Časopis za pokrajino Posavje
14.02.2025
POSAVSKI OBZORNIK
novi
arhiv

V podjetju Prah so predstavili učeči simulator vožnje

Objavljeno: Petek, 25.10.2024    Rubrika: PANORAMA Redakcija
avto sola Prah (10)

Vgrajeno vozilo v tovornjaku upravlja voznik, ...

V Krškem je Skupina Prah iz Rogaške Slatine – Šola vožnje Prah, Izobraževalni center Prah, Visoka šola za logistiko in management Arema in GLOBTER, Inovativne rešitve za poklicne voznike – 14. oktobra na sedežu poslovalnice v Žadovinku, v katero so dejavnost preselili leta 2017, pripravila dan odprtih vrat.

avto sola Prah (9)

... njegova vožnja pa je ob simulaciji različnih situacij v prometu razvidna na več zaslonih.

Podjetje Prah iz Rogaške Slatine je z delovanjem v Krškem prisotno že od leta 1990, najprej po posavskih občinah z Avto šolo Prah, ki se danes uvršča med največje in z najdaljšim stažem v Sloveniji, zatem pa tudi s postopno razširjenimi dodatnimi izobraževalnimi programi za odrasle: srednjo in višjo strokovno šolo s 14 izobraževalnimi programi, visoko šolo za logistiko in management s koncesijo Arema, lani pa je v sklopu skupine začelo delovati tudi podjetje GLOBTER, Inovativne rešitve za poklicne voznike, za usposabljanje in testiranje poklicnih voznikov iz tretjih držav za pridobitev temeljne kvalifikacije za poklicne voznike (koda 95).

Simulator avto v avtu

avto sola Prah (1)

Mobilni simulator vožnje je vgrajen v tovorni del tovornega vozila, za delovanje ga usposobijo v 20 minutah

Poleg izobraževalnih programov so na dnevu odprtih vrat kot primer inovativnega pristopa predstavili tudi mobilni simulator vožnje. Vsekakor so, ostajajo in bodo tudi v prihodnje najpomembnejši učitelji vožnje, ki usposabljajo kandidate za vožnjo od s kolesom z motorjem do avtobusa, nam je povedal izvršni direktor skupine mag. Igor Prah: »V družbi že vrsto let delamo na razvoju simulatorjev, kakršen je avto v avtu kot edinstven primer simulatorja v Sloveniji in Evropi, ki služi izvajanju simulacije vožnje vozila za vse ciljne skupine, saj, denimo, starejši vozniki delajo druge napake pri vožnji kot mladi vozniki, s simulatorjem pa lahko kadar koli simuliramo vožnjo v različnih letnih časih in vremenskih pogojih pa tudi nočno ali dnevno vožnjo, kar pomeni, da lahko z vožnjo v simulatorju dosežemo tudi neke učinke, s katerimi se vozniki redkeje soočajo.« Medtem ko pri poklicnih voznikih lahko pri usposabljanjih že zakonsko uporabljajo simulator, si prizadevajo, da bi lahko tega uporabljali tudi pri usposabljanju kandidatov za vožnjo z osebnimi vozili, še pojasnjuje Prah: »Kot denimo v Nemčiji, Franciji in Švedskem, kjer imajo zelo dobro razvit sistem, v katerem lahko del programa kandidati odvozijo v simulatorju. Ta ni zgolj izobraževalen v smislu vožnje, temveč je tudi ekološko prijazen.« Dodaja, da simulator ne more nadomestiti praktične vožnje, a bi bilo priporočljivo, da kandidat v sklopu usposabljanja za
avto sola Prah (19)

Igor Prah, izvršni direktor Skupine Prah

voznika opravi prvih nekaj ur vožnje v simulatorju ali pa tudi kasneje, če se izkaže, da mu posamezne situacije v prometu predstavljajo težavo. Zaradi intenzivnosti simulacije je vožnja v simulatorju omejena na med 10 do 15 minut oz. jo je mogoče nadaljevati po določenem časovnem premoru. Sicer je projekt razvoja simulatorja avto v avtu v celoti plod sodelovanja razvoja skupine Prah, predvsem inštruktorjev in trenerjev vožnje, z računalniškimi podjetji. S tovornim vozilom z vgrajenim simulatorjem, ki ga v ta namen okvirno pripravijo v 20 minutah, že dobro leto potujejo po Slovenij in z njim sodelujejo na izobraževalnih in zaposlitvenih sejmih, na katerih predstavljajo poklic voznik.

B. M.

(članek je bil objavljen v 24. 10. izdanem časopisu Posavski obzornik)

#povezujemoposavje
« Nazaj na seznam