Časopis za pokrajino Posavje
30.05.2020
POSAVSKI OBZORNIK
novi
arhiv

Ostanite aktivni zdaj in tudi po končani krizi

Objavljeno: Ponedeljek, 20.04.2020    Rubrika: Ostali športi Bralci pišejo
morning-3759860_1920

Sprehod ali tek v naravi sta primerna za vse (foto: Pixabay).

V združenju športnih trenerjev smo pripravili priporočila oziroma nasvete o gibanju za ohranjanje zdravja tako za zdrave kot za osebe s poškodbami ter boleznimi. Čas po končani karanteni bo za ljudi zelo pomemben, saj bo večina ljudi "telesno aktivno podhranjena" in bo zelo težko do poletja vzpostaviti spet športno aktivnost ljudi.

V času predpisanih zaščitnih ukrepov je namreč dobra telesna pripravljenost vseh prebivalcev Slovenije ključna za ohranjanje zdravja in kakovosti življenja, tako v času epidemije kot tudi po umiritvi, ko bo potrebno ponovno vlaganje v ekonomsko rast in v dolgoročni razvoj slovenske družbe. Čas po epidemiji bo za šport in športne delavce namreč na zelo visoki preizkušnji. Nastale kritične okoliščine imajo lahko številne negativne posledice za telesno in duševno zdravje večinske populacije in ranljivih skupin. Dolgotrajno sedenje in znižana stopnja telesne dejavnosti lahko v enem mesecu vodita do bolečin v križu, poslabšanja stanj kroničnih bolezni, zmanjšane splošne telesne pripravljenosti in drugih posledic nedejavnega življenjskega sloga.

Spremenjene dnevne rutine obsegajo omejevanje socialnih stikov, spremenjene delovne in izobraževalne pogoje, omejene možnosti za udeležbo vodenih skupinskih vadb, bistveno zmanjšane možnosti preživljanja prostočasnih dejavnosti izven doma ter organizirane vadbe za vrhunske športnike.

Zato smo trenerji pripravili nekaj nasvetov o tem, kako ostati aktivni tudi v času epidemije. Med vajami, ki jih priporočamo, so:
  • pozdrav soncu, kar pomeni, da se vsak dan dopoldan in popoldan vsaj malo pokažemo soncu, da prejmemo zadostno količino vitamina D;
  • sprehod ali tek v naravi sta primerna za vse, saj živimo v krajih, kjer je možno teči oziroma se sprehajati brez strahu, da bi kršili pravila;
  • poudarjamo pa tudi pomembnost ogrevanja, raztezanja in vaj za moč.
Veliko nasvetov smo pripravili tudi za vadbene skupine oziroma posameznike na vrhunskem nivoju, ki smo jih posredovali med športna društva in društva, ki skrbijo za starejše državljane.

Tadej Škof
« Nazaj na seznam
»

najbolj brani članki

ne spreglejte

18.07.2019 | Redakcija

Hiša iz lesa, slame in gline

14.05.2020 | Redakcija

Popotovanje v knjižni barok