Časopis za pokrajino Posavje
16.01.2019
POSAVSKI OBZORNIK
novi
arhiv

Triperesna knjižna deteljica

Objavljeno: Nedelja, 30.12.2018    Rubrika: KULTURA Redakcija
DSCN0490 (2)

Oskar Zoran Zelič je v Albert Felicijanovi dvorani na sevniškem gradu v začetku decembra predstavil svoje tretje letošnje knjižno raziskovalno delo; moderatorka pogovora je bila Tanja Mikolič.

Raziskovalec sevniške preteklosti in plodovit pisec Oskar Zoran Zelič je v letošnjem letu izdal tri monografije – "triperesne deteljice", kot se je sam izrazil.

DSCN0539 (2)

Predstavitvi monografije je sledilo še podpisovanje.

V letošnjem aprilu je v knjigi "Ernest Krulej: domoljub, publicist in kladivar prve Jugoslavije (1888–1957)" na 170 straneh opisal razgibano življenje in delo Sevničana, ki je v svojem domačem kraju in tudi v širšem okolju uvedel marsikatere spremembe, ki so vplivale tudi na boljši gospodarski razvoj. Novembra je izšla na 104 straneh monografija z naslovom "In memoriam: primarij mag. Jurij Pesjak (1932–2017)" v spomin na utemeljitelja primarnega zdravstva v sevniški občini. Letošnjega 8. decembra, natanko na dan uradnega odprtja železniške proge Tržišče– Sevnica pred 80. leti, pa je potekala v dvorani Alberta Felicijana na sevniškem gradu predstavitev tretje monografije z naslovom "Železniška proga Sevnica–Trebnje: ob 110. obletnici proge Trebnje–Krmelj in 80. obletnici proge Tržišče–Sevnica". Monografija o železniški povezavi s "kranjsko stranjo", o dolenjski železnici, ima 204 strani in mnogo slikovnega ter ostalega dokumentarnega gradiva.

"Monografija o 31,2 kilometra dolgi železniški progi Sevnica–Trebnje je posvečena obeležitvi dveh obletnic – izgradnji in odprtju proge, ki so jo zgradili v dveh časovno ločenih obdobjih. Leta 1908 je bila dokončana in javnemu prometu predana lokalna proga Trebnje–Krmelj, ki je bila prvenstveno zgrajena za potrebe premogovnika v Krmelju. Trideset let kasneje, leta 1938, je tedanja ’slepa proga’ dočakala podaljšanje od Tržišča do Sevnice. Gradnja proge Trebnje–Krmelj je bila na začetku 20. stoletja največji gradbeni projekt v Mirnski dolini vse do današnjih dni. Enako velja tudi za progo Tržišče–Sevnica, ki je bila največji državni projekt na Sevniškem vse do nedavne izgradnje hidroelektrarn na spodnji Savi," pojasnjuje avtor Oskar Zoran Zelič in dodaja, da bi železniško progo Sevnica–Trebnje lahko upravičeno imenovali tudi "Mirnska proga", saj poteka v celotni dolžini po Mirnski dolini (skozi dolino spremlja reko Mirno od njenega sotočja s potokom Zabrščica v kraju Mirna do njega izliva v Savo pri Dolenjem Boštanju).

Upokojeni inženir in poznavalec železnic na slovenskem Karel Rustja, ki je bil prisoten na decembrski predstavitvi knjige, je dejal, da je avtor s tem knjižnim delom mnogo podatkov iztrgal pozabi ter zelo nazorno in temeljito osvetlil čas prizadevanj ter kasnejšo gradnjo dolenjske železnice. "Prepričan sem, da bodo bralke in bralci ob prebiranju knjige večkrat prijetno presenečeni ter navdušeni nad njenim besednim in slikovnim bogastvom," zaključi svoje misli, ki so zapisane na zadnji strani platnice knjige s prekrasnim fotografskim utrnikom sevniškega fotografa Bojana Dremlja na naslovnici.

S. R.
« Nazaj na seznam