Časopis za pokrajino Posavje
6.04.2020
POSAVSKI OBZORNIK
novi
arhiv

Podprimo jih v samoraziskovanju

Objavljeno: Sreda, 19.02.2020    Rubrika: PANORAMA Redakcija
Anja Kurent

Anja Kurent, Ba.Pth., spec. psihoterapije

Novembra 2019 je izšla zanimiva knjiga za najstnike z naslovom “NAJ”, ki mladostnikom domiselno približa zanje izredno pomembne teme. Posebnost te nove knjige je tudi ta, da je ena izmed njenih glavnih avtoric Anja Kurent, psihoterapevtka, ki živi in deluje tudi v Posavju.

Anja, mladi so te dni pred veliko odločitvijo - izbiro šole, nadaljnje poklicne poti. Na kaj moramo biti starši pozorni pri najstniku, ko se znajde v takih prelomnicah?

naj_naslovnica
Starši, skrbniki in učitelji, ki vzgajajo in spremljajo najstnike imajo pomembno nalogo skozi celotno osnovnošolsko izobraževanje, in sicer, da v otrocih in najstnikih prepoznajo njihova “močna” področja. Področja nadarjenosti, morda izjemnosti, in jih tako usmerjajo, podpirajo v razvijanju le-teh. Dobro je, da se otroci preizkusijo v različnih dejavnostih in tako tudi sami prično prepoznavati kaj je tisto, kar jih veseli, kaj jih navdaja z radovednostjo in navdihom po raziskovanju. Vzpodbuda mladih za sodelovanje pri različnih projektih v šoli, natečajih, tekmovanjih, vključitev v prostovoljske dejavnosti, športne aktivnosti itd. Največja past je preveč navodil odraslega sveta kaj je prav in kaj ne ali prehitro usmerjanje v le eno (obšolsko ali šolsko) dejavnost.

Dobro je, da se z najstniki pogovarjamo o njihovi prihodnosti, o različnih poklicih, področjih dela, predvsem v zadnjih dveh letih osnovne šole. Predvsem bi poudarila pomembnost skupnega raziskovanja glede nadaljnega šolanja. Največ, kar lahko storimo za naše mlade je, da jih podpiramo v samoraziskovanju, jih spoznavamo z različnimi delovnimi oziroma poklicnimi področji in jih čimbolj življenjsko opolnomočimo, jih vzpodbujamo ter podpiramo v njihovih odločitvah. Poklici prihodnosti naj bi zahtevali veliko inovativnosti, ustvarjalnosti, samoiniciativnosti in prav je, da jih vzgajamo v tem duhu.

Morda tokrat samo na kratko – kako sta se našli s soavtorico Nino Jelen, eno bolj prepoznavnih slovenskih učiteljic, in kako je knjiga nastajala?

Dve leti nazaj je mene, Nino Jelen – soavtorico in Natašo Detič – urednico in založnico na čaj povabila ravnateljica Nataša Grošelj. Očitno ima zelo izjemen čut za ljudi, saj smo se v enem večeru vse navdušile nad skupnim sodelovanjem in zasnovale idejo o knjigi. Najprej nas je čakal izziv usklajevanja glede ciljne skupine in knjižni liki. Štirje mladi predstavniki so tako izbrani zelo premišljeno, povezali sva jih s štirimi temperamenti, kar sva poudarili oziroma skrili v zgodbah in izgledu - v ilustracijah. Nina je črpala navdih za teme iz pedagoškega področja, sama sem izhajala iz psihoterapevtskih izkušenj ter izkušenj dela z mladimi v skupinah, obe pa sva vpletli seveda nekaj osebnega. Na podlagi starostne skupine (od 10 do 15 leta) sva hitro prepoznali teme (samopodoba, samozavedanje, samozavest, čustva, prijateljstvo, odnos s starši, …), s katerimi se srečujejo, o katerih morda ni vedno lahko spregovoriti niti s sovrstniki niti s starši, zato smo jih izpostavile skozi duhovite zgodbe in jih obogatile z nalogami, izzivi in izvirnimi napotki.

Potem, ko je bila vsebina spisana je sledil zame največji izziv – čakanje na ilustracije, usklajevanje vsega za uspešen izid knjige. A smo čas dragoceno izrabile, saj smo besedila vse štiri skupaj skrbno pregledale, besedo za besedo, se veliko družile, se povezale in tako stkale prav posebno sodelovanje. Knjiga je prioritetno namenjena NAJstnikom, zelo lepo pa so jo že sprejeli tudi starši, mladinski delavci, terapevti in pedagogi.

Maruša Mavsar

Krajši pogovor z Anjo Kurent je objavljen v Posavskem obzorniku, ki je izšel 6. februarja 2020.
« Nazaj na seznam