Časopis za pokrajino Posavje
17.09.2021
POSAVSKI OBZORNIK
novi
arhiv

Posavci na Evroviziji že okusili slast zmage, skupina Lilith Cage se predstavlja z novim singlom

Objavljeno: Ponedeljek, 14.06.2021    Rubrika: Posavske glasbene novičke Redakcija
Rudan

Miran Rudan s kristalno vazo, spodaj zasedba Pepel in kri s Totom Cutugnom

Tokratni evrovizijski finale minil brez slovenske predstavnice, ampak ste vedeli, da smo Posavci na Evroviziji že okusili slast zmage? Tokrat v evrovizijsko obarvanih glasbenih novičkah preberite:

Na finalu 65. tekmovanja za pesem Evrovizije v Rotterdamu so slavili italijanski rockerji Maneskin s pesmijo Zitti E Buoni. Italija si je zmago priborila z glasovi občinstva, saj so nacionalne žirije več glasov namenile švicarskemu pevcu Gjon's Tearsu, ki je bil na koncu tretji. Tako po glasovih žirije kot po končnem izidu je bila druga francoska pevka Barbara Pravi. Še več pozornosti kot zmagovalna pesem je sprožil pevec zmagovalne skupine Damiano David, saj so po ogledu nekaterih posnetkov nanj padli sumi, da je med čakanjem na rezultate sobotnega finalnega nastopa vdihaval kokain. Na koncu se je izkazalo, da je bil negativen na testiranju za mamila, so sporočili organizatorji. Slovenska predstavnica Ana Soklič je v prvem evrovizijskem predizboru s pesmijo Amen osvojila 44 točk, kar je bilo dovolj za 13. mesto med 16 udeleženci, žal pa to ni bilo dovolj za finale. »Vesela sem, da ste bili z mano, upam, da boste tudi vnaprej! Evrovizija je bila velika zadeva, zdaj pa bo moja pot šla dalje, čimbolj glasbeno, čimbolj v to, kar si želim delati,« je po koncu nastopa dejala pevka za medije. Najboljši uvrstitvi tako ostajata 7. mesto Darje Švajger s pesmijo Prisluhni mi leta 1995 in pesem naše posavske rojakinje Nuše Derenda Energy leta 2001, ki je prav tako zasedla 7. mesto. A Nuša ni bila edina posavska predstavnica na omenjenem tekmovanju, leta 2004 smo v Istanbulu stiskali pesti za Duo Platin, katerega član je Krčan Simon Gomilšek. Duo, ki se je v prvem predizboru predstavil s pesmijo Stay Forever in tam končal evrovizijsko pot. Bolj kot uvrstitev je v slovenski javnosti odmeval dan po nastopu, saj sta s partnerko Diano Lečnik na otočku Sveti Lavrent sredi Bosporja izrekla usodni 'da'. Ne gre pa pozabiti, da smo Posavci na Evroviziji že okusili slast zmage. Člani legendarne zasedbe Pepel in kri, ki so takrat k sodelovanju povabili tudi našega posavskega rojaka Mirana Rudana (foto: Facebook), so namreč leta 1990 spremljali evrovizijskega zmagovalca Italijana Tota Cutugna v skladbi Insieme: 1992. »Na tisti projekt me spominja kristalna vaza, ki jo tu pa tam pogledam. Hvaležen sem za tisto izkušnjo, a zame je tisti nastop predvsem lep spomin. Ne oziram se toliko nazaj, kot razmišljam o prihodnosti. Rad imam svoj domači muzej, veliko se je zgodilo v teh 35 letih, a je to predalček, ki ga odprem in zaprem, preveč pa se z njim ne ukvarjam. Ne vem, ali sem zmagovalno skladbo Insieme sploh kdaj izvajal kot Miran Rudan, pa bi lahko naredil čisto svojo verzijo,« je nekoč o evrovizijskem uspehu medijem povedal Rudan.

Lilthcage

Lilith Cage

Skupina Lilith Cage (na fotografiji) se predstavlja z novim singlom Witches in albumom Shadows, ki vsebuje dvanajst avtorskih skladb in bonus track in je v celoti delo skupine. Sicer gre za glasbeno zgodbo z dolgoletnim ozadjem, ki sega v osemdeseta leta, ko sta svoje glasbeno sodelovanje v zasedbi Kuga začela kitarist Vili Domijan ter bobnar in soustanovitelj brežiške zasedbe Demolition Group Matjaž Pegam. Desetletja potem je v njuno družbo kmalu pristopila ženska z energičnim in ravno prav sanjavim vokalom Lili Žigo, skupino pa je kmalu dopolnil še basist Tomi Tršar. »Rezultat sinergije posavsko-primorske zasedbe je ezoterika, alternativni ekskurz v področje meditativnega shoegazea, post punkovske ekstravagance, ki je elegična, kontemplativna in topla, v svojih optimističnih podtonih pa združuje ravno pravšnje odmerke temačnosti in eskapistične meditativnosti. Alter s pop podstatjo se spleta v celoto trinajstih skladb, ki uravnotežujejo igrivi spoj analognega in okusno začinjenega digitalnega,« je zapisano o glasbi kvarteta in dodano, da je to glasba s karakterjem, harmonijo in občutkom za melodičnost. »Morda res ne stavi na decibele in distorzije, ponuja pa atmosferično poetiko, ki stopnjuje reformo koncepcije preteklosti in nekdanjih vizij glasbe. Igro dokazovanja zamenjuje igra užitka, željo po ugajanju zamenjuje edina prava agenda sledenja lastni ideji in želji po ustvarjanju.«
« Nazaj na seznam
»

najbolj brani članki