. Cvar
« Nazaj na seznam