Časopis za pokrajino Posavje
5.06.2020
POSAVSKI OBZORNIK
novi
arhiv

Avtoline Krško: tehnični pregledi in prodaja rabljenih vozil že na novi lokaciji

Objavljeno: Sobota, 18.04.2020    Rubrika: GOSPODARSTVO Redakcija
avtoline z zraka

Pogled na nov poslovi objekt v IC Žadovinek, v katerem bodo začeli izvajati tehnične preglede vozil že v ponedeljek, 20. aprila (foto: Avtoline), ...

Potem ko je Vlada 16. marca zaradi zajezitve in obvladovanja epidemije COVID-19 z odlokom prepovedala izvajanje tehničnih pregledov in drugih postopkov v zvezi z registracijo motornih vozil, se tehnični pregledi in prodaja vozil ponovno sproščajo prihajajoči ponedeljek, 20. aprila. Med okoli 150 pooblaščenimi organizacijami za registracije in tehnične preglede v Sloveniji se ponovnega zagona storitvene dejavnosti veselijo tudi v družbi Avtoline Krško, toliko bolj, ker bodo dejavnost s ponedeljkom začeli izvajati v novem objektu v Poslovni coni Žadovinek.

Kot so nam sporočili iz podjetja Avtoline Krško, v dobrem mesecu trajajočem času prepovedi izvajanja dejavnosti servis ni deloval, kljub temu pa so po potrebi opravljali nujne servisne storitve za podjetja in obrtnike, za intervencijska vozila pa tudi za osebna vozila, pri katerih je bilo popravilo ali odprava poškodbe ključnega pomena za zagotavljanje varnosti v prometu in nujne mobilnosti. Ob tem so reševali tudi nujne primere poškodb vozil in opravljali cenitve, vendar je bilo teh v tem obdobju bistveno manj. So pa zato, kot je povedala mag. Janja Žarn, od sredine marca dalje vse napore usmerili v dokončanje še zadnjih potrebnih del in finalnih del pri opremljanju novih prostorov v Žadovinku, za katere so sicer tehnično dovoljenje pridobili že v začetku meseca marca. »V tem času smo pridobili še potrebna dovoljenja pri prenosu licenc, fizično preselili vso dokumentacijo in inventar ter programsko vzpostavili delovanje v objektu na novi lokaciji v Žadovinku, ki se nahaja v neposredni bližini samopostrežne avtopralnice,« nam je še povedala Žarnova. Medtem ko servisna dejavnost, prodaja novih vozil Škoda in Citroen ostajajo locirane v starem mestnem jedru Krškega, so v pritličje novega objekta v Žadovinku, ki bo sicer v večji meri namenjen tehničnim pregledom in registraciji vozil, preselili tudi Center rabljenih vozil, v katerem pa bo na podlagi ponovno sproščene dejavnosti prodaje vozil (kakor tudi novih v starem mestnem jedru Krškega) ta stekla že s ponedeljkom, kakor tudi samo izvajanje tehničnih pregledov.

V pritličju trinadstropnega objekta s skupno cca. 2.500 m2 površine so v veliki hali uredili tri steze, namenjene pregledu osebnih vozil, tovornih vozil in pregledu tahografov, strankam pa bodo na voljo tudi nove storitve (preverjanje skladnosti - homologacije predelanih avtomobilov ter pregledi tovornih vozil in tahografov), zaradi česar so morali v podjetju, ki sicer deluje že častitljivih 56 let, izpolniti najvišje standarde kontrolnega organa v državi in pridobiti certifikate za opravljanje navedenih storitev.

steza avtoline

... istočasno pa bo v kompleksu stekla tudi prodaja rabljenih vozil (foto: Avtoline).

V zvezi s tehničnimi pregledi naj na tem mestu še pripomnimo, da se veljavnost prometnih dovoljenj, vključno z zavarovanjem motornih vozil, ki so sovpadli z obdobjem začasne prepovedi opravljanja dejavnosti, oziroma, jim je v tem obdobju potekla veljavnost, le-ta podaljšuje do 19. junija 2020. V družbi Avtoline bodo kot družbeno odgovorno podjetje pri izvajanju dela z vidika varnosti in zdravja tako strank kot zaposlenih upoštevali vsa navodila Nacionalnega inštituta za javno zdravje.

Tehnični pregledi skozi čas

Ali ste vedeli, da se obvezno opravljanje tehničnih pregledov motornih in priklopnih vozil izvaja v Sloveniji že od leta 1952, ko so bili za registracijo vozil pristojni še tedanji ljudski odbori? V začetku 70. let prejšnjega stoletja je v veljavo stopil pravilnik, da se lahko tehnični pregledi izvajajo le v ustreznih preizkuševalskih prostorih, ki so opremljeni z zavornimi valji, sočasno pa je bilo uvedeno tudi obvezno merjenje izpušnih plinov, to je merjenje ogljikovega monoksida pri prostem teku motorja. Tedaj so bili tehnični pregledi obvezni pred registracijo vozila in nato vsako leto, za nekatera posebna vozila, kar velja še danes, pa vsakih šest mesecev. Leta 1971 je podjetje Avtoline Krško, ki je v 70–tih letih delovalo še kot poslovna enota Zastava avta, kot prvo v Posavju pridobilo dovoljenje (danes t. i. imenovano koncesijo) za opravljanje tehničnih pregledov ter registracijo vozil. V ta namen je bila tedaj na Bohoričevi ulici v Krškem namenu predana tudi novo zgrajena hala.

avtoline-ogledalo

V podjetju so kot prvi v Posavju pridobili pred 49 leti dovoljenje za izvajanje tehničnih pregledov (foto: Avtoline)

Z letom 1998 je bila uveljavljena določba, da se mora tehnični pregled vozila opraviti najmanj enkrat na leto, prvi tehnični pregled motornih in priklopnih vozil pa eno oz. tri leta po prvi registraciji. Tedaj sprejet Zakon o varnosti cestnega prometa je s sprejetimi podzakonskimi predpisi tudi postavil temelje današnjim tehničnim pregledom vozil, saj so bili s pravilnikom predpisani tudi pogoji, ki jih mora izpolnjevati poslovni prostor, merilne naprave in oprema, obvezno usposabljanje kontrolorjev in referentov ter tudi izpit in preizkus strokovnih delavcev. Hkrati so bile predpisane tudi nove elektronske merilne naprave in povezava merilnih naprav v elektronsko preizkuševalno stezo, ki je s prenovo računalniškega sistema v letu 2006 omogočila tudi na nacionalnem nivoju centralno zbiranje vseh podatkov o tehničnem pregledu vozil.

Po veljavnih določilih Zakona o motornih vozilih, razen izjem, se mora na novih osebnih motornih in priklopnih vozilih prvi tehnični pregled opraviti štiri leta po prvi registraciji, nato pa vsaki dve leti do osmega leta starosti, po osmem letu pa mora biti vozilo tehničnemu pregledu podvrženo vsako leto. Lahki priklopniki, bivalni priklopniki, traktorski priklopniki ter priklopna vozila za prevoz čolnov, vodnih skuterjev in drugih priprav za šport in prosti čas, katerih največja dovoljena masa presega 750 kg in ne presega 3500 kg, morajo opraviti prvi tehnični pregled štiri leta po nakupu oz. prvi registraciji, zatem pa vsaka štiri leta, medtem ko so motorna in priklopna vozila, s katerimi se opravlja javni prevoz potnikov, avtobusi, vozila za usposabljanje kandidatov za voznike, in motorna vozila, ki so opremljena kot vozila s prednostjo oziroma vozila za spremstvo, razen motornih in priklopnih vozil v lasti prostovoljnih gasilskih društev, ki so po obliki in namenu karoserije gasilska vozila, podvržena tehničnim pregledu vsakih šest mesecev.

B. M.
« Nazaj na seznam
»

najbolj brani članki