Časopis za pokrajino Posavje
3.12.2020
POSAVSKI OBZORNIK
novi
arhiv

Ivan Širola: Zadostuje že 15 minut vaj dnevno

Objavljeno: Sobota, 14.11.2020    Rubrika: Ostali športi Redakcija
Ivan Širola (9)

Njegov princip svetovanja temelji predvsem na ozaveščanju gibanja.

Se kdaj zbudite s ‘heksnšusom’ ali vas ‘preseka’ v hrbtenici? Ker je bil pogosto deležen takšnih in podobnih vprašanj, je Ivan Širola, v lokalni (športni) javnosti znan predvsem kot trener juda, zadnje mesece, ko je bilo manj treningov, začel iskati in ponujati tudi odgovore na tegobe svoje okolice.

Ker so letošnji omejitveni ukrepi močno udarili športne delavce, se je Ivan Širola usmeril v spletno in individualno pomoč ljudem, ki si želijo odpraviti kronične bolečine, izboljšati kakovost svojega gibanja in telesno pripravljenost. Najprej je na facebooku ustanovil skupino oz. šolo padanja za otroke, ki jo starši izvajajo doma z otroki. »Vendar sem v komunikaciji s starši ugotovil, da so glede tega zelo negotovi, da jim je težko delati z otroki, saj se ne počutijo dovolj kompetentne za to. Zato sem se bolj usmeril v programe za odrasle,« pojasnjuje.
Ivan Širola (12)

Ivan Širola


 
Stres in sedeče življenje

Nanj se obračajo predvsem ljudje, stari od 30 do 60 let, torej v delovno aktivni dobi. »Prihajajo predvsem z bolečinami sodobnega časa: v hrbtenici, ledvenem delu, okoli lopatic, vratu, kolenih … Povzročajo jih zlasti stres zaradi službenih obveznosti, popoldanskih otroških dejavnosti in skrbi v zvezi s tem ter t. i. sedeči način življenja.« Bolečine so pogosto povezane še s kakšno obliko vadbe, s katero marsikdo začne v želji po dobrem počutju: »V začetku se boljše počutiš, ker se razgibaš in prekrvaviš, čez čas pa se počutje poslabša zaradi nepravilnega izvajanja vaj in posledične zakrčenosti mišic. S pravilno usmerjeno vadbo, ki je prilagojena potrebam posameznika, lahko brez nepotrebnih bolečin in poškodb ne samo izboljšamo telesno pripravljenost, ampak tudi izboljšamo telesno držo in zmanjšamo ali celo odpravimo kronične bolečin.«

Na vprašanje, kaj svetuje ljudem v t. i. sedečih poklicih, kako se izogniti gibalnim težavam in bolečinam, ni univerzalnega odgovora. Vstali in vsaj malce razgibali naj bi se vsakih 45 minut, a mora vsakdo zase spoznati, kdaj je pravi čas za to.

Njegov princip dela oz. svetovanja temelji predvsem na ozaveščanju gibanja, boljšem nadzoru nad mišično napetostjo in povezavi le-te s čustvi. Prve učinke tovrstne vadbe lahko čutimo že po nekaj dneh, vidnejši učinki pa nastopijo po približno dveh mesecih, ko bolečine lahko že povsem izginejo, razen če gre za hujše poškodbe. »Zadostuje, če vsak dan delamo od 15 minut do pol ure zelo enostavnih, nenapornih vaj. Gre za temeljne gibalne vzorce – počep, izpadni korak, predklon, osnove potega in potiska, tako da je človek pripravljen na katero koli fizično dejavnost. V začetku je treba vaje izvajati počasi in zavestno, šele potem začnemo mišice obremenjevati. Problem v današnjem času je, ker ljudje to takoj začnejo izvajati kot trening oz. kot vaje za moč in bolj razmišljajo o številu ponovitev kot o tem, kako jih izvajati z dobro tehniko. Če vaje izvajaš pravilno, se lahko izogneš marsikateri poškodbi oz. jo preprečiš,« opozarja.
 
Otroci bodo spet ‘zasedeni’

Pred časom so na Fakulteti za šport opozorili na drastično poslabšanje gibalnih sposobnosti otrok po spomladanskem šolanju na daljavo in prekinitvi dela v športnih klubih. Zdaj so telovadnice in fitnesi zaradi ukrepov proti širjenju epidemije ponovno že nekaj tednov zaprti. Širola pritrjuje omenjenim ugotovitvam in pričakuje, da bo po tokratni karanteni še slabše: »Spet bodo ‘zasedeni’, veliko se jih bo zredilo, izgubili bodo občutek za delo v skupini in spet bomo potrebovali nekaj časa, da jih bomo uvedli vanj. Čas otroškega razvoja je že tako dokaj kratek in če ob tem še izgubimo pol leta ali celo leto, se to zelo veliko pozna.« Še bolj kot pri mlajših otrocih so in bodo te posledice po njegovem mnenju opazne pri najstnikih.
 
Peter Pavlovič

Članek je bil objavljen v zadnji številki Posavskega obzornika.

#povezujemoposavje
« Nazaj na seznam
»