Časopis za pokrajino Posavje
24.01.2022
POSAVSKI OBZORNIK
novi
arhiv

Samotestiranje v šolah povzroča tudi »glavobole«

Objavljeno: Sobota, 27.11.2021    Rubrika: NOVICE Redakcija
SS Sevnica, korona (21)

V šolskih prostorih sedijo učenke in učenci, dijaki in dijakinje, ki opravijo samotestiranje in je rezultat njihovega testa negativen (foto: arhiv PO).

»Morda je napočil čas, da tudi ravnateljice in ravnatelji spregovorimo o tem, kakšno breme nosimo na svojih ramenih v tem času, ko širjenje koronavirusa ne pojenjuje; kako se moramo soočati s pritiski staršev na protokole, ki jih moramo izvajati v šolah; kako moramo trepetati vsako minuto ali bo skozi vrata stopil inšpektor in nam ’grozil’ z razrešitvijo!« sporoča vodstvo ene izmed posavskih šol, na kateri so se v preteklih dneh soočili že z dvema prijavama na MIZŠ. »Lahko bi rekli: Saj ni res, pa je!« se nadaljuje sporočilo, v katerem je dodan primer o samotestiranjo v razredu.

»Današnje obvezno samotestiranje v petek, 26. 11. 2021, se je v odvijalo pri prvi uri pouka. Tako kot vsako obvezno samotestiranje smo tudi tokrat izvedli samotestiranje v skladu s protokoli, ki so določeni s strani NIJZ. Po pregledu pogojev PCT je profesorica podala navodila o začetku samotestiranja. Pomoč pri samotestiranju je izvajal gospod, ki je v našem zavodu vključen v delovno razmerje prek javnih del zavoda za zaposlovanje. Ta gospod je pooblaščen s strani ravnatelja, da lahko preverja izpolnjevanje PCT pogojev tako zunanjim obiskovalcem šole kot našim dijakom,« je uvodni del zapisa, ki mu sledi nadaljevanje.

SS Sevnica, korona (28)

V šolskih prostorih upoštevajo ukrepe NIJZ (foto: arhiv PO).

»Po nekaj minutah, ko so učenke in učenci opazovali testerje, sta se dve dekleti v razredu oglasili, da imata na testerju tri črtice. V tem trenutku so ostale sošolke naredile ’paniko’ in določile, da sta učenki pozitivni. Ko sta profesorica in javni delavec umirila nastali nemir v razredu, smo učenki odpeljali v poseben prostor, ki je namenjen za preverjanje oziroma ponavljanje testa, ker je obstajal sum, da sta testerja pokazala neveljaven rezultat – po dveh minutah sta namreč testerja kazala kar tri črtice,« je prvi del opisa samotestiranja. »Ponovili smo test. Po 15 minutah je bil test negativen. Prav tako je bil tester, ki sta ga uporabili prvič v razredu, po 15 minutah negativen,« sledi zaključek opisa postopka, a dogodek se ni zaključil, kot bi se lahko, kajti v času, ko sta se učenki ponovno testirali, je nekdo izmed prisotnih v razredu sporočil staršem, da sta na šoli prisotni dve učenki, ki sta pozitivni, a zaposleni na šoli niso reagirali.

SS Sevnica, korona (29)

Bo ponovno sledilo zaprtje šol in bodo šolske klopi samevale (foto: arhiv PO)?

»Na osnovi neresnične in nepreverjene informacije je bila v tem kratkem času podana prijava na inšpektorat Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport. V roku 15 minut me je že klicala šolska inšpekcija. Šok je bil velik. Po daljšem pogovoru in razjasnjevanju dogodka smo prišli do ugotovitve, da je samotestiranje potekala v skladu z navodili,« se zaključi opis neprijetnega dogodka, ki prinaša vrsto različnih vprašanj, med drugim tudi ali so šole še vedno vzgojno-izobraževalne ustanove, v katerih poučujejo in jih vodijo kompetentni in strokovno usposobljeni ljudje ali bo delo v vzgoji in izobraževanju vse bolj podrejeno vlivom iz okolja ter »prepametnim« staršem, ki vse pogosteje grozijo s šolsko inšpekcijo.

Celo dopoldne smo se ukvarjali s tem primerom in ne moremo dojeti ter se sprijazniti z dejstvom, da so nekateri posamezniki tako brezbrižni, nerazumni ... da ne bomo vsega naštevali. Ta dogodek nas je resnično šokiral in prizadel, saj protokole samotestiranja izvajamo skrajno resno in z vso odgovornostjo. Na eni strani smo zasuti z navodili s strani MIZŠ in NIJZ, na drugi strani imamo nekatere starše, ki nas budno opazujejo in za vsako nepreverjeno dejstvo obveščajo inšpekcije, na tretji strani imamo inšpekcijske nadzore. Delo ravnatelja je kar naenkrat postalo resnično stresno, nočna mora, nervozno in neizprosno. Na vsakem koraku nam pretijo sankcije in odgovornosti za neupoštevanje ukrepov. Koliko časa nam ob vsem tem ostane za pedagoško delo, razvoj šole, šolsko dokumentacijo ...?« se zaključi sporočilo. Kaj je nauk te zgodbe, bo presodil vsak sam pri sebi.

S. R.

#povezujemoposavje

 
« Nazaj na seznam
»

ne spreglejte

05.05.2020 | Redakcija

Edinstven rudniški števec

07.05.2020 | Redakcija

Dovolite, da vas zapelje Ford