Časopis za pokrajino Posavje
30.11.2022
POSAVSKI OBZORNIK
novi
arhiv

​V toku z energijo in tujim jezikom

Objavljeno: Ponedeljek, 19.09.2022    Rubrika: PANORAMA Redakcija
DSC_5296

Učenke OŠ Raka v Svetu energije

Na Osnovni šoli Raka so v preteklem tednu gostili srečanje učencev in učiteljev v okviru Erasmus+ projekta In the Flow oz. S tokom.

Kot je pojasnila prof. biologije in naravoslovja na OŠ Raka Marijana Pavlović, na šoli že od leta 2019 vodijo omenjeni projekt, zaradi epidemije covida-19 pa je bil vmes za eno leto zamrznjen. Poleg OŠ Raka v njem sodelujejo še šole iz Poljske, Turčije in Estonije. Osrednje teme Erasmus+ projektov so energija, zeleni in digitalni prehod itd., zato so program zasnovali na štirih postavkah.
DSC_5281

Marijana Pavlović in Barbara Šešet

Prva izhaja iz dejstva, da področje naravoslovja otrokom ni preveč všeč in da je na naravoslovnih fakultetah čedalje manj študentov, torej so to poklici s tega področja deficitarni. Druga postavka temelji na tem, da je Posavje pomembna energetska regija, zato bo te poklice v prihodnosti zelo potrebovala.
 
DSC_5277

Udeležence izmenjave je v Svetu energije sprejel Garsia Kosinac.

Tretja postavka je povezana s poučevanjem angleščine, kjer so se izobraževali v okviru metode CLIL (content and language integrated learning), pri čemer vsebine naravoslovnih predmetov poučujejo preko tujega jezika, kar zahteva tesno sodelovanje med učiteljem strokovnega predmeta in jezika, v tem primeru učiteljice angleščine Barbare Šešet. »S tem imava izjemno dobre izkušnje, saj sva se s tem že prej ukvarjali, v okviru projekta pa sva želeli svoje znanje še nadgraditi in izpopolniti svojo prakso. Učencem se zdi takšen pouk mnogo bolj zanimiv in vidijo višjo uporabno vrednost jezika, saj spoznajo smisel učenja, ko lahko neko snov uporabijo že zdaj v šoli,« je povedala slednja. Četrta postavka projekta je, da vse doslej omenjeno, torej naravoslovni in jezikovni vidik, povežejo še z družboslovjem, in sicer z aktivnim državljanstvom. »Želimo namreč, da se bo ta mlada generacija, ki bo enkrat odločala o družbi, odločala pravilno in da bo znala odgovoriti novim izzivom. Pri naravoslovju se učimo logičnega vzročno-posledičnega razmišljanja, zato smo jih peljali tudi na krajevno skupnost in občinsko sejo, da spoznajo, kako funkcionira lokalna politik, in da jim pokažejo, kako lahko znanje, ki ga pridobijo v šoli, v življenju pametno uporabijo,« je še pojasnila Pavlović.
 
V minulem tednu so z gosti iz omenjenih držav (po osem iz Estonije in Turčije ter 12 s Poljske) spoznavali lokalne (grad Raka, Kostanjevica na Krki, grad Rajhenburg …) in državne znamenitosti (Tehnopark Celje, Rogla, Postojnska jama …), v četrtek pa so obiskali GEN energijo oz. njihovo interaktivno središče Svet energije, kjer jih je sprejel njihov strokovni sodelavec Garsia Kosinac. »Spoznali smo nove ljudi, naučili smo se komunicirati v angleščini in spoznali, kako pomembno je, da jo dobro obvladaš. O ključnih temah smo se pogovarjali in učili v angleščini,« je povedala devetošolka na OŠ Raka Ana Lesjak. Kot je dodala prav tako devetošolka Lucija Skinder, so se z vrstniki iz drugih držav dobro ujeli. »Naši interesi so v glavnem enaki, čeprav prihajamo iz različnih kulturnih in jezikovnih okolij,« je še dejala.
 
P. P.

#povezujemoposavje
« Nazaj na seznam
»