Časopis za pokrajino Posavje
18.04.2021
POSAVSKI OBZORNIK
novi
arhiv

Glina ji nudi ustvarjalno svobodo

Objavljeno: Petek, 05.03.2021    Rubrika: PANORAMA Redakcija
Nada Simoncic, rocnodelka (14)

Nada Simončič v svoji majhni delavnici uresničuje lastne ideje v izdelkih iz gline.

Med nami živijo ljudje, ki imajo odlične ročne spretnosti in ena izmed njih je Nada Simončič, ki se je začela pred dobrim desetletjem posvečati izdelkom iz gline. »Ne izhajam iz tradicionalne lončarske družine, ampak sem navdih za oblikovanje našla v sebi,« pojasni, ko v svoji majhni delavnici predstavlja potek nastajanja podstavka za milo ter skodelice z unikatnim ročajem, ki ima odtis čipke.

Nada Simoncic, rocnodelka (59)

Lončeno posodo krasijo tudi cvetlični motivi, ki jih nariše lončarkina prijateljica.

»Svoje izdelke izdelujem ročno. Največ uporabljam belo glino, saj v njej najbolj pridejo do izraza odtisi s čipko, ki jih delam z vezeno, kvačkano in klekljano idrijsko čipko. Na izdelek lahko odtisnem tudi list drevesa, ki daje posodici še posebno obliko. Trenutno delam za znanega naročnika priročne podstavke za trdo milo z odtisom čebeljega satja. Delam tudi z rdečo glino, a včasih obe, belo in rdečo, zgnetem v mešanico, da nastanejo raznoliki marmorirani vzorci. Glaziram s prozorno glazuro, da glina ostane naravna,« pripoveduje lončarka in omeni prijateljico Jožico, ki ustvarja čudovite slike. »Njene rože na platnu oživijo kot v naravi in prosila sem jo, če bi slikarsko platno zamenjala s keramiko in nastala je čudovita skleda z maki ter kasneje še s telohi, sončnicami ...« nadaljuje z opisom uresničevanja idej ter doda, da je vsak njen izdelek unikaten, edinstven – vsak drugačen.

GLINA KOT NAČIN IZRAŽANJA OBČUTIJ

Nada Simoncic, rocnodelka (32)

Skodelica iz gline ima poseben unikaten ročaj z odtisom čipke.

Ustvarjanje iz gline za Nado Simončič ni samo ročnodelska ustvarjalnost, temveč neke vrste način izražanja notranjih občutkov in misli, ki jih vse pogosteje odtisne tudi na glinene tablice. »Nekateri se najdejo v slikarstvu, nekateri v pisanju poezije, sama sem našla za izražanje sebe skozi glino. Delo z njo me pomirja in navdaja s posebno toplino. Glina je res prijeten element in izjemno sem hvaležna svoji sestri Marijani, ki me je vodila k moji prvi mentorici Vesni Majes Klančičar. Pri njej sem dobila prve pomembne osnove za delo z glino, za katero verjamem, da ima tudi zdravilno moč,« se sogovornica spominja začetkov pred dobrim desetletjem, ko je po prezgodnji moževi smrti zaprla podjetje in iskala z najstniškima hčerama novo pot v življenju.

VSAK POSTOPEK V LONČARSTVU ZAHTEVA ČAS – NI PREHITEVANJA

Nada Simoncic, rocnodelka (38)

Podstavke za trdo milo z odtisom čebeljega satja čaka žganje v peči.

»Po izobrazbi sem ekonomski tehnik, a delo s številkami me v resnici ni nikoli veselilo. Ugotovila sem, da si želim nekaj drugega in delo z glino mi nudi, kar potrebujem – ustvarjalno svobodo, ki je brezmejna,« skuša sogovornica pojasniti moč gline, iz katere nastajajo različni, predvsem uporabni izdelki. »Skodelica, ki jo držim v roki in ima unikaten ročaj s čipko, ki je moja domislica, ni namenjena zgolj temu, da jo občudujemo, temveč temu, da si vzamemo v dnevu trenutek časa zase in iz nje z užitkom popijemo čaj ali kateri koli drug topel napitek,« pove in nato odloži ročno izdelan predmet ter sede za lončarsko vreteno ter pokaže nastajanje večje skodelice – takšne, iz katere je mogoče v Tončkovem domu na Lisci okušati Jurkov praženec. A do končnega izdelka je vedno dolga pot, saj oblikovanju sledi sušenje, brušenje, žganje v pečici na ustrezni temperaturi, ki traja kar nekaj ur, nato ohlajanje, barvanje in premaz z glazuro ter ponovno žganje. »Vsak postopek zahteva svoj čas, prehitevanje ni mogoče. Če bi na primer prehitro sušila, bi izdelek počil med sušenjem in vložen čas ter trud bi šla v nič,« skuša pojasniti pomembnost zaporedja postopkov.

POLEG IZDELKOV IZ GLINE TUDI SKULPTURE

Nada Simoncic, rocnodelka (83)

Skulptura, ki je navdih za rast in življenje.

Nada Simončič, ki se s svojimi ročnimi izdelki predstavlja na stojnicah, kjer največkrat najde gledalce, ki občudujejo razstavljene predmete, a včasih je med njimi tudi kupec, razmišlja o samostojni razstavi, a ideje še ni udejanila, saj bi se želela predstaviti ne samo z izdelki iz gline, temveč tudi s skulpturami. Slednjim se je začela posvečati v zadnjih dveh letih in med njimi ima posebno mesto 66 cm visoka vaza, ki predstavlja deblo drevesa in to deblo objema dekle. »Tako kot je zdravilna glina, je zdravilen tudi objem,« zaključi sogovornica, ki običajno v vazo namesto cvetja postavi košate veje in potem iz vaze nastane veliko drevo.

Smilja Radi

Članek je bil objavljen v regionalnem časopisu Posavski obzornik, ki je izšel 4. marca 2021.

#povezujemoposavje
« Nazaj na seznam