Časopis za pokrajino Posavje
30.07.2021
POSAVSKI OBZORNIK
novi
arhiv

Z inovativnim razmišljanjem do zložljivih smuči

Objavljeno: Nedelja, 13.06.2021    Rubrika: GOSPODARSTVO Redakcija
vinko-avgustin-portret-1

Vinko Avguštin, vodja razvojnega oddelka v Elanu, poimenovanega Zimska divizija, z inovacijo – zložljivimi smučmi (foto: osebni arhiv)

Poletje je čas oddiha v katerem od obmorskih krajev, a za poletjem pride jesen in potem zima, ko ljubitelje belih strmin vabijo smučarska središča. Za dobro smuko potrebujemo kakovostne smuči in v podjetju Elan so razvili zložljive smuči, ki zavzamejo zelo malo prostora. Pri inovaciji, ki je pritegnila celotno svetovno javnost, je sodeloval posavski rojak Vinko Avguštin, direktor razvoja v edinem slovenskem podjetju, v katerem izdelujejo smuči.

Leta 1963 rojen Vinko Avguštin je odraščal v Sevnici, kjer je po zaključeni osnovni šoli nadaljeval šolanje na srednji šoli v Krškem ter diplomiral na strojni fakulteti v Ljubljani. Ljubezen ga je nato iz Posavja odpeljala na Gorenjsko, prijeten manjši kraj Smokuč, ki je tri kilometre oddaljen o Begunj, kjer je sedež podjetja Elan, v katerem se je zaposlil.

»Pri zaposlovanju v razvojnem oddelku iščemo kadre, ki znajo inovativno razmišljati. Ideje se kristalizirajo skozi tako imenovane idejne sestanke. Zbrane ideje potem predstavimo širši vodstveni ekipi, kjer ocenimo njihov potencial iz vseh zornih kotov – ekonomski, tehnični, tržni itd. Skozi različne razvojne faze potem projekte večkrat pretehtamo. V sam proces je vpeta celotna Elanova ekipa, tako nas v razvoju kot tudi tehnologija, produktno vodenje, marketing in proizvodnja,« pojasni, kako v podjetju analizirajo posamezne inovacije in kako jih vključujejo v proizvodni proces. Pri skoraj vseh inovacijah, za katere je begunjsko podjetje prejelo že več kot deset priznanj Gospodarske zbornice Slovenije, ki so bile večinoma zlate, je sodeloval tudi naš sogovornik – in sodeloval je tudi pri ideji o zložljivih smučeh, ki je doživela zanimanje svetovne javnosti.

ZLOŽLJIVE SMUČI VOYAGER

»Moram priznati, da smo se ideje o zložljivih smučeh lotili precej naivno, ker smo v začetni fazi podcenjevali njeno zahtevnost. Najprej smo idejo predstavili Slovenski vojski. Vojak z običajnimi smučmi, privezanimi na nahrbtnik, težko teče skozi gosto poraščen teren, se plazi po trebuhu ali recimo skoči iz helikopterja. Ko smo leta 2015 s Slovensko vojsko podpisali pogodbo o razvoju zložljive vojaške smučke, se je pravi razvoj šele začel. Hitro se je izkazalo, da je problem mehansko gledano mnogo zahtevnejši, kot smo si to predstavljali. Skozi razvojni proces smo za vse probleme našli tudi rešitve in tako je nastala prva zložljiva vojaška smučka. Nad idejo so bili navdušeni najbolj zahtevni turni smučarji, ki s smučmi na nahrbtniku preplezajo najbolj zahtevne ture. Naš tester je bil pokojni Davo Karničar, ki se je s to smučko odpravil na K2. Vrha sicer ni dosegel, smučka pa je prestala svoj krst v najbolj zahtevnih pogojih,« oriše začetke nastajanja produkta.

»Opogumljeni od prvih uspehov smo se leta 2018 prijavili na projekt RRI2 za razvojna sredstva Evropskega sklada za regionalni razvoj z idejo, da izdelamo zložljivo ’carving’ smučko. Na razpisu smo uspeli in čakala so nas tri leta trdega dela. Naš končni rezultat je smučka Voyager, ki smo jo letos februarja predstavili na trgu. Osnovna prednost te smučke je mobilnost – je enostavna za transportiranje z vsemi prevoznimi sredstvi, od kolesa, motorja in avtomobila do aviona, ker potrebuje izredno malo prostora za shranjevanje,« opiše inovativen izdelek, za katerega so prejeli mnoge mednarodne nagrade, a, kot pravi Vinko Avguštin, je največja nagrada presenečen, nasmejan in zadovoljen kupec.

INOVACIJE SO DEL PRIHODNOSTI

»Do izvirnih rešitev lahko pridemo z izvirnim oziroma inovativnim razmišljanjem. Glavni motiv za inovativno razmišljanje je, da si na trgu boljši od konkurence, da nudiš kupcu nekaj več. Samo na ta način lahko na trgu, ki se krči, obstaneš oziroma še povečuješ tržni delež,« spregovori še o pomenu inovacij, ki so pomembne tudi za obstoj podjetja. »Če je bilo na svetovnem smučarskem trgu okoli leta 2000 prodanih 6,5 milijona parov smuči letno, se je leta 2019 prodaja skrčila na približno 3,75 milijona letno, zadnji dve zimi pa ga je še dodatno prizadela korona kriza. Elan se seveda bori za svoj prostor pod soncem. Če, kot blagovna znamka iz zgodovinskih razlogov ne moremo biti največji, če ne moramo biti najcenejši, ker ne proizvajamo na Daljnem vzhodu, pač pa v Sloveniji, smo pa lahko najbolj inovativni. In to je naše vodilo, iskati izvirne rešitve za vse probleme smučanja, z osredotočenostjo na našega ciljnega kupca. Naše osrednje razmišljanje je želja, kako narediti našemu ciljnemu kupcu smučarsko izkušnjo čimbolj zabavno – pa ne samo zgolj smučanje, pač pa celoten dan, vključno s pripravo na smučanje, prihod na smučišče in odhodom s smučišča. Do izvirnih rešitev lahko pridemo z izvirnim oziroma inovativnim razmišljanjem,« predstavi pomen inovacij sogovornik, ki je tudi sam velik ljubitelj belih strmin.

Na vprašanje, ali meni, da se javnost dovolj zaveda pomena inoviranja, odgovori: »V resnih podjetjih, ki razmišljajo dolgoročno in gradijo svojo blagovno znamko, vedo, da s kopiranjem ne bodo prišli daleč. Mislim, da smo Slovenci inovativen narod in da znamo razmišljati s svojo glavo.«

Smilja Radi

Članek je objavljen v regionalnem časopisu Posavski obzornik na tematskih straneh Podjetno Posavje, ki je izšel 10. junija.

#povezujemoposavje



 
« Nazaj na seznam