Časopis za pokrajino Posavje
18.06.2021
POSAVSKI OBZORNIK
novi
arhiv

Drugačna šola v naši bližini

Objavljeno: Sobota, 29.05.2021    Rubrika: PANORAMA Redakcija
ucenje-v-gozdu-lila

V Lili dajejo prednost t. i. izkustvenemu učenju, pri katerem otroci veliko časa preživijo v naravi.

Epidemija je še pospešila razmislek o različnih pristopih pri učenju, tako pri institucijah kot samih starših. Vedno več je tudi informacij o uspešnih sistemih drugod po svetu. Šolo z drugačnim pristopom k učenju pa obiskuje tudi že nekaj otrok iz Posavja.

Veliko staršev v Posavju in tudi nekaj učiteljev večkrat opozarja naše uredništvo na okostenelost trenutnega šolskega sistema in dejstvo, da drugod po svetu s principi bolj »življenjskega« učenja, učenja z zgledom in različnimi inovativnimi predmeti otroci dosegajo izjemne rezultate. Ob sodobnejših pristopih k učenju, ki otroka gledajo bolj individualno, naj bi bili otroci veliko bolj samostojni, ustvarjalni, predvsem pa v takšnih šolah dajejo prednost sodelovanju s sošolci namesto nenehnemu tekmovanju. Čeprav se ob pripravi prispevka posavski starši na koncu niso odločili za osebno izpostavljanje, češ da je dandanes vsak, ki malo pokuka izven tradicionalnih, uveljavljenih institucionalnih okvirjev, lahko predmet kritike, predvsem pa ne bi izpostavljali svojih otrok, je njihovo navdušenje nad osnovno šolo Lila, ki uresničuje program »Vzgoje za življenje – Education for life« in trenutno deluje v Novem mestu, izjemno. Program šole izvira iz ZDA; kjer so se tovrstne šole razvile pred 40 leti. V Ljubljani je šola Lila začela delovati leta 2013 in pridobila javno veljavnost, v Novem mestu pa deluje od 2018, a zaenkrat žal še vedno pod statusom »šolanja na daljavo« in plačilom šolnine.

Iz njihovih opisov konkretnih izkušenj veje dopadljiva svežina programa, ki otroka na primer uči »matematiko med izvajanjem razgibalnih vaj« ali se o življenju gozda uči neposredno ob samem obisku tega ekosistema. Oddelki so kombinirani z največ 15 učenci, v posameznem oddelku sta dva učitelja, od prvega razreda naprej pa imajo med dodatnimi predmeti tudi osebni razvoj, razumevanje ljudi, sodelovanje in španski jezik. V sam izobraževalni sistem sta vključena joga in meditacija, otroci nimajo delovnih zvezkov in domačih nalog, imajo pa projektne naloge, učenje pa temelji na t. i. »učenju v toku«, ki ga je razvil Joseph Cornell. Rezultati otroškega znanja so menda na odlični ravni, otroci pa brez težav opravijo zaključne javne izpite pri posameznih predmetih. Želja po šoli s takim programom se je večkrat v preteklih letih zbudila tudi v Posavju, a so zaenkrat iniciative uspele le v dolenjski prestolnici. Morda bo tudi po tem članku kak starš/otrok tudi osebno delil svojo izkušnjo, do takrat pa več o tej zanimivi šoli in malo drugačnih, po njihovih besedah veliko bolj celostnih pristopih k usvajanju osnovnošolskega znanja najdete na primer na www.sola-lila.si.

Maruša Mavsar

Prispevek je objavljen v zadnji številki Posavskega obzornika.

#povezujemoposavje
« Nazaj na seznam