Časopis za pokrajino Posavje
20.11.2019
POSAVSKI OBZORNIK
novi
arhiv

V Posavskem muzeju razstavlja Nevenka Nestić Rušković s sošolci

Objavljeno: Petek, 08.11.2019    Rubrika: KULTURA Redakcija
PMB-Nevenka in sošolci (19)

Razstavljavci z direktorico muzeja

V galeriji Posavskega muzeja Brežice je v sredo, 6. novembra, potekalo odprtje slikarske razstave z naslovom Nevenka in sošolci.

Milan Marin, Drago Leskovar, Stanislav Makuc in Irena Čmer so se ob Nevenki Nestić Rušković odločili za vpis na Akademijo za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani, ko je bil precejšen del njihovega ustvarjalnega življenja na različnih področjih že za njimi, v rani mladosti pa jim študij na akademiji iz različnih razlogov ni bil omogočen. Svoje sanje so na akademiji s pridnostjo ustvarili, verjeli v svoje danosti, talente in dokazali, da nikoli ni prepozno poseči po več v življenju in doseči svoje cilje.
PMB-Nevenka in sošolci (14)

Udeleženci odprtja med ogledom del


V likovne doživljaje petih umetnikov sta številne naklonjene umetnosti pospremili Nevenkina vnukinja Rea Doria Bergant (sijajna mlada klarinetistka, ki se kali v Glasbeni šoli Brežice, mentor prof. Igor Požar) ob klavirski spremljavi prof. Pierine Cavaliere Mršić.

Nato je prisotne, posebej svoje drage sošolce, nagovorila Nevenka Rušković, rekoč: »Posebnost Akademije za likovno umetnost in oblikovanje je prav gotovo njen sprejemni izpit. To je pravi obred, ki traja štiri dni in marsikdaj je to osebna drama kandidata. Leta 2011 smo sošolci in jaz ta izpit uspešno naredili in prav kmalu spoznali, da je sprejemni izpit šele začetek zelo zahtevnega dela. Delali smo veliko, od 10-ih zjutraj do 20-ih zvečer. Ko je bilo naporno, smo si bili sošolci v pomoč in v oporo eden drugemu. Vsa ta leta študija v Ljubljani smo skupaj ustvarjali in se družili. Dve leti po končanem šolanju na akademiji se danes spet družimo, tokrat tudi z vami in vam na naši skupni razstavi predstavljamo svoja dela. Hvala Posavskemu muzeju Brežice in direktorici Alenki Černelič Krošelj, da so nam našo predstavitev omogočili.«

Razstavo je predstavila in jo odprla direktorica muzeja Alenka Černelič Krošelj, ki je takoj v začetku predstavitve znova spomnila na 70-letnico muzeja, rekoč, »da je ta dan še en praznični dan v našem prazničnem muzeju, saj skozi vse leto slavimo naših 70 muzejskih let«. Kot je dejala, so jih v muzeju posvetili ne predmetom, ki jih hranijo, predstavljajo, zanje skrbijo, ampak ljudem, ki so zasnovali ta muzej, ljudem, ki so nam zapustili izjemno dediščino. Muzej tako omogoča, da vse resnične zgodbe, ki jih pripovedujejo skozi razstave, programe in dogodke, posvečajo ljudem, ki so v neprecenljivi zgodbi muzeja – najpomembnejši.

V muzeju si v izjemno čast štejejo, da je del letošnjega praznovanja tudi razstava petih umetnikov, ki jih je povezala Brežičanka Nevenka Nestić Rušković. »Ko je Nevenka prišla k meni z željo po razstavi, sem bila preprosto takoj za,« je pojasnila direktorica Černelič Krošljeva. Seznanila je, da so pet različnih slikarskih pogledov na svet ter raznolikih pristopov razdelili v tri galerijske prostore, vsak je dobil svoj del, v tretjem prostoru pa so vseh pet še soočili.

V prvem prostoru se predstavljata Milan Marin (1955, Umag, RH) in Drago Leskovar (1973, Vrhnika, najmlajši sošolec) z velikimi formati, kjer se prepletajo razmišljanja o obstoju, o predstavah o svetu, ki ga sestavljajo različne podobe, umetnost pa jih razkriva – jim postavi ogledalo. V srednjem prostoru se soočata Irena Čmer (1955, Škofja vas pri Celju) in Stanislav Makuc (1954, Mežica). Irena Čmer je posebej iskriva, saj v naturalističnem slogu predstavlja naše okolje, ki nam usmerja poti – trgovina, bencinska črpalka, kar večini morda ne bi predstavljal motiv za slikanje, za »branje« pa so zanimiva tudi njena druga dela. Stanislav Makuc izhaja iz okolja, ki ga zaznamuje skozi življenje, a mu skrbno in premišljeno dodaja barve. Išče rešitve, ki bi opozarjale na krivice, in raziskuje pristope, uspešne za razumevanje njegove pripovedi. V tretjem prostoru, ki je lahko tako zadnji kot prvi, se na polovici predstavlja Nevenka Rušković z deli, ki so nastala ob diplomskem in magistrskem razmišljanju. Ni se odvrnila od narave, po kateri jo poznamo, še bolj pa izpostavlja drevesa, za katera pravi, da so njen neskončni vir navdiha. V času študija je k temu dodala tudi raziskovanje novih izraznih možnosti v abstrakciji.

V zadnjem delu tretjega prostora se pet sošolcev s svojim delom ponovno združi, njihova sporočila pa se prepletajo. Tako kot je lastno umetnosti – v nenehnem spremljanju družbe, opozarjanju na krivice in stvari, ki jih najbolj in med prvimi zaznajo prav umetniki. Še posebej na začetku svojih novih poti.

Razstava – odprtja se je v imenu občine udeležila podžupanja Mila Levec – bo odprta do slovenskega kulturnega praznika, ko bo v soboto, 8. februarja 2020, ob 10. uri javno vodstvo z avtorji in direktorico Černelič Krošljevo; javno vodstvo bo tudi na Ta veseli dan kulture v torek, 3. decembra, ter 15. decembra z Nevenko Rušković in Alenko Černelič Krošelj.

N. J. S., foto: Oliver Rušković
« Nazaj na seznam