Časopis za pokrajino Posavje
17.08.2019
POSAVSKI OBZORNIK
novi
arhiv

Od torka dalje bo most na Brodu popolnoma zaprt

Objavljeno: Petek, 09.08.2019    Rubrika: NOVICE Redakcija
Brod-most-popolna zapora (9)

Na obeh straneh mostu so že nameščene obvestilne table o zapori.

Inšpektorat RS za infrastrukturo je zaradi dotrajanosti, ki ne omogoča več varne uporabe objekta, izdal odločbo o zapori lesenega mostu čez reko Krko v Brodu pri Podbočju, ki mora biti vzpostavljena najkasneje do torka, 13. avgusta.

Inšpektorat je za izvedbo zapore ceste s prometno signalizacijo in opremo zadolžil podjetje CGP Novo mesto, ki skrbi za vzdrževanje regionalne državne ceste R3-671 vključno z odsekom 2237 Križaj–Podbočje–Šutna, na katerem je omenjeni most. CGP je na obeh straneh mostu že namestil obvestilne table o zapori, ki bo močno otežila življenje domačinov na obeh straneh reke Krke. Obvoza preko prav tako lesenih in dotrajanih mostov v Kostanjevici na Krki in Cerkeljah ob Krki jim bosta namreč precej podaljšala vsakodnevne poti.
Brod-most-popolna zapora (6)

Zadnja večja sanacija mostu je bila izvedena leta 1991, po kateri je bil po njem prepovedan promet za vozila, katerih skupna masa presega 12 ton.


 
INŠPEKCIJA: MOST NI VEČ VAREN
 
Kot je inšpektorat zapisal v obrazložitvi, je njihov inšpektor 28. maja letos opravil nadzor in terenski ogled lesenega mostu, pri čemer je ugotovil, da je 110 metrov dolg most, zgrajen pred več kot 150 leti in vpisan v Register nepremične kulturne dediščine, v zelo slabem stanju in dotrajan oz. propada, zato je zelo problematična njegova stabilnost, kar ne zagotavljajo njegove varne uporabe. Zadnja večja sanacija mostu je bila izvedena leta 1991, po kateri je bil po njem prepovedan promet za vozila, katerih skupna masa presega 12 ton. »V letih od omejitve dovoljene skupne mase do danes se je nosilnost mostu zagotovo poslabšala, prometna obremenitev pa verjetno podvojila,« je inšpektorat zapisal v odločbi.
Brod-most-poškodbe (1)

Poškodbe nosilnih stebrov mostu, ki jih je ob zelo nizkem vodostaju Krke pred dvema letoma zabeležil predsednik sveta KS Podbočje Jani Barbič (foto: arhiv PO).

V skoraj 30 letih po omenjeni obnovi in omejitvi prometa ni bil sprejet noben ukrep za večjo varnost udeležencev v prometu, upravljavec ceste pa je s svojo opustitvijo prepotrebne sanacije ogrozil varno uporabo mostu, premoženje, zdravje in življenje ljudi na tem cestnem odseku, ugotavlja inšpektor, zato je odredil njegovo zaporo.
 
DOMAČINI OPOZARJAJO ŽE LETA
 
Na dotrajanost mostu, zlasti njegove nosilne konstrukcije, medtem ko je vozišče ob nenehnih popravilih v dokaj solidnem stanju, že vrsto let opozarjajo tako v KS Podbočje kot v tamkajšnji osnovni šoli, saj preko mostu vodi tudi šolska pot oz. preko njega vozi šolski avtobus. Predsednik sveta KS in občinski svetnik Jani Barbič je že pred tremi leti podal pobudo za pričetek aktivnosti glede umestitve novega mostu na Brodu v Podbočju. Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo (DRSI) je sicer naročila izdelavo projektne dokumentacije za izdelavo novega mostu, dlje pa postopek ni prišel. Ko smo pred dvema letoma v Posavskem obzorniku opozorili na dotrajanost tega in drugih lesenih mostov na Krki, so nam na direkciji zagotovili, da »je most za uporabnike varen, kot navedeno, se redno izvajajo pregledi, most pa se tudi redno vzdržuje«. Očitno je zdaj inšpektorat menil drugače.

P. P.
« Nazaj na seznam
»