Časopis za pokrajino Posavje
6.06.2020
POSAVSKI OBZORNIK
novi
arhiv

Koronajunaki: Zraven spada tudi tveganje

Objavljeno: Četrtek, 07.05.2020    Rubrika: PANORAMA Redakcija
Petra Jurečič

Petra Jurečič z zdravnico Nino Fritz

Nadaljevali smo z zbiranjem vtisov zaposlenih v nekaterih poklicih, v katerih morajo kljub epidemiji in ukrepom nadaljevati svoje delo, da so zagotovljene nujne storitve in oskrba.

Medicinska sestra Petra

Kot pove medicinska sestra iz ZD Krško, Brežičanka Petra Jurečič, njeno delo trenutno poteka v prilagojenih pogojih, saj zaradi epidemije ne delajo po rednih urnikih, imajo pa ambulanto za akutno zbolele paciente in ambulanto za preveze, posvete, predpisovanje zdravil … Zaposleni se po predhodnem razporedu razvrstijo po omenjenih ambulantah, preostali čas pa so na voljo pacientom po telefonu in mailu. »Z zdravnico (Nino Fritz, op. p.) sva delali tudi v t. i. Covid ambulanti v Brežicah. Tam je delo še posebej zahtevno, ker je ambulanta prilagojena in se nahaja izven bolnišnice, z namenom, da obvarujemo bolnike in zaposlene pred morebitno okužbo,« dodaja. V takšnih pogojih, ko je potrebne več osebne varovalne opreme, dela prvič. »Hkrati pa se zavedam, da je to del mojega poklica in k temu spada tudi določeno tveganje. Ni me strah, komaj pa čakam, da preidemo na redno delo z ambulantami, ker bomo tako lažje pomagali ljudem. Veliko pa mi pomeni tudi dober odnos v kolektivu, ker tako lažje premagujemo stresne situacije.«

P. P.
 
Komunalni delavec Iztok

Komunalni delavec Iztok Trampuš

Iztok Trampuš

Da komunalna dejavnost v brežiški občini tudi v času epidemije poteka nemoteno, med drugim skrbi komunalni delavec Iztok Trampuš, doma iz Stare vasi na Bizeljskem, zaposlen na Komunali Brežice. Kot pravi, so na delovnem mestu takoj začeli uporabljati zaščitne maske, rokavice, razkužila, pri določenih opravilih tudi skafandre, nimajo več jutranjih sestankov, pri skupinskih delih pazijo na večjo razdaljo itd. »V svoji 14-letni karieri pri komunali sem bil prvič v funkciji razkuževalca stanovanjskih blokov. Moja naloga je bila, da razkužim vse kljuke na vhodu, vsa držala na stopniščih in pred stavbami. Ta postopek sem opravil dvakrat dnevno. Kasneje so to delo prevzeli stanovalci sami,« razlaga in dodaja, da je bil v tem času največkrat na smetarskem vozilu, ko je pobiral smeti po občini, pa tudi na ZRC Boršt, kjer so pravila gibanja omejena, zato je previden pri stiku z občani in včasih je treba kakšno stranko tudi opozoriti na pravila obnašanja, pove. Tempo dela se je na zbirnem centru zelo povečal, saj so zdaj ljudje doma in pospravljajo ter stvari, ki jih ne potrebujejo več, vozijo na odpad. »Lepo je, ker na cestah ni gneče, tako da naše delo pobiranja smeti lahko poteka nemoteno,« še pravi.

R. R.
 
Serviser Rok

Rok Prah, serviser (10)

Rok Prah

V času epidemije marsikdo potrebuje katero izmed servisnih storitev in Rok Prah iz Trnovca pri Sevnici, ki je zaposlen v podjetju MKT Radej, pomaga odpravljati težave pri toplotnem ogrevanju. »Naše delo poteka nemoteno z upoštevanjem predpisanih ukrepov preprečevanja širjenja koronovirusa. Ob vstopu v stanovanjski objekt nosimo zaščitno masko in upoštevamo varnostno razdaljo oziroma stranki svetujemo, naj se v času odpravljanja napake ne zadržuje v prostoru. Obravnavamo samo nujne primere, ko ljudje ostanejo brez ogrevanja ali tople vode, pomagamo tudi pri vodovodni napeljavi, če pride do kakšne poškodbe,« pojasni ter doda, da si želi, da bi se življenje lahko kmalu vrnilo v »stare tirnice«.

S. R.
 
Avtoprevoznik Miran

Miran Ulcnik - avtoprevoznik

Miran Ulčnik

Avtoprevoznik Miran Ulčnik iz Leskovca pri Krškem tudi v času razglašene epidemije in uveljavitve posebnih pogojev in ukrepov s svojimi šoferji dnevno izvaja transporte na Hrvaško, največ mlečnih izdelkov iz Ljubljanskih in celjskih mlekarn, pa tudi sadja in nekaj drugih proizvodov. Zato ga pot dnevno vodi iz Krškega v Ljubljano, v nadaljevanju v Celje in na Hrvaško. Pot mora opraviti v enem dnevu, saj so prevozniki v nasprotnem primeru podvrženi karanteni, kar pa je bilo v začetku le težko izvedljivo, saj so tovorna vozila stala v koloni vse od Skopic do Obrežja tudi po 15 in več ur. Za izvoz iz države tovornih vozil namreč dela le en vozni pas, pri čemer so tovornjaki podvrženi tudi podrobnejšim pregledom, ki še dodatno na enem voznem pasu povzročajo časovne zastoje. Stanje je bilo še toliko bolj kaotično, na meji vzdržljivosti ter človeškega dostojanstva, pravi Ulčnik, saj je Sekciji za promet šele po nekaj tednih uspelo doseči, da so bili ob avtocesti na razdalji 2-3 km postavljeni kontejnerji z WC-ji: »Kar je bilo zelo problematično že z vidika, ker tovorna vozila vozi že veliko voznic. Medtem ko je šoferjem nekoliko lažje, morajo šoferke v primeru nuje to razdaljo tudi prehoditi.« Posebnim postopkom so podvrženi tudi pri samem natovarjanju in raztovarjanju tovora v obeh državah, saj vozil ne smejo zapuščati, vsakemu šoferju je pred vstopom z vozilom v podjetje izmerjena temperatura, dnevno pa morajo izpolnjevati tudi obrazce o potencialni obolevnosti, na katerih relacijah vozijo med enim in drugim prevzemom blaga in kje se dnevno zadržujejo bodisi sami bodisi z družino.

B. M.

Prispevek je bil (v skrajšani obliki) objavljen v zadnji številki Posavskega obzornika.
 
 
« Nazaj na seznam
»

najbolj brani članki

ne spreglejte