Časopis za pokrajino Posavje
2.12.2022
POSAVSKI OBZORNIK
novi
arhiv

Lesen most na Borštu preventivno zaprli (FOTO)

Objavljeno: Sobota, 01.10.2022    Rubrika: NOVICE Redakcija
DSC_7943

Zapora opozarja, da most na Borštu trenutno ni prevozen.

Včeraj so z ReCO Brežice poslali obvestilo, da je Komunala Brežice začasno, verjetno za nekaj dni, dokler se stanje ne umiri, zaprla leseni most na Borštu, in sicer zaradi povečanega pretoka reke Krke. Danes smo se prepričali, da res ni toliko težava v visokem vodostaju, saj se je Krka na tem mestu le nekoliko razlila iz svoje struge, temveč je večji problem njen pretok, ki se je z obilico padavin v teh dneh seveda kar močno povečal.

DSC_7950

Vozna površina že nekaj časa ni ravno v najboljšem stanju.

Izpod mostu so se nabrale tudi naplavine, ki so se s hitrejšim tokom pomaknile naprej, a nekaj jih je vseeno še ostalo. Vsekakor pa velja poudariti, da je današnji pogled na borški most kar malo zaskrbljujoč, saj njegova vozna površina ni v preveč dobrem stanju, vprašanje tudi, kako je s stanjem nosilnih stebrov, predvsem če pomislimo, da se čezenj večkrat vozijo tudi vozila, ki so težja od 1,5 tone, kolikor kaže znak na obeh straneh mostu o največji dovoljeni teži vozil. Vsekakor bi bilo treba k njegovi napovedani obnovi, ki se bo po zagotovilih s strani občine zgodila enkrat v prihodnosti in ima to tudi v načrtu, pristopiti že kmalu, kajti drugače bi znalo biti njegovo prečkanje še zelo nevarno.
DSC_7955

Naplavine izpod mostu

Ne nazadnje si tudi domačini želijo, da se most na Borštu, ki sicer ni spomeniško zaščiten, obnovi oz. zgradi nov, pri čemer se bolj nagibajo k temu, da bi bil še naprej lesen. Upajo, da se bo to uresničilo ter odslej ne bo treba ob vsakih močnejših in dolgotrajnejših padavinah, zaradi česar bo Krka narasla, mostu preventivno zapirati za promet.

Prvi leseni most čez reko Krko na Borštu so začeli graditi v začetku avgusta leta 1939 in končali leta 1941. Most so vaščani veliko uporabljali in je bil zato v letu 1963 temeljito obnovljen. Potem ga niso več obnavljali. Most je načel zob časa in so ga zato leta 1972 zaprli. Leta 1976 je bil zgrajen novi most čez reko Krko, ki ga je zgradila JLA (jugoslovanska vojska). Ta pa ni bil zgrajen iz tako kvalitetnega lesa in je kmalu začel razpadati. Zopet so morali prehod čez reko Krko zapreti. Občina je na začetku tega tisočletja poskrbela, da je bil most ponovno obnovljen in odprt za prevoz, tako je tudi še danes (iz zapisa Roberta Zorka o vasi Boršt, 2002).

R. R.
« Nazaj na seznam
»