Časopis za pokrajino Posavje
22.07.2019
POSAVSKI OBZORNIK
novi
arhiv

Zaključek Toporišičevega leta na OŠ dr. Jožeta Toporišiča Dobova

Objavljeno: Sobota, 29.10.2016    Rubrika: Mladi Posavci poročajo Bralci pišejo
Zaključek (3)
V sredo, 13. 10. 2016, smo se vsi učenci naše šole zbrali ob zaključku Toporišičevega leta, ki se je 11. 10. 2016 tudi uradno zaključilo. Na ta dan bi bil namreč dr. Toporišič star natanko 90 let, hkrati pa je minilo natanko eno leto, odkar se naša šola imenuje OŠ dr. Jožeta Toporišiča Dobova.

Učiteljica Metka Kajtna, ki je vodila proslavo, nam je med drugim povedala, da se je v Toporišičevem letu odvilo več kot 40 dogodkov, ki so bili posvečeni akademiku. Tudi naša šola je aktivno sodelovala pri nekaterih. Eden od njih je literarni natečaj. Za naslov smo si izbrali Toporišičev citat, ki krasi tudi skupni prostor pred našo šolsko knjižnico: »Vsak jezik ima svoj dom in dom slovenščine je tukaj.«

Cilj literarnega natečaja je bil, da bi učenci razmišljali o maternem jeziku, o ljubezni do njega in njegovem pomenu za narod ter da bi pisali pesmi ali prozna besedila na to temo. K sodelovanju smo povabili osnovnošolce iz cele Slovenije. Odziv je bil zelo lep. Na šolo je prispelo 135 literarnih del. Vse prispevke je pregledala komisija, ki so jo sestavljale učiteljice Anica Šepec, Aleksandra Grujič in Metka Kajtna. Zelo težko se je bilo odločiti, kateri so najboljši. A so se.

Iz 1. triade ni bilo prispevkov iz drugih šol, zato so izbrale najboljše na naši šoli. Nagrajenci so Lana Povh, Samo Slaček iz 2. razreda, Zala Frigelj, Julija Slaček iz 3. razreda (OŠ dr. Jožeta Toporišiča Dobova, mentorica Saša Frelih). Prispevki iz druge triade so bili številčnejši in zelo bogati. Najboljši pa so bili učenci Nika Nemec iz 6. razreda (OŠ Sv. Jurija, mentorica Tatjana Grah Marič), Vojko Gorjup iz 6. razreda (OŠ Globoko, mentorica Nataša Plevnik) in Hana Hudoklin iz 5. razreda (OŠ Brusnice, mentorica Barbara Gajski). Najboljši prispevek na naši šoli je v 2. triadi napisala Ava Polovič iz 5. b razreda (mentorica Tea Ferlan). Največ prispevkov je bilo iz 3. triade. Komisija se je odločila, da posebej nagradi učence, ki so pisali prozo, in tiste, ki so pisali poezijo. Nagrajenke v prozi so učenke Zala Rostohar iz 9. razreda (OŠ Brežice, mentorica Darinka Ferenčak Agrež), Živa Strgar iz 9. razreda (OŠ Globoko, mentorica Nataša Plevnik) in Zala Brecelj iz 9. razreda (OŠ Ivana Roba Šempeter pri Gorici, mentorica Zdenka Jerant Ličen). Nagrajenci v poeziji so Ela Rebolj iz 9. razreda (OŠ Zgornje Pirniče, mentorica Barbara Kavčič), Ariel Vei Atanasovski iz 9. razreda (Waldorfska šola Maribor, mentorica Barbara S. Resinovič) in Lava Vovk Petrovski iz 9. razreda (OŠ Griže, mentorica Vesna Družinec Pilko). Najboljši prispevek na naši šoli sem v 3. triadi napisala Urša Nakani (mentorica Anica Šepec).

Ker ob razglasitvi nagrajencev ni bilo z nami, so njihova dela predstavili učenci naše šole. Ves dogodek so z glasbenimi točkami popestrile še učenke Lara Petelinc, Larisa Kovačič in Brina Lubšina ter svetovalna delavka naše šole, ga. Nina Berger.

Vsi izbrani prispevki bodo nagrajeni. Učence in njihove mentorice bomo v bližnji prihodnosti popeljali po jezikoslovni poti Korenine jezika. Učiteljica Metka Kajtna se je na koncu zahvalila vsem, tako učencem, ki so pri natečaju sodelovali, kot mentoricam, ki so spodbudile otroke k razmišljanju o materinščini in pisanju.

Proslava mi bo ostala v spominu, saj sem slišala veliko zanimivih del iz različnih šol.

Urša Nakani, 7. razred OŠ dr. Jožeta Toporišiča Dobova
Foto: Saša Frelih
 
« Nazaj na seznam