Časopis za pokrajino Posavje
9.07.2020
POSAVSKI OBZORNIK
novi
arhiv

V kostanjeviški galeriji gostuje ugledni italijanski umetnik

Objavljeno: Ponedeljek, 22.06.2020    Rubrika: KULTURA Redakcija
otvoritev Marrocco_foto Maruša Lapuh (8)
V Galeriji Božidar Jakac Kostanjevica na Krki so v soboto pripravili pester program ob tradicionalnem dogodku Poletna muzejska noč, katere vrhunec je bila otvoritev razstave Armanda Marrocca v Lapidariju.

Dopoldne so v Lamutovem likovnem salonu pripravili grafično delavnico s Tino Mohorović, katere razstava je na ogled v tem razstavišču. Pod večer so obiskovalce povabili na raziskovalni sprehod po parku Forma viva ter pripravili uro joge v idiličnem ambientu omenjenega parka, nato pa so v razstavišču Lapidarij odprli razstavo milanskega umetnika Armando Marrocco “Biti je biti", katere kustos je dr. Robert Simonišek.
 
otvoritev Marrocco_foto Maruša Lapuh (6)

Marrocco o razmerju med kozmosom in človekom
 
Izbor, s katerim se ugledni italijanski umetnik prvič predstavlja slovenski publiki, bi lahko označili za mini retrospektivo. Na ogled so slikarska dela in instalacija na arkadnem dvorišču, ki so nastali v razponu od 60. let 20. stoletja do pred nekaj leti. Ontološko obarvan naslov, ki se je umetniku porodil v njegovem studiu ob druženju s sodelavci galerije, razkriva značilne poteze njegove poetike. Izhodišče njegove ustvarjalnosti je razmerje med kozmosom in človekom. Dela v mnogočem zrcalijo Marroccovo navezanost na Mediteran ali se spogledujejo z daljno preteklostjo. Nekatera se nanašajo na citate arhaičnih civilizacij in na humanistična, skoraj platonistična sporočila, ki so razvidna že v naslovih. Marrocco se pri refleksiji pogosto nasloni na okoljsko filozofijo, antropologijo, matematiko, zvezdoslovje, šamanizem, astrologijo, alkimijo ali magijo. Kljub konceptualističnim in postmodernističnim prvinam, se nam prikazuje kot klasik in spreten obrtnik, kot čuteč individuum in estet, ki prisluškuje kozmičnemu stvarstvu, se mu čudi in dopušča, da zasije skozi barvit, optimističen izraz. Razstava je na ogled do 9. avgusta.
 
V novi postavitvi 19 Borčićevih del
 
Hkrati je na ogled tudi nova, XIV. postavitev v Grafičnem kabinetu Bogdana Borčića “ZA ZAPRTIMI VRATI – Preplet vizualnih znakov sveta”. Na njej predstavljajo izbor 19 del, grafik, risb in dve pastelni sliki, ki so nastala na prelomu 60. do sredine 70. let. Izbranih del ne moremo enoznačno uvrstiti v cikel, saj gre za tematsko in oblikovno raznorodna dela, izvedena v več različicah, ki nihajo med spoznavno predmetnim stilom in abstrakcijo. Med seboj jih povezujejo sorodno oblikovanje in simbolni vizualni znaki ter drobni detajli krokijev in grafizmov – sledi umetnikovega rokopisa. Grafike iz tega obdobja se dotikajo tudi OHO-jevskega reizma, ki je težil k temu, da bi vsak objekt, z njegovo likovno prezenco, doživeli kot samostojno entiteto. To je še posebej vidno v dveh grafikah iz leta 1969, Prazna konzerva in Ribja konzerva. Izbiro motiva lahko povežemo z zanimanjem za vsakdanje izdelke v popartističnem duhu tedanjega časa, saj se nam na dlani ponuja vzporednica z ikoničnim Warholovim delom Konzerva juhe Campbell (1962). Pri obeh delih gre za monumentalno upodobljen potrošniški izdelek, ki pa mu Borčić za razliko od Warhola doda svoje likovne znake, prežete z osebno simboliko. Zanimanje za vizualno bogastvo vsakdanjih predmetov, kot so vhodni portali in vrata, je po tem kratkem obdobju Borčić prenesel v svoj sledeči cikel z motivom školjk, ravno tako »vsakdanjih predmetov«, ki jih je v začetku 70. let upodabljal z znanstveno natančnostjo. Kustodinja letošnje postavitve je Kristina T. Simončič.

P. P., foto: Maruša Lapuh

#povezujemoposavje
 
« Nazaj na seznam