Časopis za pokrajino Posavje
29.03.2024
POSAVSKI OBZORNIK
novi
arhiv

Matjaž Tomlje v svoji biografiji tudi o nekdanjem dirkališču Mobikrog v Cerkljah ob Krki

Objavljeno: Ponedeljek, 28.11.2022    Rubrika: PANORAMA Redakcija
matjaz_tomlje_knjiga_vse_je_usoda (3)

Matjaž Tomlje (levo) z Juretom Tomičem iz Ošterije Debeluh, ki ima v rokah Tomljetovo biografijo Vse je usoda

Nekdanji vrhunski dirkač Matjaž Tomlje je pred dnevi v Ošteriji Debeluh v Brežicah predstavil svojo biografijo Vse je usoda, v kateri med drugim piše tudi o spominih na bivše dirkališče Mobikrog v Gaju pri Cerkljah ob Krki, ki ga je zgradil in pred 22 leti na njem organiziral tudi dirko evropskega prvenstva.

Leta 2000 zgradil Mobikrog in na njem organiziral veliko evropsko dirko

Odločitev napisati knjigo je bila zelo lahka, je priznal, saj je navajen pisanja in izdajanja številnih revij. Odločil se je, da bo knjigo izdal v velikem formatu, ker je želel, da predvsem številne fotografije, ki so objavljene, pridejo do izraza. Na vprašanje, zakaj tak naslov, je odvrnil: »Nekaj sem naredil v življenju, ampak sem ponižen in brez napuha, ker v resnici nisem to jaz naredil, ampak je vse to usoda, le-ta pa ni zemeljska, ampak je od nekje drugje.« Povedal je, da je v knjigi zbrana vsa njegova zgodovina, ki je zelo zanimiva. En del knjige je namenjen tudi Brežicam oz. nekdanjemu dirkališču Mobikrog v Gaju pri Cerkljah ob Krki, kjer je leta 2000 potekala velika finalna dirka evropskega prvenstva. Kot piše, se je s pomočjo takratnega brežiškega podžupana mag. Andreja Vizjaka uspel dogovoriti, da na takratnem zapuščenem delu vojaškega letališča zgradi pravo dirkališče. Čeprav ni gradbenik in ni imel načrta na papirju, je dirkališče z dvokilometrsko stezo nastalo v rekordnem času treh mesecev.
matjaz_tomlje_knjiga_vse_je_usoda (6)

Molan in Vizjak sta se zapletla v pogovor s Tomljetom in si z zanimanjem ogledala njegovo knjigo oz. biografijo.

»Tako sem dobil novo gradbeno izkušnjo, in ko velepametni direktorji na televiziji oznanjajo, da ne zmorejo zgraditi cest, je to navadna laž in manipulacija slovenskega delovnega naroda. Ni treba nič govoričiti, treba je zasaditi lopate in ceste zgraditi!« je med drugim zapisal in še, da je leta 2000 luč sveta ugledalo prvo slovensko dirkališče. »Po neštetih javnih obljubah, načrtih in simulacijah velepametnih avtomobilskih strokovnjakov, da bodo zgradili dirkališče, sem, brez kakršnega koli pompa in velikih predstavitev, v rekordnem času treh mesecev zgradil pravo, od mednarodne avtomobilistične zveze FIA, homologirano dirkališče. Zgodovinska pridobitev za slovenski avtomobilizem v celoti in ne samo za avtomobilski in motociklistični šport,« je še zapisal Tomlje.

Kot še navaja v knjigi, je za Mobikrog pripravljal velike načrte in želel progo podaljšati, zgraditi spremljevalne objekte, kot so motel, restavracija, progi za gokart in motokros ter jet ski vodni poligon. Na dirkališču se je v naslednjih letih odvilo veliko različnih dirk, ki so imele tudi po deset tisoč obiskovalcev. A kot je še zapisal, so mu na Ministrstvu za obrambo najemno pogodbo preprosto odpovedali in ga brez odpravnine za vložena sredstva nagnali, tako da je »danes sloviti Mobikrog zapuščen. Sameva, propada«. Tomlje bi si želel, da je na nekdanjem dirkališču vsaj kakšen center varne vožnje. Sicer pa mu je Gaj ostal v zelo lepem spominu, saj se je dobro razumel s tamkajšnjimi prebivalci, še posebej pristni so bili odnosi z gasilci, s katerimi so takrat organizirali tudi gasilske veselice, kot je omenil, se še zelo dobro spominja, kako je med drugim v času gradnje Mobikroga po vasi Črešnjice poskrbel za izvedbo asfaltnih muld, razbite avtomobile pa je z dirke odvažal domačin Žičkar.

Je tudi poslovnež, konzul, izdajatelj revij ...

68-letni Tomlje, ki prihaja iz Dolenjskih Toplic in je bil aktiven voznik deset let, se lahko poleg vsega, kar je povezanega z motošportom – med drugim je leta 1994 na vzdržljivostni avtomobilski dirki 24 ur Le Mansa osvojil 3. mesto oz. bronasto medaljo, kar je največji uspeh slovenskega avtomobilizma, vozil je tudi gorske dirke in testiral celo formulo 1 ter dvakrat organiziral salon najhitrejših avtomobilov sveta v Ljubljani –, pohvali tudi s tem, da je ustvaril blagovno znamko Walter Wolf, pri čemer je v 35 letih s promocijo kolonjske vode in penine naredil rekordne 3 milijarde evrov prometa. »Nisem samo dirkač, ampak tudi poslovnež,« ob tem pravi Tomlje, ki je tudi izdajatelj revije Avto+Šport in modne revije Fashion Avenue, dejaven v diplomatskih vodah, saj je konzul Antigve in Barbude, je tudi eden od pobudnikov mirovne iniciative World Peace, velik ljubitelj živali itd. V knjigi je tudi veliko slikovnega materiala, med drugim so objavljene njegove fotografije s številnimi svetovno znanimi osebnostmi, od politikov, športnikov, hollywoodskih igralcev itd.

Tomlje je na predstavitvi biografije spomine obujal tudi z županom Ivanom Molanom, Vizjakom in lastnikom Ošterije Debeluh Juretom Tomičem, ki so si z zanimanjem ogledali in prelistali njegovo novo knjigo.

R. R.

#povezujemoposavje
« Nazaj na seznam