Časopis za pokrajino Posavje
24.09.2021
POSAVSKI OBZORNIK
novi
arhiv

Mlada kreativca leta Lucija Lepšina in Klemen Vodopivec točno vesta, kako drug drugega motivirati

Objavljeno: Nedelja, 04.10.2020    Rubrika: PANORAMA Redakcija
IMG_0114-4-2

Lucija Lepšina in Klemen Vodopivec

»Osvojeni naziv mladih kreativcev nama ogromno pomeni. To je verjetno najin največji dosežek do sedaj. Je tudi ogromna potrditev, da zmoreva, da sva dobra v tem, kar počneva. Gre namreč za nagrado na največjem slovenskem oglaševalskem festivalu. Zmaga nama je vlila tudi veliko motivacije za naprej, dobila sva dodaten kreativni zagon,« pravita Posavca Lucija Lepšina in Klemen Vodopivec, naj mlada kreativca leta 2020.

Tekmovanje, na katerega se ne moreš pripraviti

mediaspeed-5144

Kot naj mlada kreativca leta 2020

26-letna Brežičanka Lucija Lepšina in leto mlajši Klemen Vodopivec, ki prihaja iz Sobenje vasi, sta po lanskem tretjem mestu na tekmovanju za mlade kreativce, ki poteka v sklopu Slovenskega oglaševalskega festivala (SOF), največjega slovenskega festivala za področje oglaševanja in kreative, v tem letu zablestela v polnem sijaju. Kot pojasnjujeta, gre za neprecenljivo priložnost, da mladi pod 30 let v tej industriji pokažejo svoj kreativni talent in se predstavijo stroki. »Je tekmovanje, na katerega se ne moreš pripraviti, ker ne veš, kakšen bo tvoj izziv. Veš samo, za katerega naročnika boš delal,« opisujeta in dodajata, da tekmovanje poteka v dvojicah, optimalno je, da dvojico sestavlja en oblikovalec in en tekstopisec, saj je treba idejo pokazati v sliki in besedi. Letos je bila naročnik Zavarovalnica Triglav. »Komunikacijski cilj je bil, da na inovativen način, ki vključuje tudi novejše tehnologije, mlade voznike ozavestimo, da zaradi neizkušenosti predstavljajo večje tveganje v prometu, in jih hkrati spodbudimo, da sklenejo njim prilagojeno zavarovanje Mladi voznik pri Zavarovalnici Triglav,« razlaga Lucija in nadaljuje, da so imeli nato 24 ur časa, da najdejo rešitev. Naslov njune rešitve je bil Triglav skrivna misija. »Najina ideja temelji na ključnem uvidu, do katerega sva prišla, da so mladi/najstniki dnevno vpeti v virtualni svet, kot je npr. igranje igric, ki pa nima realnih posledic. Zato sva prišla na idejo, da prepleteva virtualni in realni svet ter nerealnemu svetu enkrat vendarle dava 'realne' posledice,« poudarja Lucija. Po Klemnovih besedah sta najprej skupaj 'brainstormala', da sta prišla do prave ideje. »Tukaj je bilo debatiranja, zastavljanja pravih vprašanj, ki te vodijo do pravih razmislekov, ki kasneje vodijo do pravih idej, ki bi lahko res dobro učinkovale. Ta del, ki traja približno polovico dneva, delava skupaj,« razlaga, v drugi polovici pa si delo razdelita. »Jaz sem tekstopiska, torej poskrbim za stvari, kot so ime kampanje, slogan, vsa ostala besedila, razlago, rdečo nit. Klemen je dizajner, zato poskrbi za celotno vizualno podobo kampanje in da vse, kar sva želela pojasniti, dobro grafično prikaževa. Vsak prispeva točno tisto, kar najbolje zna, in to pripelje do rezultatov,« pa pojasni Lucija.

Drugo leto gresta v Cannes

IMG_6010

Lucija in Klemen sta tako uspešen tekmovalni par tudi zato, ker sta par tudi zasebno.

10. septembra zvečer je zanju prišel veliki trenutek, ko sta bila na velikem odru 29. SOF v Ljubljani razglašena za zmagovalca in sta postala mlada kreativca leta. Lucija izpostavi: »Z zmago zagotovo nekako opozoriš nase znotraj industrije. Spoznaš tudi veliko število ljudi, od katerih se lahko še veliko naučiš. Služi tudi kot oprijemljiv dokaz, da si talentiran in si dober kandidat, če se recimo prijavljaš na kakšno novo službo.« Klemen v smehu doda, da osvojeni naziv zagotovo pomeni, da gresta naslednje leto v Cannes, kjer bo potekal največji svetovni festival kreativnosti, kar je za oba zagotovo privilegij in si sicer tega ne bi mogla privoščiti. Kot pojasnjujeta, gre za večdnevni festival s številnimi »worldclass« predavanji in delavnicami in v sklopu festivala ponovno tekmujeta v 24-urnem kreativnem izzivu. Tekmovanje se imenuje Young Lions, tekmovala pa bosta v kategoriji Digital. »Tja pridejo dvojice iz celega sveta, ki so, tako kot onadva, zmagale na nacionalnih kreativnih festivalih. Konkurenca bo torej huda,« priznavata v en glas. Lucija in Klemen sta tako uspešen tekmovalni par tudi zato, ker sta par tudi zasebno. »Ko se dejanski par odpravi na tak natečaj kot tekmovalni par, je lahko zelo 'fajn' ali pa velika napaka. Pri naju se je izkazalo kot prednost, ker se tako dobro poznava in točno veva, kako drug drugega motivirati, potisniti dlje, spodbuditi, kdaj ima nekdo vsega vrh glave in kako se na to odzvati,« odvrne Lucija. Klemen jo dopolni: »Vsekakor se mi zdi, da je prednost sodelovati z nekom, ki ga poznaš skoraj polovico svojega življenja. Mislim, da drug drugega dobro dopolnjujeva tako v poslu kot tudi v zasebnem življenju.« Lucija temu pritrdi: »Ja, dobro se dopolnjujeva tudi karakterno in po lastnostih, kar zelo pomaga. Klemen skrbi za fokus in točnost, jaz skrbim, da se ne zadovoljiva prehitro in da razmišljava še globlje. Jaz bolj plavam, iščem različne načine, kako še lahko pristopiva do izziva, Klemen je običajno tisti, ki na vsa ta razmišljanja da konkretne rešitve, je bolj faktičen.«

Lucija dela kot tekstopiska za velike slovenske znamke, Klemen je grafični oblikovalec na KZS

Sicer pa je Lucija, ki je diplomirana novinarka in magistra tržnega komuniciranja, kljub svoji mladosti pridobila že ogromno delovnih izkušenj. Delala je na Radiu Študent, bila redaktorica in dežurna urednica oddaje Dobro jutro na RTV Slovenija, pol leta se je preko izmenjave izobraževala na univerzi v Rotterdamu, opravljala prakso v enem izmed uspešnejših start-up podjetij v Berlinu in delala na digitalni marketinški agenciji Point Out. Lani so jo opazili na Agenciji 101, ki je na festivalu SOF osvojila naziv agencija leta, in po zaključenem magisteriju je začela delati pri njih, kjer je še danes. »Delam kot tekstopiska za velike slovenske znamke, kot so Argeta, Petrol, Volkswagen, Merkur, Gorenjska banka, Šumi, Gorenjka, Alpsko mleko itd. Moje delo je konceptualna zasnova in ustvarjanje raznoraznih kampanj ali pa glasov za različne medije, raznoraznih vsebin, ki jih potrebujejo podjetja, idejna zasnova dogodkov, soustvarjanje komunikacijskih strategij znamk ipd.,« našteje. Klemen, navdušen košarkar, je trenutno zaposlen kot grafični oblikovalec na Košarkarski zvezi Slovenije (KZS), s katero je prišel v stik že kot študent Naravoslovnotehniške fakultete v Ljubljani – smer Grafične in interaktivne komunikacije. Na KZS skrbi za celotno vizualno podobo, od vsebine na družbenih omrežjih in spletu do tiskovin, kot so plakati ter znamčenje košarkarskih dvoran in reprezentančnih dresov. V prostem času kot grafični oblikovalec in ilustrator sodeluje tudi z raznimi drugimi naročniki. »Od slovenskih projektov je na prvem mestu sodelovanje s Challetom Salletom,« izpostavlja Klemen, ki je tudi v procesu ustvarjanja svoje znamke oblačil.

V šoli premalo spodbujajo kreativnost

Kot še pravita, digitalno okolje ponuja toliko možnosti, da pokažeš svoje sposobnosti širnemu svetu. Kreativnost je sicer zelo širok pojem. »Midva sva naziv mladih kreativcev dobila v komunikacijskem, oglaševalskem kontekstu, kjer je največkrat ravno kreativno razmišljanje tisto, ki nato kampanjo naredi opazno, vidno, drugačno,« izjavi Lucija, Klemen pa meni, da za izražanje kreativnosti ne rabimo priložnosti, ampak pogum. »V vsaki stvari lahko izraziš svojo kreativnost. Nekateri to počnejo s plesom, risanjem, stand-up komedijo, glasbo, pisanjem, fotografijo, modo, kuhanjem … Priložnost potrebuješ samo, da nase opozoriš in dokažeš, da to, kar počneš, osrečuje tebe ter da lahko osreči in spodbudi, da se na enak ali pa nek drug način izraža tudi kdo drug.« Lucija doda: »Je pa res, da sam šolski sistem ne podpira ali morda tudi ne prepozna toliko pomembnosti in teže kreativnosti. Velikokrat si primoran početi stvari po ustaljenih vzorcih, se 'dudlati' stvari, ki jih boš po nekaj letih pozabil. Verjamem, da če bi spodbujali kreativno razmišljanje, bi bilo mladim veliko lažje izpolniti karierne cilje.« Oba živita in delata v Ljubljani, ki jima ponuja veliko več priložnosti, zato vesta, da se v Posavju oz. Brežicah ne bosta ustalila. »Kreativnost v komuniciranju podjetij v posavski regiji zagotovo nima takšne teže kot v večjih slovenskih mestih. Zakaj? V Posavju ima sedež veliko manj velikih podjetij kot recimo v Ljubljani. In večja podjetja običajno bolj cenijo kreativnost, saj iščejo vedno nove načine, da pristopijo do kupcev ali strank,« pravi Lucija, ki malce pogreša, da bi se tudi podjetja, ki izvirajo in poslujejo v posavskih koncih, malo bolj kreativno lotila tržnega komuniciranja. Kljub temu sta z veseljem dejavna tudi v svojih rodnih krajih, saj v popoldanskem času tudi sodelujeta z nekaterimi podjetji ali posamezniki iz Brežic in okolice. Klemen pa na koncu doda še kritičen pogled: »Mislim, da naše okolje premore veliko kreativnih umov, je pa Posavje premajhen bazen, da bi uspel slednje zadržati znotraj svojih meja. Enostavno ni dovolj delovnih mest ali priložnosti, zato se le-te iščejo v večjih mestih ali tujini.«

Rok Retelj, foto: Tilen Šoštarič, Mediaspeed in osebni arhiv

Prispevek je objavljen v zadnji številki Posavskega obzornika.

#povezujemoposavje
« Nazaj na seznam
»

najbolj brani članki

ne spreglejte

27.06.2021 | Redakcija

Ribe v prehrani

07.05.2020 | Redakcija

Vesele praznike!

02.04.2021 | Redakcija

Slovar »starosta med starostami«