Časopis za pokrajino Posavje
29.02.2020
POSAVSKI OBZORNIK
novi
arhiv

Podjetje Kovis s projektom Futura dokazuje, da je korak pred konkurenco

Objavljeno: Četrtek, 01.12.2016    Rubrika: GOSPODARSTVO Redakcija
kovis_kick_off_konferenca9

Projekt oz. ukrep Futura je predstavil Ivan Smolej iz podjetja Kovis.

Podjetje Kovis je 1. decembra dopoldne v sejni sobi MC Brežice pripravilo t. i. kick-off sestanek, na katerem je predstavilo projekt Futura, katerega glavni cilj je zagotoviti zadnje razvojne korake pri uvedbi deljenih zavornih diskov (diskov DRFB) za železniški tovorni promet, ki jih Kovis izdeluje.

Na sestanku so bili prisotni tudi predstavniki treh Kovisovih partnerskih podjetij v projektu, in sicer slovaški OMNIA in VUD ter češko ZX-BENET, ki so vodilna podjetja v EU na področju proizvodnje materiala za železniški tovorni promet. Kot je za naš medij povedal direktor Kovisa Alen Šinko, so za izvedbo omenjenega projekta pridobili nepovratna sredstva preko programa EU Horizon 2020 (FTI projekt). Gre za razvoj njihovega zavornega diska za železniški tovorni program z deljeno izvedbo plošče, kar je novost na trgu. Za ta razvoj so se odločili, ker vidijo v tem projektu dolgoročno perspektivo. Kovis je kot vodilni partner v projektu Futura pridobil nepovratna sredstva, pri čemer se je po Šinkovih besedah sploh prvič zgodilo, da je EU sredstva namenila izključno za vzhodni blok, zelo redko se namreč zgodi, da v določen projekt ni vključeno katero od nemških ali francoskih podjetij.

Vodja projekta, Ivan Smolej iz Kovisa, je predstavil sam ukrep Futura, katerega glavni cilj je izboljšanje kakovosti in varnosti življenja več kot 55 milijonom državljanov EU, ki živijo ali delajo v bližini železniške proge. Zavorni disk DRFB (Divided Rail Freight Brake Disc) je revolucionarna rešitev, ki vpliva na tri ključne elemente v železniškem tovornem prometu, in sicer na varnost in zaščito, zdravje in okolje ter stroškovno učinkovitost z močnimi horizontalnimi in vertikalnimi učinki "prelivanja" ter bistvenimi družbenimi, gospodarskimi in tehničnimi učinki. Disk DRFB bo bistveno prispeval k povečanju prevoženih količin tovora po železnici, razvila pa so ga štiri zelo vplivna podjetja na področju razvoja, proizvodnje in preizkušanja komponent za železniška tovorna vozila. Konkretni cilji ukrepa Futura so naslednji: 10-15 dB nižja raven hrupa, 11 % krajša zavorna pot, 14 % manj tresljajev, 21 % manjša masa (teža izdelka je trenutno 150 kg), 7 % manj nesreč, 12 % manj škode na tovoru, 50 % daljši življenjski cikel koles in 13 % nižji strošek življenjskega cikla diska. Projekt Futura traja dve leti (od 1. marca 2016 do 28. februarja 2018), vreden pa je nekaj več kot 2.300.000 evrov.

kovis_kick_off_konferenca25

Z leve: direktor Kovisa Alen Šinko, vodja prodaje Andrej Hočevar in Smolej

Aleš Kranjec, predstavnik podjetja ProFuturus, ki bdi nad projektom Futura, je dejal, da Kovisov projekt ocenjujejo kot zelo perspektiven, saj bo resnično olajšal življenje vseh, ki živijo ob železniških progah. Vodja prodaje pri Kovisu Andrej Hočevar je izpostavil, da se bodo morali v naslednjih nekaj letih zamenjati zavorni materiali vagonov, zato so pri Kovisu v tem videli poslovno priložnost. Kot je še poudaril direktor Šinko, je Kovis trenutno številka ena v Evropi, kar se tiče proizvodnje teh izdelkov, prav tako se trudijo, da so vedno korak pred konkurenco, in je prepričan, da bodo tudi ostali. V proizvodnem obratu v Brezini letno izdelajo med 18 in 20 tisoč zavornih diskov, vsako leto proizvodnjo povečajo za 30 %. Letos so v Kovisu izdelali že 260 novih izdelkov, pri čemer 30 % predstavlja lasten razvoj, 70 % pa želje kupcev. Trenutno v Kovisovi livarni v Štorah na leto nastane 1200 ton (neto) izdelkov, v naslednjih osmih letih pa želijo to številko povečati na 2000 ton (neto). Šinko je še dodal, da imajo zelo dober in zanesljiv kader, ga pa skrbi stanje na ravni Slovenije, saj že sedaj primanjkuje za to delovno mesto izobraženih ljudi.

Na kick-off sestanku so se predstavila tudi partnerska podjetja v projektu, in sicer je Peter Duchovič predstavil podjetje OMNIA, Michal Kais podjetje VUD in Marie Guranova podjetje ZX-BENET. Dogodka so se med drugim udeležili tudi brežiški župan Ivan Molan, ki je Kovisov projekt označil za pravo vizijo, saj je treba začeti gledati tudi dolgoročno, za 50 let naprej, direktor GZS OZ Posavje, Krško Darko Gorišek, predstavnica RRA Posavje mag. Nataša Šerbec in ravnatelj SPSŠ Krško Jože Pavlovič.

R. R.
« Nazaj na seznam