Časopis za pokrajino Posavje
18.05.2024
POSAVSKI OBZORNIK
novi
arhiv

Edina slaba vadba je tista, ki se je sploh ne lotite

Objavljeno: Četrtek, 14.09.2023    Rubrika: Ostali športi Redakcija
Vaja1

Vaja 1: bolgarski počepi na stolu

Za naslov smo si tokrat izposodili star citat, katerega avtor sicer ni znan, a opozarja na najpomembnejše: za svoje zdravje lahko naredite veliko, a premik se začne pri vas. Jesen je odličen čas, da si rečete: »Začnem zdaj!«

V nekaj letih se je ponudba rednih aktivnosti v Posavju občutno povečala in res ne zgrešimo, če dodamo, da lahko prav vsak najde nekaj primernega zase. Od vas je odvisno, kaj vam najbolj ustreza: nekaj bolj umirjenega, a kar krepi sredico telesa? Nekaj bolj aktivnega, kjer se boste končno zares prepotili in poleg tega okrepili svoje reflekse?

Vaja3

Vaja 2: skleca na stolu

Medtem ko nekaterim ustreza, da vadijo sami, v svojem tempu, svojem miru, pa večini veliko bolj ustreza, da so pri vadbi vodeni, mentorirani, da nekdo bdi nad njimi, bodisi da pod vodstvom vadijo potem sami ali v skupini. Pregovorno že skupine 'povlečejo' k aktivnosti, saj tudi, ko je vreme slabše ali ko se ne počutiš, da bi vstal s kavča, ravno misel na preostali del ekipe, ki ne bo mogel vaditi, pretehta, da obuješ teniske in odideš okrepit telo in sprostit misli. Ta mesec že potekajo uvajanja v organizirane vadbe, medtem ko oktober pri večini pomeni pravi začetek in fiksno ureditev skupin.

V nadaljevanju najdete nekaj predlogov, kam po svojo »porcijo« dobrega počutja, zdravja in kondicije. Pokličite strokovnjake ali jim pišite in vprašajte, kar vas zanima. Imate morda kake specifične potrebe, omejitve za vadbo? Po naših izkušnjah so vedno polni zanimivih nasvetov in priporočil, predvsem pa izredno dobro poznajo vsak svoje športno področje.
Vaja2

Vaja 3: poteg elastike v predklonu


Z redno telesno aktivnostjo do zdravega in boljšega življenja

Dobro počutje in vadba sta tesno povezani, kar so nam potrdili tudi v zdravstvenem centru Aristotel v Krškem: »Redna telesna aktivnost ima številne prednosti, kot so uravnavanje telesne mase in preprečevanje debelosti, znižanje škodljivega (LDL) holesterola in trigliceridov, povečanje zaščitnega holesterola (HDL), krepitev mišic in kosti, preprečevanje kroničnih bolezni, nižje tveganje za prezgodnjo smrt, pozitiven vpliv ima tudi na duševno zdravje, izboljša se kvaliteta življenja ter zniža se krvni tlak. Vsaka telesna aktivnost je več kot dobrodošla, za to pa ne potrebujemo veliko časa.«
Vaja4

Vaja 4: mrtvi hrošč z elastiko


Za naše bralke in bralce so v Aristotlu, kjer prav tako nudijo širok izbor aktivnosti za različne starostne skupine, pripravili tudi predlog vadbe za moč, za vse ostale pa opozorili na pomen in dostopnost hoje za krepko zdravje. Poskusite in se po nekaj dneh izvajanja samoopazujte. Enako je tudi s hojo – vključite jo v svojo dnevno rutino. Dajte si priložnost. Rednost je tu ključnega pomena. Naj vam odmeva misel Robina Sharme: »Če si ne boste vzeli časa za vaje, je večja verjetnost, da si ga boste morali vzeti za bolezen.«

M. M.

SKLOP ŠTIRIH VAJ ZA MOČ

Na fotografijah je predstavljena vadba za moč. Vadbo lahko izvajate doma, saj je enostavna. Sestavljena je iz štirih vaj, ki so prikazane na fotografijah (začetni in končni položaj). Vsako vajo ponovite 15-krat (vsako stran), celoten sklop vaj pa ponovite 4-krat. Vmes si vzemite dve minuti odmora.

KAJ PA HOJA? BREZPLAČNA IN ODLIČNA
Otrovrharjev pohod 2023 (14)

Če še niste do zdaj, vključite hojo v svojo vsakodnevno rutino (foto: S. R.)!


Še en enostaven primer telesne aktivnosti je hoja. Hoja je aerobna aktivnost, je brezplačna in jo zlahka vključite v svoj dan, kadar koli vam ustreza.

Nekateri predlogi za vključitev hoje v vsakodnevno rutino:
  • Namesto dvigala uporabljajte stopnice (vsaj del poti).
  • Izstopite iz javnega prevoza eno postajo prej in se v službo ali domov odpravite peš.
  • Do lokalnih trgovin pojdite peš (in ne z avtomobilom).
  • Sprehodite psa.
Nekateri predlogi za ohranjanje hoje v vašem vsakdanu:
  • Poskusite, da hoja postane rutina – npr. vsak dan hodite ob istem času.
  • Hodite takrat, ko vam to najbolj ustreza – npr. ko čakate, da vaš sin zaključi z uro nogometa, pojdite hodit okoli stadiona ali po bližnjih poteh.
  • Včasih je lažje hoditi v družbi, saj čas hitreje mine, nam je bolj prijetno in imamo spodbudo s strani prijateljice/prijatelja.
  • Koristno je tudi vodenje dnevnika aktivnosti.
Vir: Aristotel

Prispevek je objavljen na tematskih straneh Zdravi in vitalni v Posavskem obzorniku, ki je izšel 14. septembra 2023.

#povezujemoposavje
« Nazaj na seznam
»