Časopis za pokrajino Posavje
24.06.2021
POSAVSKI OBZORNIK
novi
arhiv

Na nakupne odločitve vse bolj vpliva trajnostna usmerjenost podjetij

Objavljeno: Četrtek, 27.05.2021    Rubrika: GOSPODARSTVO Redakcija
Primerjava netrajnostne in trajnostne embalaže

Primerjava netrajnostne in trajnostne embalaže

Plastika danes predstavlja nujno zlo: ne želimo je, vendar ne moremo brez nje. Vsaj ne še popolnoma. Marsikdaj pa lahko uporabimo alternative, ki so bolj prijazne do okolje. V spletni prodaji, ki je strmo narasla v času pandemije covida-19, je trajnostna embalaža postaja nujnost - ne samo zaradi okoljskih koristi, ampak tudi z vidika želja vse zahtevnejših kupcev, ugotavljajo pri DS Smith v najnovejši raziskavi navad in preferenc potrošnikov, ki so jo izvedli v sodelovanju z Ipsos MORI.

Plastika nas obkroža, svet je na prelomni točki

Življenja brez plastike si težko predstavljamo, saj nas le-ta spremlja na vsakem koraku. Največ plastike se proizvaja za pakiranje izdelkov, nahaja se tudi v gradbenih materialih, tekstilu in potrošniških izdelkih. Po podatkih fundacije Ellen MacArthur povprečen Evropejec porabi več kot 100 kg plastike na leto, 8 milijonov ton jo vsako leto konča v morjih, do danes pa se je recikliralo samo 9 % vse proizvedene plastike. Svet je na prelomni točki in tega se vse bolj zavedamo.

Tretjina potrošnikov ne kupuje več od podjetij z netrajnostno embalažo

Pri DS Smith ugotavljajo, da smo postali bolj okoljsko ozaveščeni kot kadarkoli doslej. Podatki najnovejše raziskave kažejo povečano povpraševanje ljudi po pakiranju iz popolnoma recikliranih materialov in bolj trajnostnih embalažnih rešitvah za spletno prodajo. Skoraj tretjina evropskih potrošnikov pravi, da so prenehali kupovati izdelke določenih blagovnih znamk, ker njihova embalaža ni trajnostna. Približno polovica Evropejcev (46 %) trdi, da želijo več embalaže iz kartona ali papirja namesto embalaže na osnovi plastike. Največ – 58 % pa jih želi, da bi bili izdelki pakirani v manj embalaže.

Kar 82 % ljudi bo nadaljevalo s spletnim nakupovanjem

Med pandemijo covida-19 je prišlo do eksplozije spletnega nakupovanja. Kar dve tretjini Evropejcev je v obdobju od prve prepovedi gibanja (od marca lani) pogosteje nakupovalo preko spleta, je še pokazala raziskava. Med njimi jih 82 % pravi, da se bodo v enaki meri ali celo pogosteje odločali za spletno nakupovanje po prenehanju državnih ukrepov za zajezitev covida-19. Tudi pri DS Smith so v preteklem letu zaznali povečano povpraševanje po trajnostni embalaži za spletno prodajo. Za segment oblačil, obutve in ostalih modnih dodatkov ter za segment embalaže za elektroniko (izdelki za dom in pisarne) se je povpraševanje povečalo za 35 %, pri embalaži za pripravljeno hrano in živila pa kar za 51 %.

Majda Adrojna-direktorica DS Smith Slovenija

Direktorica DS Smith Slovenija Majda Androjna

»Ob tako dramatični spremembi načina nakupovanja je bistvenega pomena, da nove spletne nakupovalne navade podpiramo na način, ki varuje okolje. Opažamo, da narašča zanimanje za ekološko embalažo, ki je primerna za pošiljanje izdelkov po pošti. Zato podjetjem, ki se zavedajo okoljske odgovornosti, ponujamo zbirko embalažnih rešitev za spletno prodajo z več kot 700 različnih tipov embalaže,« je povedala Majda Androjna, direktorica podjetja DS Smith v Sloveniji.

Prihodnost spletne prodaje je v ekološki embalaži

Spletno nakupovanje v porastu v času pandemije

Spletno nakupovanje je v porastu.

Kupna moč potrošnikov, ki se raje odločajo za okolju prijazne izdelke, se povečuje, zato obstaja večje tveganje za spletne trgovce, ki ne razmišljajo o trajnostni embalaži, ter za blagovne znamke, ki izdelke pakirajo v okolju škodljivo embalažo, da kupci po pregledu košarice ne bodo zaključili naročila. Tega se že dobro zavedajo največje svetovne in slovenske blagovne znamke, ki s pomočjo podjetja DS Smith Slovenija po načelih krožnega oblikovanja razvijajo izboljšano ekološko embalažo za pošiljanje po pošti.

»Embalažo, ki je razvita po načelu krožnega oblikovanja, se lahko enostavno reciklira, pri samem razvoju pa je količina odpadnega materiala minimalna, kar pripomore k manjšemu onesnaževanju okolja,« je pojasnila Majda Androjna.

O podjetju DS Smith Slovenija d.o.o.

DS Smith je vodilno embalažno podjetje v Sloveniji, del mednarodne skupine DS Smith s sedežem v Londonu. Izdeluje embalažo po meri strank s poudarkom na trajnostni in krožni zasnovi embalaže. Skupaj s svojimi partnerji razvijajo celostne trajnostne embalažne rešitve, tako za izdelke hitre potrošnje, kot za farmacevtsko, avtomobilsko, elektro in ostale industrije. Na slovenskem trgu inovirajo na področju embalaže za spletno prodajo. Podjetje je prejemnik Slovenskega oskarja za embalažo 2020, ki si ga je prislužilo z inovativno embalažno rešitvijo Reusable E-commmerce box.

Vir: Maja Šetinc za DS Smith
« Nazaj na seznam