Časopis za pokrajino Posavje
22.11.2017
POSAVSKI OBZORNIK
novi
arhiv

Začela se bo obnova sevniškega nadvoza

Objavljeno: Petek, 07.07.2017    Rubrika: NOVICE    Ogledov: 2224Redakcija
DSCN9699

V poročni dvorani sevniškega gradu so podpisali pogodbo o začetku rekonstrukcije »nadvožnjaka« v naselju Šmarje (od leve proti desni) prokurist SŽ-ŽGP Ljubljana d. d. Tine Svoljšak, direktorica podjetja Rafael d. o. o. Marija Možina in direktor Direkcije RS za infrastrukturo Damir Topolko

V prihajajočih dneh se bo začela obnova že nekaj časa obljubljenega »nadvožnjaka« nad železniško progo Zidani Most - Dobova v naselju Šmarje v Sevnici.

DSCN9721

’Šmarski nadvožnjak’ bo 80. rojstni dan prihodnje leto praznoval temeljito prenovljen.

Podpis pogodbe med naročnikom, Direkcijo RS za infrastrukturo, in Slovenskimi železnicami kot partnerjem v projektu ter izvajalcem del je potekal v današnjem petkovem dopoldnevu v poročni dvorani na sevniškem gradu. Pogodbena vrednost rekonstrukcije znaša 714.485,14 evrov, izvajalec bo sevniško podjetje Rafael d. o. o. Dela naj bi bila zaključena marca prihodnje leto, v času poteka obnove pa bo nameščen nadomestni objekt, po katerem se bo odvijal enosmerni promet. Gradbena dela bodo ob rekonstrukciji samega nadvoza vključevala tudi rekonstrukcijo regionalne ceste pred in za nadvozom ter lokalne priključke. Pred podpisom pogodbe je župan Srečko Ocvirk dejal, da je za prebivalke in prebivalce Sevnice to »težko pričakovan dogodek«. Zadovoljstvo nad pričetkom obnove je izrazil tudi direktor Direkcije RS za infrastrukturo Damir Topolko, ki je nato podpisal pogodbo z direktorico podjetja Rafael d.o.o. Marijo Možina in prokuristom SŽ-ŽGP Ljubljana d. d. Tinetom Svoljšakom.

Moderatorka srečanja, Tanja Žibert, pa je v pozdravu vseh prisotnih podala nekaj pojasnil o pomenu železniške in cestne infrastrukture, ki jih je povzela po monografiji Občina Sevnica: »Promet in gospodarstvo skozi vso zgodovino človeštva soustvarjata razvoj: sta drug drugemu pogoj in spodbujevalec. Krajem v Spodnjesavski dolini, tudi Sevnici, se je pot v svet odprla z izgradnjo železne ceste po levem savskem omrežju. Gradnja železnice je bila od Zidanega Mosta proti Sisku zaključena leta 1862. 1. oktobra letos bomo tako obeležili 155 let njenega uradnega odprtja. Železnica je omogočila začetek industrializacije ter s tem gospodarski in družbeni razvoj mesta. Sledil je intenzivnejši razvoj cestnega prometa. Šest let za železnico je bila zgrajena nova cesta od Planine pri Sevnici do sevniškega Šmarja, prav za potrebe gospodarstva – za spravilo lesa od obsežnih Bohorskih gozdov do železniške postaje v Sevnici. Leto 1938, 76 let po izgradnji železne ceste, je bilo za sevniški promet zelo pomembno. Zaključili so gradnjo 13-kilometrskega odseka železniške proge med Tržiščem in Sevnico, z navezavo proti Trebnjem. Proga je bila tedaj – zaradi izgube slovenskega Primorja – strateškega pomena za tok prometa iz Štajerske prek Dolenjske do luke pri Reki. Pri tem je bil največji zalogaj gradnja mostu čez Savo z jekleno konstrukcijo. Zaradi priključka novozgrajene proge je bilo potrebno obnoviti in povečati sevniško železniško postajo. V sklopu del je bila v Šmarju istega leta zgrajena cestna obvoznica z železno-betonskim nadvozom čez progo, ki svojemu namenu služi še danes. Naslednje leto pa bo gospod nadvožnjak, kot mu vsi rečemo, praznoval 80. jubilej v novi in predvsem varni preobleki.«

S. R.
« Nazaj na seznam
»