Časopis za pokrajino Posavje
8.07.2020
POSAVSKI OBZORNIK
novi
arhiv

Uporabnikom so na voljo ves čas epidemije

Objavljeno: Sreda, 13.05.2020    Rubrika: Ne spreglejte Sporočilo
MOST
Med tistimi, ki blažijo posledice epidemije koronavirusa in posledične karantene, je tudi ekipa Projekta MOST, ki tudi v tem času skrbi za svoje uporabnike. Pomagajo jim s toplimi obroki, pri osebni higieni, osnovnih zdravstvenih storitvah, pa tudi s pogovorom, saj gre za zelo osamljene posameznike.

»Opažamo, da je osamljenost pri starejših v teh dneh še kako izrazita, saj se morajo zadrževati doma in posledično niso v stiku s svojimi bližnjimi oziroma na splošno z drugimi ljudmi,« pravi vodja Projekta MOST Carmen Rajer.
Carmen

Carmen Rajer



V okviru projekta MOST so torej kljub razglasitvi epidemije skupaj z izvajalci Pomoči na domu še vedno skrbeli tako za svoje uporabnike kot tudi za ostale občane, seveda pa je to potekalo v prilagojeni obliki. V dogovoru z Občino Krško in s Centrom za socialno delo Posavje, enota Krško, so vzpostavili »krizni telefon« (na telefonski številki 070 585 803 so dosegljivi vse dni v tednu, vključno z vikendi in prazniki, med 8. in 17. uro), na katerega lahko pokličejo občani Krškega, ki se znajdejo v stiski. Ob klicu prejmejo vse potrebne informacije glede možnosti različnih oblik pomoči, glede na situacijo, v kateri so se znašli sami, njihovi svojci ali znanci. »Na ta način smo jim nudili in jim še nudimo pomoč pri organiziranju oskrbe, dostave toplih obrokov, prinosa zdravil iz lekarn, nabave živil iz trgovine ali pa samo pogovor in toplo besedo tolažbe, ki je v teh časih še kako pomembna,« dodaja Rajerjeva. Poleg tega je bil pomemben del omenjenega kriznega telefona tudi informiranje občanov o ukrepih in kasneje o sproščanju le-teh, saj starostniki težje spremljajo aktualne novice in potrebujejo osebo, ki jim to nekoliko bolj pojasni.

Poleg zaposlenih na enotni vstopni točki so se v ta del vključevali tudi izvajalci enote za ohranjanje samostojnosti in koordinatorka dolgotrajne oskrbe, ki so poleg dosegljivosti na kriznem telefonu tudi sami opravljali telefonske klice tistim, ki so jih v okviru projekta v preteklosti že oskrbovali ter preverjali, kako se počutijo, ali zmorejo oz. ali potrebujejo kakršno koli pomoč ter jim to pomoč tudi osebno nudili. Teh klicev ali obiskov so bili izredno veseli, saj so jih na ta način podprli in jim dali vedeti, da niso sami. V tem času so z nezmanjšano vnemo svoje delo opravljali tudi tehniki zdravstvene nege, ki so kljub epidemiji upravičencem nudili vso potrebno zdravstveno oskrbo, od umivanja, preoblačenja in hranjenja do dajanja zdravil ali prinosa toplega obroka, vsak dan od jutra do večera in vse dni v tednu. »Za konec bi samo poudarila, da sem del čudovitih ekip projekta MOST in pomoči na domu, ki so kljub veliki negotovosti in stiskah požrtvovalno opravljali svoje delo z velikim srcem in občutkom za soljudi, ki je v teh časih še kako pomemben, da preživimo kot družba,« zaključi Rajerjeva.

KARLA VIDMAR_2

Karla Vidmar

Socialna delavka Karla Vidmar: »Vsem, ki potrebujejo našo pomoč, nudimo tudi psihosocialno podporo preko telefona. Pomagamo jim pri vzpostavljanju stika z osebnimi zdravniki pri pridobivanju receptov in napotnic, pri nabavi in dostavi zdravil in toplih obrokov, pri organizaciji itd. Da bi najbolj ranljivo skupino prebivalstva zaščitili pred morebitno okužbo, imamo organizirano redno dostavo pripravljenih toplih obrokov in nabavo nujnih življenjskih potrebščin (živila, čistila). Povezujemo se s svojci in skrbniki, ki se mnogokrat znajdejo v še večji stiski, ko želijo pomagati in zavarovati svoje najbližje, pa za to niso ustrezno usposobljeni. Če je stiska prevelika ali če oseba živi popolnoma sama, nudimo psihosocialno pomoč tudi na domu in druženje. Pri skrbi pomoči potrebne občane je neprecenljiva pomoč naših prostovoljcev, ki smo jim za požrtvovalnost v svojem prostem času in za vso energijo izredno hvaležni.«

MOJCA ILJAŠ_2

Mojca Iljaš

Začasna koordinatorka dolgotrajne oskrbe Mojca Iljaš: »S koronavirusom se nam je vsem spremenil način življenja, tako nam zaposlenim na projektu MOST kot tudi našim uporabnikom in ostalim občanom občine Krško. Tempo življenja se nam je vsem upočasnil, hkrati pa so se pojavile nove stiske, strahovi, osamljenost … Starejši ljudje, ki so večinoma doma, so v teh časih postali še bolj odvisni od pomoči drugih. Nekateri imajo svojce, ki jim brezpogojno lahko priskočijo na pomoč, drugi svojcev nimajo ali pa so le-ti preveč oddaljeni, da bi lahko pomagali. Pri svojem delu se trudimo, da delamo na preventivi in z uporabo zaščitnih sredstev poskrbimo za zaščito naših uporabnikov, sodelavcev, nas samih in posledično tudi svojih družin doma. Naši urniki so v tem izrednem stanju okrnjeni, saj so v določenih primerih svojci, ki so trenutno na čakanju, prevzeli oskrbo. To ne pomeni, da smo mi brez dela, saj še vedno skrbimo za uporabnike, ki nimajo svojcev oziroma jim slednji zaradi svoje narave dela ali oddaljenosti ne morejo pomagati. Prihaja pa tudi do novih vključitev uporabnikov, ki nujno potrebujejo oskrbo. Zadeve na terenu se nam včasih spreminjajo iz dneva v dan, tako da je potrebno stalno koordiniranje in usklajevanje urnikov.«

Vzporedno z rahljanjem ukrepov na državni ravni bomo tudi mi postopoma vzpostavljali nazaj delovanje projekta MOST in Pomoči na domu, seveda ob ustrezni in varni uporabi zaščitnih sredstev ter upoštevanju usmeritev NIJZ.

Vir: Most, CSD Posavje
« Nazaj na seznam
»

najbolj brani članki

29.06.2020 | Ne spreglejte

Ribe na šolskih krožnikih

ne spreglejte