Nihče se ne zmeni za skromnost. Nihče ne raziskuje, kaj se spodobi in kaj ne. Samo časa ni dovolj – ne za družino ne za prijatelje, še najmanj zase. Kolikokrat smo bili jezni nase, ko smo opazovali nekoga, ki daje vtis, da ima časa na pretek, ker da ta zna živeti. Kolikokrat smo hiteli, namesto da bi uživali? Izkušnje nam povedo, da je diskurz o večjem kosu kolača v rokah nekoga drugega nekaj povsem človeškega. Nekaj podobnega sporoča že ponarodela zgodba o pameti, kot najbolj pravično porazdeljeni dobrini med ljudmi – nihče se ne pritožuje, da mu je manjka.Marsikdo bolj tarna zaradi pomanjkanja časa kot zaradi negotovosti svojega zdravja.
Z vidika ekonomskih načel v življenju ljudi obstajata samo dve vrsti časa: uporabljen in zapravljen čas. Drugače povedano, čeprav malo hudomušno, pomeni, da ali živimo ali nekdo drug živi namesto nas. Delitev časa na pretekli, sedanji in prihodnji je stvar in izziv slovnice, pri čemer pa ne smemo spregledati koristnega učinka njihove dialektične enotnosti za razumevanje človekove eksistence.Odpiranje neomejenih možnosti udejanjanja človeka, ki jih prinaša razvoj tehnologije, in s tem tudi nekontrolirana eksplozija želja, je nekaj, česar nikakor ni možno umestiti v prostor »dodeljenega« časa.
Zato neprosti čas doživljamo kot prisilo ali nasilje nad svobodo. Tehnično tehnološki razvoj kot skupna akumulirana dediščina ljudstva bi morala človeški družbi dati svoj prispevek k zmanjšanju razdalje med enim in drugim načinom preživljanja časa.Prosti čas je tisti del časa, v katerem ljudje počnemo samo to, kar želimo početi, v katerem to, kar počnemo in doživljamo, čutimo kot svojo lastno potrebo. Ne/prosti čas pa je tisti del celote, v katerem to, kar počnemo, moramo početi.
Vse povedano je pomembno predvsem zato, ker je veliko bolj pomembno, koliko življenja je v enem letu, kot to, koliko let smo spravili v eno življenje. Zato je čas, predvsem pa prosti čas, relativna kategorija, ki ga je dobro napolniti z življenjem. Torej, dajmo času – čas.Medtem ko poklanjamo svoj čas, poklanjamo del življenja, ki je nenadomestljiv, čeprav bistveno obogaten s smislom – biti z nekom.