Časopis za pokrajino Posavje
22.11.2019
POSAVSKI OBZORNIK
novi
arhiv

CLIL - poučevanje malo drugače

Objavljeno: Petek, 18.10.2019    Rubrika: Mladi Posavci poročajo Redakcija
IMG_5120

Učenje angleščine skozi doživljanje v naravi

Metoda CLIL (Content and Language Integrated Learning) je eden od novejših pristopov poučevanja, kjer gre za poučevanje vsebine nekega predmeta v povezavi s tujim jezikom. Učenci pri tem spoznavajo, da se lahko prav o vsem pogovarjajo v maternem ali tujem jeziku. Pri tem se ustvarjajo pogoji, kjer se učenci tujega jezika učijo z uporabo in ne le s poučevanjem jezika pri urah angleščine.

Prednosti takšnega dela že več let opažamo pri pouku tujega jezika in pri znanju predmeta, pri katerem del pouka poteka po CLIL metodi. To je glavni razlog, da se je naša šola prijavila v mednarodni projekt Erasmus+. Na OŠ Raka sva učiteljici angleščine, Barbara Šešet, in biologije, Marijana Pavlovič, predstavil svoj pogled na CLIL poučevanje.

V četrtek smo z učenci 7. razreda na terenu spoznavali drevesne vrste, opisali drevo, raziskovali talni sloj v gozdu in poslušali pravljico o Zverjascu v angleščini. Del pouka je potekal v slovenščini in del v angleščini. Učenci bodo ob koncu sklopa znali v angleškem jeziku poimenovati nekaj drevesnih vrst, nekaj delov drevesa in obnoviti pravljico. Naslednji dan smo nadaljevali z devetošolci, ko smo pri angleščini in biologiji ponovili celico, organele v njej ter njihove funkcije. Nato so s pomočjo videoposnetka spoznali poimenovanje za organele v angleškem jeziku. V nalogi bralnega razumevanja so med seboj povezali organele in njihove opise. Svoje znanje o celici in njenih organelih bodo učenci pokazali pri biologiji in angleščini.

Gosta iz Estonije sta bila nad potekom učnih ur in sposobnostjo učencev povezovati znanje ter izražanjem v angleščini navdušena. Zelo sta jih pohvalila. Učiteljici pa sva ponovno dobili potrditev, da ima takšen način poučevanja trajnejše učinke in učence bolj motivira. Učenci se že med samim procesom učenja z metodo CLIL urijo v "fleksibilnosti" razmišljanja, iskanju novih strategij reševanja problemov in medpredmetnih povezavah.

Vse to je vzrok, da se učenci in učitelji veselimo nadaljnjih srečanj v okviru projekta Erasmus+, saj bomo lahko izmenjali izkušnje in mnenja ter delili dobro prakso.

Marijana Pavlovič in Barbara Šešet
« Nazaj na seznam
»