Časopis za pokrajino Posavje
30.07.2021
POSAVSKI OBZORNIK
novi
arhiv

DS Smith prejemnik oskarjev za embalažo

Objavljeno: Nedelja, 13.06.2021    Rubrika: GOSPODARSTVO Redakcija
Foto izdelki - sm smith

V DS Smith ugotavljajo, da ljudje še nikoli niso bili tako okoljsko osveščeni kot sedaj. Najnovejše raziskave kažejo povečano povpraševanje kupcev po pakiranju iz popolnoma recikliranih materialov ali bolj trajnostnih embalažnih rešitvah za spletno prodajo.

V razvojnem centru družbe DS Smith se embalažnih rešitev lotevajo skupaj s kupci. Predhodno se zaposleni embalažni specialisti in dizajnerji seznanijo s kupčevimi procesi, načinom pakiranja, nakar po potrebi zanje organizirajo še dodatna izobraževanja, povezana s proizvodnjo embalaže.

Kot pojasnjuje vodja oblikovanja in inovacij Alenka Knez, se embalažnih rešitev lotevajo s celovitim pristopom, ki presegajo okvire zgolj vizualne podobe embalaže, njene funkcije zaščite izdelka in v nadaljevanju njegove prodaje. Namreč, kot pravi, se inovativne rešitve ne zgodijo same po sebi, temveč so zanje potrebna znanja, izkušnje, inovativnost, orodja in predvsem širše videnje, pri čemer so bistvenega pomena dobro poznavanje kupčeve dobavne verige in potreb trga ter tesno sodelovanje s kupci: »Gre za inovativen pristop, ki prinaša našim kupcem povečanje prodaje, zmanjševanje stroškov in tveganj. S trajnostnimi rešitvami jim pomagamo pri prehodu na krožno gospodarstvo, pri čemer nas vodijo načela: zaščita blagovnih znamk in izdelkov, optimiziranje materialov in strukture, vzdrževanje in obnova materialov, povečanje učinkovitosti oskrbe in iskanje najbolj optimalne poti za doseganje cilja.« Kar pomeni, da si prizadevajo materiale obdržati dlje v uporabi, da jih oblikujejo za ponovno uporabo in s tem povečujejo učinkovitost oskrbovalnih verig, v kar vključujejo tudi varen transport, optimizacijo embalažnega materiala in strukture. Ključno pa je, pravi Knez, da si pri tem prizadevamo zmanjševati tudi CO2 emisije ter vpliv na okolje. Slednje potrjuje tudi pridobljen certifikat DS Smith Slovenija o 100 % reciklabilnosti embalaže, in sicer za proizvodnjo na vseh treh lokacijah: Brestanici, Logatcu in Rakeku.

Izboljšave pomenijo tudi prihranek za kupce

V DS Smith dajejo največji poudarek trajnostnim embalažnim rešitvam, ki zajemajo optimizacijo posameznih faz kupčeve dobavne verige, vhodne in izhodne logistike, to je pletizacijo, skladiščenja in distribucijo, načine pakiranja, zaščito izdelka med transportom, ob navedenem pa morajo upoštevati tudi prodajne police, na katerih embalaža prevzame pomembno vlogo, ter v končni fazi tudi njeno reciklažo. Na letnem nivoju izdelajo okvirno 2700 različnih embalažnih prototipov, od tega jih realizirajo 36 % na področju embalaže iz valovitega kartona in 95 % na področju embalaže iz polnega kartona ter laminirane embalaže. Na navidezno manjšo realizacijo prototipov iz valovitega kartona vpliva dejstvo, pojasnjuje vodja oblikovanja in inovacij, da kupcu za pakiranje istega izdelka praviloma ponudijo več opcij. »Kar pa zares šteje,« dodaja, »je število projektno izpeljanih trajnostnih embalažnih rešitev, v smislu za kupca kreiranih prihrankov. Tako vrednotenje projektov nam omogoča edinstvena aplikacija Value Tool, ki je plod znanja in izkušenj skupine DS Smith in omogoča pregled vrednosti, prihrankov ter stroškovno, cenovno primerjavo embalažnih rešitev. Se pravi, da pri kupcu nastopamo argumentirano in z dejanskimi številkami. V lanskem letu smo na ta način svojim kupcem prihranili 270.700 evrov, največ na fazah zaščite izdelka in izhodne logistike.«

Skupini DS Smith predstavljajo inovativnost, skrb za zaščito modelov in patentov eno izmed najpomembnejših prioritet, pri čemer je 700 oblikovalcem v veliko pomoč aplikacija oz. neke vrste baza podatkov, v kateri zbirajo in spremljajo inovativne embalažne rešitve in pristope na dnevni bazi ter jih skupaj nadgrajujejo. »Naš ekipa je udeležena v regularnih regijskih tekmovanjih »PackRight Award«, kjer se posvečamo trem kategorijam projektov. Od tega sta dve povezani s sodelovanjem s strankami in kreiranju prihrankov, tretja kategorija pa je tako imenovan »Innovation Challenge«. Med nizanjem vidnih rezultatov in dosežkov Knezova tudi pove, da je bil njihov PackRight center v minulem letu absolutni prvak tekmovanja, kreacija njihovega strokovnjaka s področja oblikovanja in inovacij Mihe Krnca, in sicer embalaža za spletno prodajo, pa je osvojila prvo mesto. Dober uspeh so ponovili tudi letos, ko so nedavno, s poudarkom na trajnosti, na področju inovacij prejeli drugo nagrado: »Šlo je za embalažo, namenjeno spletni prodaji steklenic, katere notranjost je prilagodljiva različnim tipom le teh in nadomesti potrebo po polnilih iz manj trajnostnih materialov.« Dve leti zapored so bili prejemnik oskarja za embalažo in prejeli še nekaj drugih visokih priznanj v okviru sejma AGRA. »Najpomembneje je,« zaključi Alenka Knez, »da naš inovativni pristop prepoznajo naši kupci, vedo, kaj je tisto več, kar jim lahko ponudimo, kar se odraža v uspešnosti našega podjetja.«

Bojana Mavsar

(članek je bil objavljen v 10. junija izdanem časopisu Posavski obzornik)
« Nazaj na seznam