Časopis za pokrajino Posavje
20.04.2024
POSAVSKI OBZORNIK
novi
arhiv

Na svetovni dan turizma potegnili črto pod poletno sezono 2021

Objavljeno: Ponedeljek, 27.09.2021    Rubrika: NOVICE Redakcija
zptm_brezice_novinarska_svetovni_dan_turizma (6)

Sodelujoči na novinarski konferenci v multimedijski sobi Mestne hiše Brežice

Na današnji svetovni dan turizma je v Mestni hiši Brežice potekala novinarska konferenca, na kateri so sodelujoči predstavili uspešno izpeljano poletno sezono 2021 v številkah, dodatni ponudbi in prilagoditvah ponudnikov ter načrte za prihodnost v destinaciji Čatež in Brežice.

Rdeča nit letošnjega svetovnega dneva turizma je Turizem za vključujočo rast. Po podatkih iz zadnjega leta pred pandemijo, 2019, je bilo v občini Brežice 9,5 % ljudi zaposlenih v turizmu oz. skoraj vsak deseti občan. Opozoriti velja tudi na druge dejavnosti, ki so posredno povezane s turizmom – kmetijstvo, promet, raziskave, ki so v naših krajih dobro zastopane in niso vključene v teh 9,5 %, zato je zaposlenost v turizmu v brežiški občini še višja. Turizem je torej paradni konj brežiškega gospodarstva, je uvodoma dejala Alja Kovačič iz ZPTM Brežice.
zptm_brezice_novinarska_svetovni_dan_turizma (13)

Direktorica ZPTM Brežice Matejka Gerjevič in župan Ivan Molan


Lanska in letošnja turistična sezona v občini Brežice boljši od pričakovanj

Po besedah župana Ivana Molana, ki je najprej čestital vsem, ki se ukvarjajo s turizmom, pa tudi občanom, ki s turizmom živijo, so v preteklosti na pobudo občanov pristopili k spremembi prostorskega plana in tako omogočili razvoj Termam Paradiso v Dobovi, ki so po njegovem ena bolj uspešnih zgodb razvoja turizma v občini. Podobno je tudi s Termami Čatež, ki jim nenehno omogočajo spremembe prostorskih planov, da lahko širijo svoje dejavnosti. Župana pri tem še posebej veseli, da s spremembami prostorskih aktov omogočajo nemoteno delovanje tudi ostalim sobodajalcem in turističnim ponudnikom, ki jih je v občini že prek sto. Kot je še dejal, je v lanskem letu prišlo do velike neznanke, kako naprej, zato se je Občina Brežice vključila v aktivnosti z možnostmi dodatne ponudbe, da si domači gostje, ki so med drugim koristili tudi turistične bone, ogledajo še druge brežiške znamenitosti. »Mislim, da je to zelo pripomoglo k temu, da je turistična sezona v lanskem in letošnjem letu celo boljša od pričakovanj,« je poudaril in dodal, da je treba pogled usmeriti tudi naprej, zato občina dela na raznih prepoznavnostih, npr. obnova vodovodnega stolpa v razgledno točko, ki bo po Molanovem mnenju kot mestna atrakcija privabljala številne goste oz. turiste, ureditev razgledne ploščadi na Šentvidu, kjer so v fazi pridobivanja gradbenega dovoljenja, ureditev vodnega centra pri HE Brežice, kjer so v fazi pogajanj za izdelavo projektne dokumentacije, želijo si tudi čim prejšnje nadaljevanje izgradnje HE Mokrice, ki bo prinesla še dodatne možnosti razvoja turizma, občina se tudi vključuje v projekt gradov Posavja, je povedal župan. Omenil je tudi še poudarek na trajnostni mobilnosti. »V prihodnosti si vsi skupaj želimo čim več zelenega turizma, kajti občina ima za to izjemne danosti. Rek, ki je veljal včasih: so vode, so gradovi, so vinogradi, še vedno drži,« je izjavil. Po njegovem so danes gostje vse bolj zahtevni, zato je vesel, da prihajajo novi ponudniki (hrane) z novo ponudbo, ki bo s svojo pestrostjo zagotovo zadovoljila še tako zahtevnega gosta. »Po covid krizi bomo izšli iz nje še boljši, močnejši in verjamem, da nas v občini Brežice, kar se turizma tiče, v prihodnosti čakajo svetli časi,« je sklenil Molan.

V smeri zelene trajnostne destinacije Čatež in Brežice

V destinaciji Čatež in Brežice so z letošnjo sezono zelo zadovoljni, saj so v primerjavi s sezono 2020 število nočitev presegli za 15 %, v primerjavi z 2019 pa za 5 %. Direktorica ZPTM Brežice Matejka Gerjevič pravi, da so veseli, ker so se turistični pa tudi gostinski ponudniki uspeli prilagoditi na zelo zahtevno situacijo po epidemiji. »V letošnjem letu imamo zavidljive rezultate. Verjamem, da jih je nekaj na račun turističnih bonov, nekaj pa tudi kot rezultat uspešne nacionalne promocije zavoda na več nivojih (TV, digitalni mediji itd.),« je izpostavila in dodala, da so si letos trije ponudniki uspeli pridobiti zeleni znak kakovosti – Ošterija Debeluh, MC Hostel Brežice in Gostilna Les. V nadaljevanju si želijo še naprej delati v smeri trajnosti. Trenutno vse napore usmerjajo v organizacijo turno kolesarske poti na območju Cirnika, je omenila Gerjevič, pri čemer gre za pobudo s strani lokalne skupnosti oz. kolesarjev in drugih, ki so združenih v neformalno mrežo, pridobitev novih e-koles, razvoj kolesarskega turizma v občini, tudi s pomočjo novih kolesarskih poti, prav tako si želijo graditi na »outdoor« aktivnostih, ker so ugotovili, da prednjačijo slovenski gostje pred tujimi, kar pomeni, da so zahtevni in si vse bolj želijo butični turizem in kvalitetno ponudbo. »Če povzamem, butična ponudba, razvoj petzvezdičnega turizma in vsekakor bomo šli v smeri zelene trajnostne destinacije,« je potegnila črto pod vse prej navedeno.

Turistična kmetija Vimpolšek: trajnost in tradicija bosta ostali
zptm_brezice_novinarska_svetovni_dan_turizma (12)

Matija Vimpolšek in Martina Zlobko


Matija Vimpolšek s Turistične kmetije Vimpolšek v Šentlenartu je poudaril, da jim je zelo pomembno, da gostje vso hrano dobijo čim hitreje, »da je to najkrajša pot do kuhinje in iz kuhinje na krožnik kakor tudi do samega gosta. Res se trudimo, da delamo z našo domačo tradicionalno hrano, ki so jo pridelovali že naši stari starši. No, se pa naša tradicija tudi malo spreminja v koraku s časom, tako da dobiva novejšo obliko, a vseeno se držimo tradicije ter obujamo strast do kulinarike in gostov ter njihovega doživetja.« Kot je še dejal, jim je v veselje, da so lahko del brežiške skupnosti, pri čemer gre zahvala tudi ZPTM Brežice, ki se ukvarja s ponudniki. »Naša trajnost in tradicija bosta ostali. Kulinarika, doživetja, okusi hrane in vina, ki se prepletajo med sabo, bodo v veselje vsem gostom, ki pridejo v naše okolje,« je še povedal Vimpolšek.

Reset pivovarna ustanovljena v času covida
zptm_brezice_novinarska_svetovni_dan_turizma (3)

Pred vhodom v Mestno hišo so na stojnicah opominjali mimoidoče na pomen turizma v kraju.


Predstavnica podjetja Reset pivovarna d.o.o. Martina Zlobko je orisala sezono 2021, ki je bila za novoustanovljeno podjetje v času covida še posebej težka. Po njenih besedah je za njimi pa tudi pred njimi zelo turbulentno leto. Glede na to, da so bili ustanovljeni šele leta 2020, so lahko po odprtju novih prostorov pivnice in bodoče pivovarne le-te tudi hitro spet zaprli in se reorganizirali v gostinskem planu, ki so ga imeli. Njihove nove pivovarne tako še niso imeli možnosti pokazati širši javnosti, a verjame, da bodo kmalu lahko to storili. Po njenih ocenah je za njimi kljub vsemu zelo dobro leto, k temu so definitivno pripomogli turisti, predvsem tuji pa tudi domači. »Vsem tistim, ki se spoznajo na pivovarstvo in prepoznajo našo craft pivovarno v širšem okolju, imamo možnost pripraviti tudi hrano z lokalnim pridihom,« je pojasnila Zlobko in dodala, da pripravljajo vodene degustacije nove pivovarne. »Kljub temu da se nahajamo v zelo vinorodnem okolišu, so naši lastniki prepoznali možnost, da ponudimo tudi nekaj drugačnega, in nadaljevali zgodbo craft pivovarstva v Posavju. Naša vizija je, da to samo še nadgrajujemo ter strankam prikažemo kulturo pitja piva in vsega, kar je s tem povezano,« je zaključila.

Danes so poleg novinarske konference v Brežicah pripravili še brezplačen voden ogled mesta, stojnici za opominjanje občanov na pomen turizma v kraju in predstavitev zelene politike.

R. R.

#povezujemoposavje
« Nazaj na seznam